یافتههای کلیدی
56 درصد از سه موقعیت برتر جستجوی گوگل در سراسر جهان توسط وبسایتهایی با دامنههای سطح بالای کد کشور (ccTLD) اشغال شده است. این نشان میدهد که ccTLDها برای سئوی بینالمللی موثر هستند.
شیوع ccTLDها و gTLDها (دامنههای سطح بالای عمومی) در رتبهبندیهای جستجو همبستگی معکوس دارند. با دور شدن از رتبه 1، gTLDها بدون زیر دامنه یا زیر شاخهها رایجتر میشوند، در حالی که ccTLD ها رایج تر میشوند.
زیردامنهها دومین ساختار وبسایت رایج در سه موقعیت برتر هستند. آنها حدود 20 درصد از موقعیتهای برتر را تشکیل میدهند.
زیر دامنهها تنها 3 درصد از ساختارهای دامنه را در SERPها تشکیل میدهند، اما در بازارهای چند زبانه رایجتر هستند. در مطالعه مورد بررسی، زیردامنهها در سوئیس برای کلمات کلیدی فرانسوی بهتر از زیرشاخهها عمل میکنند و برعکس برای کلمات کلیدی ایتالیایی.
پرتغال تنها بازاری است که در آن زیرشاخههای در سه موقعیت برتر نسبت به ccTLDها رایجتر هستند.
چک دارای بالاترین نرخ ccTLD در SERPهای گوگل است. تقریباً 90٪ از سه موقعیت برتر توسط ccTLDs.cz اشغال شده است.
در اتریش، ccTLDهای .AT با ccTLDهای آلمانی همبستگی معکوس دارند. ccTLDهای آلمانی (.de) تقریباً 20٪ از تمام موقعیتهای برتر در اتریش را تشکیل میدهند، در حالی که ccTLDهای اتریشی کمتر از 1٪ از ساختارهای دامنه در آلمان را تشکیل میدهند.
ایالات متحده یک ناهنجاری آماری برای استفاده از gTLD است. محبوبیت .com به این معنی است که استفاده از ccTLD رسمی .us بسیار نادر است.
نکات کلیدی برای بازاریابان:
اگر به دنبال سئوی بینالمللی هستید، ccTLDها را در نظر بگیرید. آنها میتوانند به شما کمک کنند تا در رتبهبندیهای جستجوی محلی رتبه بالاتری داشته باشید و ترافیک بیشتری از بازارهای هدف خود جذب کنید.
از زیر دامنهها برای هدف قرار دادن بازارهای خاص یا زبانهای مختلف استفاده کنید. این میتواند به شما کمک کند تا محتوای خود را به طور موثرتری مرتبط کنید و ترافیک بیشتری را به وبسایت خود جذب کنید.
ساختار دامنه خود را با دقت انتخاب کنید. هیچ پاسخ یکسانی برای همه وجود ندارد، بنابراین بهترین گزینه برای وبسایت شما به اهداف و مخاطبان شما بستگی دارد.
منبع انگلیسی: searchengineland
منبع فارسی: شارا
با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
انتهای پیام/
|