درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 02:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 46679صفحه نخست » گفتگوشنبه، 7 فروردین 1400 - 11:18
یک پژوهشگر ارتباطی: از ماسک به مثابه یک وسیله ارتباطی می توان بهره برد
در حال حاضر از ماسک در جهان با اهداف تبلیغاتی، سیاسی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، اعتراضی و انتقادی، ابراز علایق و سلایق و حتی در راستای صنعت مد و لباس و... استفاده می شود.
  

http://www.shara.ir/media/image/1400/01/07/9343997-b49bcab6-f1ec-42c5-add0-b3bd89a07921.jpg

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| یک پژوهشگر ارتباطی گفت: در حوزه ارتباطات از طریق اشیاء، ماسک یک وسیله ارتباطی تلقی می شود و از آن و آثار ارتباطی اش می توان در تعاملات و ارتباطات خود بهره برد.


مریم سلیمی در گفتگو با شارا اظهارداشت: در حال حاضر از ماسک در جهان با اهداف تبلیغاتی، سیاسی، اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، اعتراضی و انتقادی، ابراز علایق و سلایق و حتی در راستای صنعت مد و لباس و... استفاده می شود.


وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات ریاست جمهوری 1400 قرار داریم بعید نیست که ماسکهای رنگی به نشانه کد رنگی شخصی خاص یا مزین و منقش به پیامها و شعارهای مصور و نوشتاری بر روی ماسکها استفاده شود.

• بار ارتباطی ناحیه دهان به ناحیه فوقانی صورت منتقل شده است


این دکترای علوم ارتباطات با اشاره به اینکه دو ناحیه مهم و کانونی در صورت انسانها در زمان ارتباط چشمها و دهان هستند گفت: استفاده از ماسک سبب شده تا عملاً ناحیه دهان و حالات و... آن را در زمان ارتباطات حضوری از دست دهیم.


این دکترای علوم ارتباطات گفت: ناشی از این شرایط بخشی از بار ارتباطی ناحیه دهان به ناحیه فوقانی صورت اعم از چشمها و ابروها منتقل شده و در زمان ارتباط سعی می شود تا با توجه به حالات چشمها، ابروها، چین اطراف چشم، دفعات پلک زدن، حالت چانه و... به احساسات و حالات فرد پی برد.

• بحران ارتباطات چهره به چهره


وی با بیان اینکه ما با نوعی بحران ارتباطات چهره به چهره در دوران کرونایی روبرو هستیم اظهارداشت: بر این اساس توصیه می شود در کنار ارتباطات حضوری با رعایت پروتکلهای بهداشتی از ارتباطات چهره به چهره مجازی بهره گرفته شود.


وی افزود: همچنین توصیه می شود با وجود ماسک بلندتر و شمرده تر صحبت کرد و از ظرفیت و قابلیتهای دیگر اعضای بدن برای انتقال احساسات و حالات غفلت نشد. به طور مثال در این مسیر حالات چشمها و ابروها، حرکات سر، دستها و... می توانند یاری گر باشند.


این پژوهشگر ارتباطی اضافه کرد: شرایط کرونایی و استفاده از ماسک بعضاً به افراد حسی منفی و نگرانی از عدم زیبایی یا عبوس و غیراجتماعی بودن منتقل کرده و حتی برخی از آنها را به سمت بوتاکس و... سوق داده است.


وی تاکید می کند: گاه آموزه های ارتباطی قبل از کرونا ممکن است یاریگرمان در شرایط فعلی نباشند لذا لازم است مهارت‌های ارتباطی و زبان بدن در شرایط کرونایی بیاموزیم.

 



*ماسک ما را از ثمرات لبخند بی بهره نسازد


سلیمی با اشاره نقش و اهمیت خنده و لبخند در حوزه ارتباطات گفت: استفاده از ماسک نباید ما را از مزایای لبخند بی بهره سازد.

• استفاده از ماسکهای روشن منقش به لبخند


وی با اشاره به قانون تاثیر اول و آخر و اهمیت بهره گیری از لبخند در ارتباطات گفت: برای حل این مشکل سعی شده از ماسک‌های شفاف و نیمه شفاف یا ماسک‌های دارای ال ای دی برای نقش لبخند یا حالات صورت و... استفاده شود.


این مدرس دانشگاه اضافه کرد: حداقل انتظار این است که برای انتقال احساس و انرژی خوب به دیگران به ویژه در زمان استفاده از ماسک‌های پارچه ای، از رنگهایی روشن و نقشی هایی از لبخند بر آن (ترسیمی یا حتی گلدوزی شده) بهره ببریم.

*استفاده درست و بجا از ایموجی ها و استیکرها


سلیمی خاطر نشان کرد: محدودیت‌های ارتباطات حضوری افراد را به سمت ارتباطات مجازی سوق داده و این مهم ملاحظات خاص خود را می طلبد.


وی با بیان اینکه در ارتباطات مجازی باید مراقب زبان بدن و انتقال احساسات به ویژه از طریق ایموجی ها و استیکر ها بود گفت‌: هر یک از علائم و ایموجی ها حاوی پیام خاص هستند و باید به درستی از آنها بهره گرفت تا فرد مقابل را دچار اشتباه در دریافت و برداشت روبرو نساخت.


انتهای پیام/

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد