درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 15:51   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53776صفحه نخست » ارتباطات و روزنامه نگاریپنجشنبه، 30 فروردین 1403 - 15:28
روابط‌عمومی و عجز در تهیه خبر
غلامرضا شمس ناتری - گماردن افراد بی‌انگیزه و بی‌مسوولیت و مدیرانی که به انتهای دوران خدمت خود رسیدند در کسوت مدیر روابط‌عمومی بدون اندک اطلاعی از کارکرد و نقش تخصصی روابط‌عمومی، آن می‌شود که یک روابط‌عمومی بدون دانش کافی در نگارش خبر و توانایی در گرفتن عکس با مقوله‌های حرفه‌ای شرایط اطلاع‌رسانی را در دستگاه دولتی به مخاطره می‌اندازد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || بیش از شش دهه از ایجاد روابط‌عمومی در ایران می‌گذرد و هنوز جایگاه روابط‌عمومی‌ها شکل واقعی و رسمی به خود نگرفت.


گماردن افراد بی‌انگیزه و بی‌مسوولیت و مدیرانی که به انتهای دوران خدمت خود رسیدند در کسوت مدیر روابط‌عمومی بدون اندک اطلاعی از کارکرد و نقش تخصصی روابط‌عمومی، آن می‌شود که یک روابط‌عمومی بدون دانش کافی در نگارش خبر و توانایی در گرفتن عکس با مقوله‌های حرفه‌ای شرایط اطلاع‌رسانی را در دستگاه دولتی به مخاطره می‌اندازد.


شاید عدم برگزاری دوره‌های آموزشی پایه و متناسب با شغل و حرفه روابط‌عمومی‌ از ضعف‌های عمده‌ای باشد که روابط‌عمومی را در تهیه یک خبر ساده به چالش می‌کشاند.


مسوول بی‌انگیزه و عدم تطابق با مسوولیت قبلی سبب می‌شود روابط‌عمومی دچار افت شده و نتواند به وظایف خود به درستی عمل نماید.


ضعف عمده‌ای که گاهی دیده می‌شود این است که روابط‌عمومی‌ها مجازی‌محور شده و فقط به نوشتن چند خط خبر!! بدون ارزش‌های خبری اکتفا نموده و با عکسی موبایلی آن را سنجاق کرده و به خیال خود اطلاع‌رسانی یا بهتر بگویم خبررسانی می‌کنند!


موضوعات پیش پا افتاده، بدون تیتر و لید مناسب و تصاویر کلاژ شده و مهم‌تر بدون حرم وارونه و فاجعه‌بارتر با غلط های املایی و عدم تناسب در مفهوم خبر که برد آن فقط در کانال‌های مجازی است!


این تراژدی غم‌انگیز برای روابط‌عمومی‌ها اپیدمی شده و به نوعی عدم وادار شدن به تهیه خبر دقیق و مطابق با استاندارهای خبری است.


چیزی که حتی در پایگاه‌های خبری هم نمود اندک دارد چه برسد به خبرگزاری‌ها!


مسوول مربوطه همان مطلب را با همان شکل و شمایل وارد سایت یا درگاه اطلاع‌رسانی دستگاه خود کرده و دلخوش از آن است که سایت را بارگذاری و به‌روزرسانی کرده است!


حتی خبری که از دستگاه خود است به‌دلیل ناتوانی و ضعف در تهیه خبر چه تولیدی و چه پوششی از خبرگزاری گرفته و آن را در سایت بارگذاری می‌کند.


این شیوه نخ‌نماشده حاکی از آن است که روابط‌عمومی پویایی خود را نداشته و از خبری که می‌تواند خود تهیه و نشر دهد عاجز است.


مدیرانی که مسوول روابط‌عمومی برای اداره، سازمان و یا نهاد تحت امر انتخاب می‌کنند فارغ از وجه و شخصیت اداری فرد، می‌بایست توانایی او را در این مقوله سنجیده و بررسی کرده و ببیند آیا مسوول مربوطه از ارتباطات و رسانه و خبر و عکس اطلاعاتی دارد و فرق بین پایگاه خبری و خبرگزاری را می‌داند یا خیر و بعد نسبت به اعطای مسوولیت اقدام کنند.


مدیرانی دیدم در روابط‌عمومی که فرق بین روزنامه و سایت را نمی‌دانستند چه برسد به مسایل خبری و ...!


گرچه نمی‌شود اظهار امیدواری برای بهبود این روند رو به تخریب کرد، اما مدیران بالادست فکری عاجزانه برای روابط‌عمومی خود کنند که از این بدتر و نامیمون‌تر نشود.

 

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد