درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 20 خرداد 1403 - 23:52   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر می‌شود
  پایان عصر جستجوی سنتی؟ رسانه‌های اجتماعی به دروازه اصلی اطلاعات تبدیل می‌شوند
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد
  نگاهی به بحث داغ در اجلاس هوش مصنوعی نیویورک
  استراتژی‌هایی برای ایجاد توسعه رهبری با بودجه محدود
  چالش روابط‌عمومی: غلبه بر چالش‌های بودجه
  واشنگتن پست در آستانه پذیرش تاریکی است
  تعامل و روابط انسانی در دنیای هوش مصنوعی: اصالت در روابط‌عمومی
  ۸ نشانه زبان بدن که نشان می‌دهد کسی همیشه نیاز به کنترل دارد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53853صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 23 فروردین 1403 - 13:32
چگونه از مبالغه‌گویی در روابط‌عمومی جلوگیری کنیم؟
از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متاسفانه رفتارهای اغراق‌آمیز در روابط‌عمومی و برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی هم مشاهده می‌شود.

برخی از افراد و روابط‌عمومی‌ها برای جلب توجه، دست به اغراق گویی می‌زنند. این اغراق گویی می‌تواند در قالب استفاده از کلمات و عبارات و تصاویر و عناوین اغراق‌آمیز و غیرواقعی باشد.

این نوع رفتارها می تواند پیامدهای منفی زیادی برای افراد و  روابط‌عمومی داشته باشد. از جمله این پیامدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن اعتماد مخاطبان: زمانی که مخاطبان متوجه شوند که اطلاعات ارائه شده توسط افراد و روابط‌عمومی اغراق آمیز یا غیرواقعی است، اعتماد خود را به آن روابط‌عمومی از دست می‌دهند. این امر می تواند به کاهش اثربخشی فعالیت‌های روابط‌عمومی منجر شود.

ایجاد رسوایی: در مواردی که اغراق گویی افراد و روابط‌عمومی‌ به حد افراط برسد و منجر به انتشار اطلاعات نادرست شود، می تواند موجب ایجاد رسوایی برای آن روابط‌عمومی‌ و سازمان مربوطه شود.

تضعیف جایگاه روابط‌عمومی: رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای روابط‌عمومی‌ و متخصصان آن می‌تواند به تضعیف جایگاه این حرفه در جامعه منجر شود.

برای جلوگیری از این پیامدهای منفی، متخصصان و روابط‌عمومی‌ها باید از اغراق گویی در فعالیت‌های خود خودداری کنند.

روابط‌عمومی‌ها و متخصصان روابط‌عمومی باید بر اساس صداقت و شفافیت، اطلاعات صحیح و واقعی را به مخاطبان ارائه دهند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از اغراق گویی در روابط‌عمومی ارائه شده است:

از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.

از بزرگنمایی دستاوردها خودداری کنید. اگر دستاوردی دارید، آن را به طور واقعی و بدون اغراق بیان کنید.

قبل از ارائه اطلاعات، صحت آن را بررسی کنید. از منابع معتبر برای جمع‌آوری اطلاعات خود استفاده کنید و از ارائه آمار و ارقام غیرواقعی خودداری کنید.

با رعایت این نکات، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند از اغراق گویی در فعالیت‌های خود جلوگیری کنند و جایگاه حرفه‌ای خود را در جامعه حفظ کنند.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


  متاورس مک دونالد در سنگاپور به نمایش درآمد


  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»


  چرا رهبران بزرگ همیشه مهربان هستند - اما همیشه خوب نیستند


  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود


  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی


  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد