درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 18:26   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54193صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 8 فروردین 1403 - 15:24
رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند
پیتمن دریافت که کسانی که تحت بار شناختی نیستند تصمیمات خرید متعادل‌تری می‌گیرند. اما گروهی که به آنها گفته شد به مدت 30 ثانیه در فید اینستاگرام خود پیمایش کنند و سپس به یک تبلیغ نگاه کنند، بیشتر در معرض نشانه‌هایی مانند نظرات و لایک‌های مرتبط با آن بودند.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تحقیقات جدید نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند مغز ما را بیش از حد بارگذاری کنند و ما را وادار به خرید محصولاتی کنند که به آن نیاز نداریم یا نمی‌خواهیم.


در این قسمت از پادکست هفته‌نامه گفتگو، با یک کارشناس تبلیغاتی در مورد تحقیقات اخیر در مورد اینکه چگونه رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر تصمیم‌گیری ما تأثیر بگذارند، صحبت می‌کنیم.


متیو پیتمن، استاد تبلیغات در دانشگاه تنسی در ایالات متحده، در سال 2022، سه مطالعه آنلاین روی آمریکایی‌های 18 تا 65 ساله انجام داد تا بررسی کند که افراد تحت فشارهای ذهنی مختلف چگونه به تبلیغات واکنش متفاوتی نشان می‌دهند.


پیتمن دریافت که کسانی که تحت بار شناختی نیستند تصمیمات خرید متعادل‌تری می‌گیرند. اما گروهی که به آنها گفته شد به مدت 30 ثانیه در فید اینستاگرام خود پیمایش کنند و سپس به یک تبلیغ نگاه کنند، بیشتر در معرض نشانه‌هایی مانند نظرات و لایک‌های مرتبط با آن بودند.


هنگامی که از پیتمن خواسته شد منطق خود را برای خرید یک محصول توضیح دهد، از اینکه افرادی که تحت بار ذهنی بالایی بودند، توانایی‌های جمله و زبان‌شان کاهش یافته بود، شگفت زده شد. او متوجه شد که اینستاگرام سوژه‌ها را در حالت فرسوده ذهنی قرار می‌دهد، زیرا آنها انواع مختلفی از متن، عکس و پست را مصرف می‌کنند.


افرادی که تحت بار شناختی نبودند جملات گرامری معمولی می‌گفتند که منطقی جریان داشت، مثلاً این بستنی خوشمزه به نظر می‌رسید، یا رنگ‌ها را دوست داشتم، اما وقتی افراد تحت بار شناختی بودند، حتی جملات‌شان بیشتر شکسته می‌شد.


این تحقیق نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی می‌توانند بر توانایی‌های تصمیم‌گیری ما تأثیر منفی بگذارند. هنگامی که تحت بار شناختی هستیم، بیشتر احتمال دارد که تحت تأثیر نشانه‌هایی مانند نظرات و لایک‌های اجتماعی قرار بگیریم و بدون فکر خرید کنیم.


در اینجا چند نکته برای کاهش تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر تصمیم‌گیری شما آورده شده است:
- زمان استفاده از رسانه‌های اجتماعی خود را محدود کنید.
- از برنامه هایی استفاده کنید که به شما در کاهش حواس‌پرتی کمک می‌کنند.
- قبل از خرید، زمان بگذارید و تحقیق کنید.
- با آگاهی از تأثیر رسانه‌های اجتماعی بر تصمیم‌گیری خود، می‌توانید از خود در برابر خریدهای ناخواسته محافظت کنید.
رسانه‌های اجتماعی مغز ما را تخلیه می‌کنند و بر تصمیم‌گیری ما تأثیر می‌گذارند - پادکست

 

منبع انگلیسی: theconversation

منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد