درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 00:07   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود
  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟
  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟
  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم
  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید
  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 4763صفحه نخست » گزارششنبه، 2 شهریور 1392 - 07:01
شبح نویسی (به نام دیگری نوشتن)
نویسنده این متون را «شبح» می‌نامند چون در هنگام سخنرانی واقعی دیده نمی‌شود. شبح‌نویسی در بسیاری از تخصص‌های ارتباطی از جمله پی آر رایج است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، زهرا بابازادگان- شبح نویسی (Ghostwriting) یعنی شخصی مطلبی را می‌نویسد و در مقابل پول یا مزد یا به صورت داوطلبانه اجازه می دهد این مطلب به نام فرد دیگری انتشار یابد. معمولاً فرآیندی است که طی آن یک نفر متن یا سخنرانی را می‌نویسد و شخص دیگری آن را تحت این عنوان که بخش عمده آن کار او بوده، ارایه می‌کند. نویسنده متخصص یا "شبح" مهارت خود را صرف آماده کردن پیام برای سخنران می‌نماید، و سخنران از مهارت او استفاده می‌کند. نویسنده این متون را «شبح» می‌نامند چون در هنگام سخنرانی واقعی دیده نمی‌شود. شبح‌نویسی در بسیاری از تخصص‌های ارتباطی از جمله روابط عمومی و ارتباطات سیاسی رایج است.
شخصیت‌های مهم سیاسی اغلب خطابه‌نویسان (speechwriter) حرفه‌ای را استخدام می‌کنند. به همین شکل مدیران تجاری هم شبح‌نویسان را برای تهیه خطابه، نامه، و دیگر نوشته‌ها به کار می‌گیرند. خطابه‌نویسی در بیشتر سازمان‌ها یکی ازجنبه‌های خاص عملکرد کلی روابط عمومی است. شبح‌نویسی در محافل انتشاراتی هم مورد استفاده است. یکی از با استعداد‌ترین شبح‌نویسان معاصر «پگی نونان» (Peggy Noonan)، خطابه‌نویس پرزیدنت ریگان است.

«نونان»، فرآیند خطابه‌نویسی را فرآیند ایجاد تعادل بین منافع متضاد و مدیریت بازبینی‌های پیاپی و بررسی‌های مجدد نامیده است. مسایل اصلی شبح‌نویسی، اثربخشی، دغدغه‌های اخلاقی نگارش در خفا، و احتمال فریبکاری است. وقتی کسی فریبکار است که "مرواریدهای عقلانی" که بر زبان می‌راند در اصل محصول اندیشه‌ورزی شخص دیگری باشد. کسی که پیام را منتقل کرده، وقت یا استعداد آن را ندارد که پیام را آماده کند اما برای آن پیام مورد تشویق قرار می‌گیرد. ممکن است ایدئولوژی به تصویر درآمده در پیام، ایدئولوژی نویسنده باشد نه سخنران.
باور عموم بر این است که پیام‌های شبح‌نویسان از حاصل خطابه‌نویسی مدیران متوسط و سیاست‌مداری بر اساس تلاش فردی خود توانمندتر است، چون شبح نویس ارتباطات خاص و مهارت های نویسندگی دارد. به علاوه، اشباح می‌توانند بیشتر از سیاست‌مداران و مدیران پرمشغله برای تهیه خطابه وقت بگذارند، مسایل شنوندگان را بررسی کنند، و استدلال نمایند. شبح‌نویسی اغلب به دلیل این که نوعی صرفه‌جویی در وقت ارزشمند اجرایی است، قابل قبول است.
 

منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)

برگرفته از: دایره المعارف روابط عمومی

 

شبح نویسان آقای رئیس جمهور چه‌کسانی هستند؟

به گزارش شارا به نقل از مشرق، شنیده‌ایم تنظیم و ویرایش نطق‌های مهم روحانی توسط هیئتی به سرپرستی هادی خانیکی انجام می‌شود. خانیکی در زمان ریاست جمهوری خاتمی نیز در تنظیم سخنرانی‌ها و نامه‌ها و بیانیه‌های وی نقش مؤثری داشت.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان


  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد