درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 11:49   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4732صفحه نخست » جهان روابط عمومیچهارشنبه، 30 مرداد 1392 - 16:41
روابط عمومی کارآمد و تاثیرگذار
فاطمعه پورمعصوم - علم روابط عمومی و بازاریابی امروز جهان درگیر یک مفهوم است و آن محتواست! امروز روابط عمومی‌ها و بازاریابان نه با سخنوری و نه با تبلیغ به دنبال جذب مخاطب هستند.
  

شارا- علم روابط عمومی و بازاریابی امروز جهان درگیر یک مفهوم است و آن محتواست! امروز روابط عمومی‌ها و بازاریابان نه با سخنوری و نه با تبلیغ به دنبال جذب مخاطب هستند بلکه جهان متصل امروز تنها با محتوا درگیر می‌شود.

بنابراین، برای داشتن یک روابط عمومی و بازاریابی حرفه‌ای، نیاز هست تا پیام‌ها به موفق‌ترین صورت هدایت شده و قابل درک باشند که در بیشتر اوقات برای تجزیه‌ و تحلیل این موفقیت و سنجش تاثیرگذاری نقطه‌ اوج یک کسب‌وکار، علومی چون جامعه‌شناسی و فناوری به کمک کارشناسان برای بررسی نوع رفتار برخط افراد می‌آیند تا برآیند قابل استفاده‌ای را رقم زنند.

در این زمینه، «جونی بن‌تُود” یادداشتی را با عنوان «تاثیر نکته‌ اوج» به نگارش درآورده است که سه کلید طلایی موثر در ارائه‌ی پیام تایرگذار را معرفی‌می‌کند؛ کلید‌هایی که محتوا، زمان و نوع تاثیرگذاری را به دنبال دارند.

  • محتوا: مطمئن شوید که بحث و گفتگو در مورد موضوعی خاص، مفید و قابل انتفاع برای دیگران باشد.

  • زمان: زمانی که دیگران به موضوع علاقه مند شدند و بحث را پذیرا شدند، حتما بحث و گفتگو را ادامه دهید ( چراکه دیگران هشیار شده‌اند)

  • نوع تاثیرگذاری: در این راه، سعی کنید بیشترین نزدیکی را به رفتار شخصیت‌ها و مخاطبانتان داشته باشید.

هم چنین، جونی در ادامه به سایت «ادلمن» اشاره دارد که از روش‌های خاصی  برای تجزیه و تحلیل رفتار افراد استفاده می‌کند تا بتواند نوع تاثیرگذاری‌ها و انتفاع آن‌ها را تشخیص دهد.

البته ادلمن، پنج نوع تاثیرگذاری را برای خود تعریف کرده است.

 

Influence

  1. تقویت‌کننده: این نوع از افراد دارای مخاطبان وسیع و دنبال کنندگان بسیاری هستند و سعی‌ می‌کنند با داشتن عمق نگاه و حرفه‌ای‌گرایی، نظرات خوانندگان خود را نیز درنظر بگیرند و بکار بگیرند. هر چند که این نوع از رفتار دارای انگیزه‌های تجاری و حرفه‌ای بسیار قوی است ولی سعی می‌کند تا اولین اولویت خود را حفظ تعداد انبوه دنبال‌کنندگان را حفظ کند. چنان‌که، برای بسته‌های رسانه‌ای که امکان اشتراک مطلب، بازتوییت و درج نظر را افزایش می دهند، توجه بیشتری را نشان می‌دهند. از این روی، تقویت‌کننده‌ها رابطه‌ی خوبی با محتوای ایده پردازان برای کسب ایده دارند.

  2. ایده‌پرداز: این دسته از افراد دارای ذهن‌های خلاق و مستعدی برای ایجاد مفاهیمی هستند که شاید دیگران براحتی در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند؛ آن‌ها به تعداد زیادی از مخاطب نیاز ندارند، در واقع نظرات روشنفکرانه‌ی آن‌ها به خودی خود ،حالت سیال پیدا کرده و در گفتگوهای دیگران منتشر می‌شود. هم چنین این دسته از افراد ارتباط خوبی می‌توانند با تقویت‌کننده‌ها و نگه‌بانان داشته باشند.

  3. نگهبانان: نگهبانان آن دسته از افرادی هستند که دارای مخاطبان بسیار کمتری نسبت به دو گروه قبلی هستند؛ آن‌ها علاقه دارند تا بعد از ترک دو گروه تقویت‌کننده و ایده‌پرداز در پای بحث نشسته و در مورد یک موضوع خاص به جمع‌آوری اطلاعات بپردازند. این گروه بیشتر با ایده‌پردازان دم‌خور بوده و با آن‌ها در موضوع و بحث خاصی شرکت می‌کنند.

  4. تفسیرگر: مفسران به صورت جداگانه دارای نفوذ کمی هستند، چنان که رفتار آن‌ها بیشتر از دادن یک نظر است؛ سعی می‌کنند تا جوانب مختلف موضوع بحث را بشکافند و آن را تعدیل کنند. ( به خصوص زمانی که نظرات منفی در پست‌ها مطرح می‌شود، این دسته برای اصلاح اشتباهات وارد عمل می‌شوند.)

  5. مشاهده‌گر: این دسته ردپایی جز در موتورهای جستجو از خود به جا نمی‌گذارند و بر اساس نتایج این موتورها قابل لمس بوده و دیده می‌شوند.

بر اساس  پنج گروهی که ادلمن برای تجزیه وتحلیل افراد در محیط آن‌لاین تقسیم‌بندی کرده است شاید روابط‌عمومی‌ها و بازاریابان حرفه‌ای به صورت آسان‌تری بتوانند نقش خود را در دست‌یابی به موفقیت ایفا کنند، موفقیتی که بی‌شک در محدوده‌ی مالی و زمانی مشخصی قابل دسترسی خواهد بود و با تعامل بدست خواهد آمد.

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)
برگرفته از:
http://socialmedia.ir/online-communication/online-public-relations/influence-pr.html

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد