درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 14 اردیبهشت 1403 - 04:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

انتصاب مدیر روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران

  انتصاب مدیر روابط‌عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان

  معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  اسرار "هوش گیاهان"
  قطعی گوگل در 1 می 2024
  «آژانس» آخرین کلمه کثیف صنعت تبلیغات است
  دانشجویان روزنامه‌نگار دانشگاه کلمبیا شاهد روزهای پرتنش بودند
  رویداد آکسیوس: رهبران ارتباطات در مورد شراکت، سیاست و هوش مصنوعی در پذیرایی آخر هفته WHCD بحث می‌کنند
  آی بی ام سارا مرون را به عنوان مدیر ارشد ارتباطات در میان سازماندهی مجدد معرفی می‌کند
  اصل رهبری آمازون مربوط به مخالفت و تعهد
  نشست‌های تخصصی روابط‌عمومی در آذربایجان شرقی با تمرکز بر هوش مصنوعی
  وضعیت آزادی مطبوعات در جهان در سال 2024: تاریکی فزاینده
  روز جهانی آزادی مطبوعات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54972صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیچهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403 - 14:29
دنیای روابط‌عمومی فراتر از کنفرانس‌های مطبوعاتی
به مناسبت روز ملی روابط‌عمومی در هند -- ۲۱ آوریل - در دنیای پرشتاب اطلاعات، نحوه‌ای که ما اعتبار خود را می‌سازیم و مدیریت می‌کنیم، به طور چشمگیری تغییر کرده است. روابط‌عمومی (PR) دیگر محدود به انتشارات مطبوعاتی و جلسات توجیهی رسانه‌ها نیست. در طول دهه گذشته، چشم‌انداز روابط‌عمومی به یک اکوسیستم پویا تبدیل شده است که ابزارهای دیجیتال، تعامل با رسانه‌های اجتماعی و تمرکز بر شفافیت را در بر می‌گیرد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || در دنیای پرشتاب اطلاعات، نحوه‌ای که ما اعتبار خود را می‌سازیم و مدیریت می‌کنیم، به طور چشمگیری تغییر کرده است. روابط‌عمومی (PR) دیگر محدود به انتشارات مطبوعاتی و جلسات توجیهی رسانه‌ها نیست. در طول دهه گذشته، چشم‌انداز روابط‌عمومی به یک اکوسیستم پویا تبدیل شده است که ابزارهای دیجیتال، تعامل با رسانه‌های اجتماعی و تمرکز بر شفافیت را در بر می‌گیرد.

امروز، در روز ملی روابط‌عمومی، دنیای تبلیغات به این تحول می‌پردازد و عوامل کلیدی را که روابط‌عمومی را به خط مقدم هدایت اطلاعات رو به رشد و شکل‌دهی افکار عمومی در عصر دیجیتال سوق داده است، بررسی می‌کند.

به گفته باسکار ماجومدار، رئیس بخش ارتباطات بازاریابی، مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها و بخش دیجیتال، اِگیس آسیای جنوبی، صنعت روابط‌عمومی در هند تقریباً سه دهه پیش ظهور کرد که در ابتدا ریشه در اصول روزنامه‌نگاری داشت، زیرا برندها به دنبال دیده شدن در رسانه‌ها بودند.

او می‌افزاید که این صنعت در بدو تأسیس، به‌شدت بر «روابط» یا «روابط با رسانه‌ها» به‌عنوان کلید موفقیت تأکید می‌کرد. با این حال، او می‌گوید، با گذشت زمان، به رویکردی پیچیده‌تر تبدیل شد و بر ایجاد روایت‌های استراتژیک، پیام‌رسانی دقیق و مشارکت هدفمند مخاطب به روشی کاملاً برنامه‌ریزی‌شده تمرکز کرد.

ماجومدار می‌افزاید: «آغاز همه‌گیری کووید-۱۹، تحول دیجیتال را تسریع کرد و با تعطیلی‌ها، مصرف اخبار به صورت دیجیتال افزایش یافت، زمانی که روزنامه‌های چاپی در دسترس نبودند. این امر مستلزم تعدیل قابل توجهی در برنامه‌ریزی کمپین و استراتژی‌های رسانه‌ای بود.

در کمپین‌های معاصر، برندها رویکرد ارتباطات یکپارچه را اتخاذ می‌کنند و روش‌های دیجیتال و سنتی را به طور یکپارچه ترکیب می‌کنند.

با تبدیل شدن رسانه‌های دیجیتال و اجتماعی به کانال‌های اصلی برای مصرف محتوا، نقش متخصصان روابط‌عمومی و ارتباطات شرکتی به طور قابل توجهی تغییر کرده است.

