به گزارش شارا به نقل از مهر، مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ظهر پنجشنبه در این همایش به نقش روابط عمومی ها اشاره کرد و گفت: روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات یاری دهند، چراکه روابط عمومی یک واحد پویا و ارگانیک سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد.
جعفر سیدآبادی با تاکید بر اینکه در واقع یکی از مبانی توسعه سازمانی روابط عمومی است افزود: روابط عمومی، پایگاه اطلاعاتی و ارتباطی سازمان است پس نادیده گرفتن روابط عمومی، یعنی نادیده گرفتن حجم وسیعی از مخاطبان و اهمیت ندادن به پاسخگویی، یعنی عدم اعتقاد به کار گروهی و مشارکتی که با نگرش سازمان یافته مغایرت دارد.
وی تصریح کرد: امروزه نقش بیبدیل رسانهها در شکلدهی و هدایت افکار عمومی و جریانسازی رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... بر هیچکس پوشیده نیست، شاید تا چندی پیش محوریترین نقشی که برای رسانهها متصور بود صرفاً اطلاعرسانی از رویدادهای عینی و واقعی بود.
مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: جوامع امروز تمامی سرمایه گذاری شان را بر روی شبکه های اجتماعی در حوزه های مختلف از جمله فضای مجازی و نیروی انسانی قرار داده اند.
سید آبادی ادامه داد: سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از نهاد های تاثیر گذار در عرصه فرهنگ دینی دارای شبکه های اجتماعی گسترده از قبیل مبلغین، هیئات مذهبی، ائمه جماعات و... است که میدانی وسیع برای انجام فعالیت و خدمت رسانی ایجاد کرده است.
مسئول روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر اینکه انعکاس خدمات و فعالیت های فرهنگی بر عهده مسئولین روابط عمومی در ادارات تبلیغات اسلامی است افزود: روبط عمومی ها با ایجاد تعامل مفید و سازنده با مطبوعات و رسانه ها زمینه نشر و گسترش فرهنگ دینی در جامعه را فراهم می کنند.
وی در ادامه به کیفیت اخبار، تنوع در تولید خبر، کیفیت اخبار ارسالی، تهیه عکس مناسب از رویداد ها تاکید کرد و افزود: ایجاد ارتباط قوی با روحانیون مستقر و هجرت و همچنین هیئات مذهبی شاخص در شهرستان می تواند در تحقق اهداف مورد نظر که همان انعکاس فعالیت ها و گستری فرهنگ دینی در جامه است کمک قابل توجهی کند