درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
دوشنبه، 21 خرداد 1403 - 03:47   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 49083صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 22 اسفند 1400 - 13:42
چگونه مقاله خود را بهتر ارائه نماییم؟
تجربه نشان داده است مقالاتی که در سطح قابل قبول علمی بوده‌اند، در صورت ارائه نامناسب و غیر اصولی بی‌نتیجه مانده و حاضران از درک زوایا و عمق مطالب عاجز مانده‌اند. به همین علت نکاتی که در روش ارائه مقالات علمی می‌توانند مثمرثمر واقع گردند، به اختصار توضیح داده خواهند شد:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در کلیه سمینارها و کنفرانس‌ها، مقالات پس از طی مراحل ارزیابی کیفی توسط کمیته علمی آن مجموعه و کسب امتیاز مناسب، جهت ارائه معرفی می‌گردند. در این مرحله نویسنده مقاله با درایت و تبحر، نکات کلیدی و مضمون اصلی مقاله خویش را در مدت زمان محدودی که در اختیار دارد بیان نموده و این فرآیند تحقیقاتی را با ارائه کامل و منظمی به پایان می‌رساند.

 

 تجربه نشان داده است مقالاتی که در سطح قابل قبول علمی بوده‌اند، در صورت ارائه نامناسب و غیر اصولی بی‌نتیجه مانده و حاضران از درک زوایا و عمق مطالب عاجز مانده‌اند. به همین علت نکاتی که در روش ارائه مقالات علمی می‌توانند مثمرثمر واقع گردند، به اختصار توضیح داده خواهند شد:


الف-ملاحظات روانشناسی در ارائه مقاله


1-تسلط شخص ارائه دهنده بر خویش و دوری از اضطراب در جلسه.
2-سنجش نسبی جو حاکم بر جلسه از طرف سخنران و ارائه مقاله متناسب با وضعیت حاضرین در جلسه.


ب-شیوه بیان و توضیح مطالب


زبان به عنوان قوی‌ترین ابزار برقراری ارتباط یک شخص با اشخاص دیگر، نیازمند آن است که با مهارت و دقت به کارگرفته ‌شود. بدون شک توجه به نکات ذیل فرد سخنران را در ارائه هر چه بهتر مقاله خویش یاری می‌نماید:


1-سخنران باید فرض را بر این بگذارد که شنوندگان دارای پیش زمینه قبلی در مورد موضوع مقاله وی می‌باشند، لذا باید از توضیحات ابتدایی و سطحی جدا خودداری نماید.
2-هرگاه مطلبی بر پایه مفروضات دیگری نتیجه‌گیری شده باشد، این استنتاج با ذکر پایه‌های منطقی آن صورت گیرد و بدون مقدمات لازم، مطلبی نتیجه گیری نشود.
3-نویسنده مقاله باید مطلب را به صورت روشن و واضح بیان نماید و از به کاربردن لغات نامانوس و واژه‌های مهجور بپرهیزد و از معادل سازی‌های خودسرانه خودداری نماید.
4-سرعت گویش باید متناسب با زمان و حجم مطالب تنظیم گردد تا در اواخر زمان ارائه مقاله، سخنران دچار مشکل در نحوه ارائه مطلب خویش نگردد.
5-تا حد امکان نحوه ارائه مقاله به صورت گفتاری باشد و از خواندن متن نوشته شده پرهیز گردد.

 

ج-بهره‌گیری از ابزارهای کمکی در ارائه مقاله


با استفاده از وسایلی نظیر کامپیوتر، اپک، ویدئو، اسلاید و … می‌توان به ارائه هر چه بهتر مقاله پرداخت که در این زمینه بهتر است به نکات ذیل توجه شود:
1-دستگاه مورد نظر از قبل آماده باشد و اسلاید، عکس یا فیلم مورد نظر به لحاظ کیفی کنترل شده باشد.
2-در برنامه‌ زمان‌بندی ارائه که شخص سخنران برای خود در نظر گرفته است، زمان استفاده از وسیله مورد نظر کاملاً مشخص شده باشد.
3-در صورت امکان، از شخصی به عنوان اپراتور برای کمک به ارائه‌دهنده استفاده گردد.
4-در استفاده از وسائل کمکی به اولویت‌ها و محدودیت‌های اجرایی ارائه مقاله نیز توجه کافی شود.


د-تهیه خلاصه کوتاه از مقاله


در این خلاصه، نکات کلیدی، راهنما و سرآغاز بحث‌ها با جملات کوتاه از مطلب اصلی استخراج شده و شخص سخنران از آن به عنوان راهنمای چگونگی ارائه و توالی بیان قسمت‌های مختلف مقاله خود استفاده می‌نماید:
1-در تهیه این خلاصه کوتاه، سخنران می‌توند از هر کلمه، علامت و یا نشانه‌ای که مفهوم را برای وی روشن سازد استفاده نماید و از حجم خلاصه کوتاه بکاهد.
2-برای توضیح قسمت‌های مختلف خلاصه مقاله، از زمان‌بندی مناسبی استفاده شده تا مطالبی ناگفته نماند.
3-در خلاصه کوتاه باید محل مقدمه و نتیجه گیری و لحظه استفاده از وسایل و ابزار پیش‌بینی شده مشخص باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد