شارا- شعارهای تبلیغاتی را میتوان کوتاهترین و ظریفترین شکل از بزرگترین ادعاها در مورد موضوعی خاص دانست.
به گزارش پایگاه تحلیلی خبری دنیای صنعت، شعار سازمانی یکی از ابزارهای قدرتمند در راستای ایجاد و تداعی معنا و تصورات مطلوب در ذهن مشتری است که بانکها باید برای ساختن یک شعار تبلیغاتی مناسب به آن توجه لازم را داشته باشند.
تحقیقات نشان دادهاست که شعار یک برند، با ذهن ناخودآگاه مخاطبان ارتباط نزدیک داردو شعارها میتواند از طیق برقراری ارتباط مستحکم با ذهن مخاطبان معنای بسیار مطلوبی برجای گذارد.
متاسفانه بسیاری از سازمانها که در میان آنها بانکها کم نیستند توانایی شعار در خلق ارزش افزوده را فراموش کردهاند، در ایران اگرچه موسساتی که خدمات مربوط به پول را ارئه میدهند سعی در انتخاب شعاری مناسب را دارند اما در واقع ویژه گیهای اصلی شعار مناسب را در خود ندارند.
در واقع شعار بانکها فاقد نوآوری، تفکربلند مدت و ارزش آفرین میاشند که باید بیش از پیش بانکها و موسسات مالی بدان توجه کنند.
مشخصات شعارهای تبلیغاتی
شعارهای تبلیغاتی دارای مشخصاتی هستند که متخصصان در هنگام بکارگیری آنها توجه خاصی به شاخصها و معیارهای تعیین آن دارند تا هرچه بیشتر بتوانند در راستای تاثیر گذاری بیشتر و جلب مخاطبان بیشتر گام بردارند.
با رعایت این معیارها و شاخصها است که شعار میتواند کارکرد اصلی خود را داشته باشدو شرکت یا موسسات را در تحقق اهدافشان یاری کند.
به همین منظور بهتر آنست که شعار تبلیغاتی متفاوت از آنچه که رغیب یا رغیبان ادعا میکنند باشد تا قابل کپی برداری نیز نشود، چراکه فلسفه وجودی شرکتها و سازمانها منحصر به فرد است و شعاری که آنها را ترویج و یاداوری میکند نیز باید متفاوت باشد.
شعارها باید به گونهای تهیه شوند که دارای وزن مناسب بوده و در عین حال ساده و روان باشند تا مخاطبان با کمی کمک قادر به یاداوری آن باشند.
طراحان این شعارها نه تنها باید در زمینه حرفه شان متخصص باشند، بلکه مهمتر از آن باید افراد جامعه را خوب بشناسند.
در واقع این نکته بسیار حائز اهمیت است که باورپذیری، به خاطر سپاری و به یادآوردن یک شعار تبلیغاتی به شدت به باورها، خاطرات، سطح سواد و اگاهی مردم و حتی تکیه کلامهای رایج در میان مردم بستگی تام دارد به همین منظور نوشتن یک آگهی و مخصوصا شعار تبلیغاتی در اغلب موارد فقط از دست کارشناسان آن حوزه که اشراف کامل به مردمی که مخاطب این شعار هستند مربوط میشودو از دست آنها بر میآید.
شعاری مناسب خواهد بود که سطح معقولی از باورپذیری را با خود به همراه داشته باشد.
در اینجا به برخی از خصوصیات یک شعار تبلیغاتی مناسب اشاره میکنیم:
اول اینکه دارای توانایی و قابلیت ماندگاری در اذهان مشتریان را دارا بوده و به سختی فراموش گردد.
تداعی کننده نام برند بوده و بتواند مزایای اصلی یک محصول یا برند را برای مشتریان بالقوه بیان کند.
از جمله ویژه گیهای دیگری که یک شعار مناسب تبلیغاتی باید داشته باشد این است که نیاز و خواسته در مشتری ایجاد کرده و بازگو کننده مزایای کلیدی برند باشد.
انعکاس دهنده هویت برند بوده و القا کننده احساس مثبت در قبال برند مربوطه باشد.
در اینجا به برخی از شعارهای تبلیغاتی بانکهای خارجی اشاره میکنیم.
، ABBEY Natianal Bank بیشترین ایده برای پول و سرمایه شما،
AIG ماپول را میشناسیم، U.S Bank بله، آینده با ما درخشانتر خواهد بود.
منبع: دنیای صنعت |