درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 03:38   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49051صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 17 اسفند 1400 - 14:01
معنای متاورس برای روابط عمومی چیست
تکنولوژی با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت است و بسیاری از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در فیلم‌های فانتزی علمی تخیلی در حال تحقق یافتن است. وقتی مارک زاکربرگ اعلام می‌کند که شرکت فیسبوک به یک "شرکت متاورسی" تبدیل‌شده است، ما باید به‌طور دقیق بفهمیم که متاورس چیست و چه معنایی برای روابط‌عمومی خواهد داشت.
  

 

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| تکنولوژی با سرعتی سرسام‌آور در حال پیشرفت است و بسیاری از پیش‌بینی‌های صورت گرفته در فیلم‌های فانتزی علمی تخیلی در حال تحقق یافتن است. وقتی مارک زاکربرگ اعلام می‌کند که شرکت فیسبوک به یک "شرکت متاورسی" تبدیل‌شده است، ما باید به‌طور دقیق بفهمیم که متاورس چیست و چه معنایی برای روابط‌عمومی خواهد داشت.


پس متاورس واقعاً چیست؟


متاورس چیزی است کاملاً متفاوت از اکوسیستم‌های بسته‌ای است که از وب‌سایت‌های مورداستفاده ما تشکیل می‌شود. درواقع، متاورس از سیستم‌های ساخته‌شده از دیتای مشتریان و موتورهای تبلیغاتی قدرتمندی بهره می‌گیرد که از این سیستم‌ها یک سری شرکت‌های چند میلیارد دلاری می‌توانند بیرون بیایند.


آنچه مارک زاکربرگ، مدیرعامل متاورس قصد دارد به آن دست یابد این است که یک نوع تعادل بین قابلیت جستجو و دیتای موجود در جهان به وجود آید و این تعادل وارد زندگی انسان شده و این امکان را برای تمام مردم جهان فراهم آورد تا با استفاده از تکنولوژی‌های نوین و در حال تکامل با همدیگر پیوند و ارتباطی عمیق به وجود آورند.


کوتاه‌سخن آنکه متاورس خودش یک فضای واقعیت مجازی است که در آن، کاربران می‌توانند در یک محیط آفریده‌شده توسط کامپیوتر با سایر کاربران ارتباط برقرار نمایند. بنابراین، متاورس فضایی است که در آن می‌توان هر کاری که تصورش را بتوان کرد انجام داد.


معنای متاورس برای روابط عمومی چیست


اگرچه تاکنون میلیاردها دلار صرف سرمایه‌گذاری در متاورس شده و تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای برای گسترش آن شکل‌گرفته‌اند اما هنوز هم چند سالی تا آغاز به کار عملی متاورس باقی‌مانده و تا تحقق یافتن تمام پتانسیل‌های متاورس،راهی طولانی مانده است.


اگرچه متاورس همچنان در مرحله شکل‌گیری و توسعه قرار دارد، اما بسیاری از برندها مدتی است که برای ورود و نقش‌آفرینی در متاورس گام‌های جدی و مهمی برداشته‌اند و به‌عنوان پیشگامان استفاده از پلتفرم‌های نوپدید متاورس شناخته می‌شوند.


هنگامی‌که صحبت از تبلیغات در درون متاورس به میان می‌آید می‌توان از این دنیای مجازی به‌عنوان یک عامل تغییردهنده قواعد بازی و تعیین‌کننده در آینده یادکرد. در متاورس شما می‌توانید هر چیزی که به آن فکر کنید را در برابر خود ظاهر نمایید و تبلیغات را به سطحی ارتقا دهید که بسیار فراتر از آن چیزی است که ما به آن عادت کرده‌ایم.


و این آفرینش یک دنیای کاملاً جدید برای روابط‌عمومی است که در آنجا، مشاورین املاک می‌توانند یک‌خانه را به افرادی در سرتاسر جهان نشان دهند، برندهای طراحی و تولید لباس، امکان امتحان کردن لباس‌ها به‌صورت مجازی را برای مشتریان فراهم کنند و بسیاری فرصت‌های دیگر.


برای شرکت‌ها نیز زمان آن فرارسیده تا ایده‌های منحصربه‌فردشان را برای ورود به متاورس و پیشرفت کردن در آن بیازمایند و خود را به‌عنوان پیشگامان دنیای متاورس معرفی کنند و دورانی جدید را در تکنولوژی رقم بزنند.

 

 

منبع انگلیسی:  darrennortheast

منبع فارسی: http://kpri.ir/?p=8552

دارن نورث ایست || تحلیل، روابط‌عمومی‌

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد