شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || میخواهید یک استراتژی برندسازی کارمندی را شروع کنید؟ در اینجا 4 نکته برای کمک به شما آورده شده است.
1. ارزشهای اصلی، فرهنگ و USPهای شرکت خود را تعریف کنید
ارزشها، فرهنگ و پیشنهادهای فروش منحصربهفرد (USP) شرکت شما اساس هویت برند شما هستند و به شما کمک میکنند تا نیازهای استعدادهای کسبوکار خود را بهتر درک کنید.
اگر به صداقت و درستکاری اهمیت میدهید، باید کارمندانی را استخدام کنید که این ارزشها را مجسم کنند. اگر تنوع و فراگیری هسته اصلی فرهنگ شرکت شما هستند، پس کارمندانی که استخدام میکنید نیز باید ابتکارات شما را بپذیرند.
همچنین، اگر یک USP دارید، مانند حقوق رقابتی یا فرصتهای توسعه، آنها را نیز تعریف کنید، زیرا به شما کمک میکنند تا از میان جمعیت متمایز شوید.
2. دردها و چالشهای مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید
چه دردها و چالشهایی را استعدادهای هدف شما در فرایند استخدام و فراتر از آن با آن مواجه هستند؟ پاسخ به این سوال میتواند برای هدایت استراتژی برندسازی کارفرمایی شما و همچنین ابتکارات گستردهتر برای جذب و حفظ استعدادهای باکیفیت بالا استفاده شود.
هدف از ایجاد تجربهای است که دردها و چالشها را در طول چرخه عمر کارکنان حل کند. برای مثال، یک فرایند استخدام طولانی و حقوق و دستمزد ناکارآمد، مسائل رایجی هستند که بر تجربه کارکنان تأثیر منفی میگذارند. برای غلبه بر این، میتوانید از نرمافزار استخدام برای سرعتبخشیدن به فرایند استخدام استفاده کنید.
3. محتوای جذابی ایجاد کنید که داستان استارتاپ شما را روایت کند
داستان برند خوب، کارکنان را به باور به چشمانداز شما الهام میبخشد. این کار بیشتر از برقراری ارتباط با شما انجام میدهد - نیروهای محرکه پشت وجود شرکت شما را به اشتراک میگذارد. چگونه به جایی که هستید رسیدید؟ چگونه در حال ایجاد تفاوت هستید؟
محتوای جذاب و گیرایی ایجاد کنید که داستان منشأ، ماموریت، ارزشها و اهداف شرکت شما را منتقل کند. یکی از راههای انجام این کار، داستانگویی است.
4. از زبان ساده و تکنیکهای داستان گویی استفاده کنید
داستان برند یک تکنیک قدرتمند است که توسط روابطعمومی برای برقراری ارتباط با پیام شما به شیوهای که با مخاطبان هدف خود رابطه برقرار کند استفاده میشود. داستان شما باید آغاز، میانه و پایان داشته باشد، از زبان ساده استفاده کند و شامل اجزای ذکر شده در بالا باشد: داستان منشأ، ماموریت، ارزشها و اهداف شما.
نویسنده: برایان فلورس
13 اکتبر 2023
منبع: agilitypr
|