این تغییر، تفکر استراتژیک را بر صرفاً تکیه بر روابط با رسانه‌ها اولویت می‌دهد و رویکردی یکپارچه را در بر می‌گیرد. انتخاب ترکیب رسانه‌ای اکنون به عواملی مانند ماهیت برند، خدمات و محصولات آن، و همچنین مخاطبان هدف و بخش‌های بازار بستگی دارد.

برای بسیاری از برندها، استفاده از پلتفرم‌های دیجیتال تعامل لحظه‌ای، خلاقیت و تجربیات فراگیر را ارائه می‌دهد و آن را به ابزاری ارتباطی تأثیرگذارتر تبدیل می‌کند.»

جوتسانا داش ناندا، معاون رئیس ارتباطات شرکتی، گروه DS، می‌گوید: «صنعت روابط‌عمومی راه درازی را پیموده است - از اینکه به آن‌ها گفته می‌شد با دور زدن دورهای رسانه‌ای روی روابط با رسانه‌ها تمرکز کنند (و دورهای رسانه‌ای را تا زمانی که کف پای‌شان ساییده شود انجام دهند - به معنای واقعی کلمه "کفش باید ساییده شود") تا گشت‌وگذار در میدان‌های مین رسانه‌های اجتماعی.

کووید-۱۹ انقلاب دیجیتال را به جلو برد و این زندگی ما را از جمله روابط‌عمومی متحول کرد. امروزه تعامل با رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی تأثیرگذار و روایت داستانی مبتنی بر داده‌ها، تکمیل‌کننده روابط‌عمومی سنتی با رسانه‌ها هستند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها، روایت داستانی استراتژیکی را هدایت می‌کند که با مخاطبان هدف طنین‌انداز می‌شود، در حالی که مدیریت اعتبار آنلاین از تصویر برند در دنیایی که حضور آنلاین اهمیت دارد، محافظت می‌کند.

این تغییر، که ناشی از نیاز مبرم به یک حضور دیجیتال محکم و پیمایش در چشم‌انداز اطلاعاتی پیچیده است، نقش روابط‌عمومی را به عنوان یک عملکرد حیاتی برای ایجاد اعتماد و مدیریت شهرت در دنیای تجارت امروزی غنی از اطلاعات تثبیت می‌کند.» او بر اساس گفته‌هایش، اینترنت محیط تعاملی‌تری را پرورش می‌دهد.

ناندا می‌افزاید: «روابط‌عمومی اکنون بر ارتباط دوطرفه تأکید دارد، با مخاطبان در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به‌طور فعال تعامل می‌کند و به سرعت به نگرانی‌های مشتریان رسیدگی می‌کند.

رسانه‌های اجتماعی به مصرف‌کنندگان قدرت داده‌اند تا به پخش‌کننده‌های اطلاعات تبدیل شوند و بدین ترتیب، اطلاعات و اخبار را دموکراتیک کنند.

تجربیات منفی به سرعت می‌توانند در فضای مجازی پخش شوند و به شهرت برند لطمه بزنند. متخصصان روابط‌عمومی نقش مهمی در ارتباطات بحران دارند و به طور فعال روایت‌های آنلاین را مدیریت کرده و شفافیت برند را تقویت می‌کنند.

در دنیای امروزی که با حجم بالای اطلاعات، جعل‌های عمیق (دیپ‌فیک)، اطلاعات غلط و غیره روبرو هستیم، اعتماد حرف اول را می‌زند. از این رو، امروزه متخصصان ارتباطات بر ایجاد روابط واقعی با ذینفعان کلیدی از طریق بازاریابی محتوا، ابتکارات رهبری فکری و برنامه‌های مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها تمرکز می‌کنند.

در دنیای پر از نظرات آنلاین و عقاید آنی، شهرت یک شرکت بیش از هر زمان دیگری شکننده است. متخصصان ارتباطات با برقراری ارتباطات پیشگیرانه و مدیریت بحران مؤثر به ساختن و محافظت از تصویر برند کمک می‌کنند.

منبع انگلیسی: adgully
منبع فارسی: شارا - شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی ایران

با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
 

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


  شاخص‌های هوسمندی روابط‌عمومی‌‌


  آداب برقراری تماس تلفنی در عصر امروز


  غلبه بر ۹ چالش مهم آموزش کارکنان


  فروتنی فکری چیست؟


  روابط‌عمومی و رسانه: چگونه با هم کار می‌کنند؟


  معجزه داشتن یک تقویم مشترک با شریک زندگی‌تان


  توصیه‌های یک خبرنگار موفق برای تهیه گزارش‌های تحقیقی تلویزیونی


  ابزارهای هوش مصنوعی برای مقابله با جعل عمیق (دیپ فیک)


  روایت‌های رسانه‌ای و خبری


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد