درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 00:43   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55069صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعیشنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 02:52
اینترنت رو به زوال است - نیاز به بازگردانی دارد
همان‌طور که ماریا فارل و رابین برژون در مقاله‌ای قابل توجه در مجله Noema بیان کردند، این است که فضاهای آنلاین ما دیگر اکوسیستم‌های باز نیستند. در عوض "آنها مزرعه هستند. محیط‌های بسیار متمرکز و کنترل‌شده، نزدیک‌تر به مزارع صنعتی که موجودات به دام افتاده در آن را دیوانه می‌کند."
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هفته گذشته، در حال مرور تاریخچه پیام‌های عمومی آنلاین، به عکسی جادویی از سال 1989 یا 1990 برخوردم. این عکس اولین وب سرور جهان را نشان می‌داد.

این ایستگاه کاری NeXT تیم برنرز لی در سرن، آزمایشگاه بین‌المللی تحقیقات فیزیک بود، جایی که در آن زمان کار می‌کرد. روی کیس برچسبی چسبناک و پاره شده بود که روی آن با جوهر قرمز نوشته شده بود: «این دستگاه یک سرور است، آن را خاموش نکنید!»

برنرز لی، دانشمند کامپیوتر بریتانیایی، ایده "وب جهانی" را به عنوان راهی برای مکان‌یابی و دسترسی به اسنادی که در سراسر اینترنت پراکنده شده بودند، مطرح کرد.

او با گروه کوچکی از همکارانش در اواخر دهه 1980 آن را تصور کرد، طراحی و اجرا کرد و در نهایت همه چیز - پروتکل‌ها، نرم‌افزار سرور و مرورگر، مشخصات HTML و غیره - را روی یکی از سرورهای اینترنتی Cern قرار داد و در انجام این کار جهان را تغییر داد.

او توانست این کار را انجام دهد زیرا اینترنت که از ژانویه 1983 در دسترس عموم قرار گرفته بود، آن را فعال کرد.

شبکه هیچ مالکیت یا کنترل‌کننده مرکزی نداشت و فقط یک کار انجام می‌داد - انتقال بسته‌های داده از یک لبه شبکه به مقصد در لبه دیگر.

اگر به اندازه کافی باهوش بودید که برنامه‌ای بسازید که از بسته‌های داده استفاده می‌کرد، اینترنت این کار را برای شما انجام می‌داد، بدون سوال.

نتیجه انفجار خارق‌العاده خلاقیت و ظهور چیزی بود که اساساً نوعی اشتراک جهانی بود. همان‌طور که یکی از محققان بعداً آن را توصیف کرد، اینترنت در آن مقطع از تاریخ خود، "معماری برای نوآوری بدون مجوز" یا به عبارت دیگر، یک ماشین جهانی برای ایجاد شگفتی‌ها بود.

اولین شگفتی از این قبیل، وب بود و از آنجایی که تصمیم بر این بود که وب بدون ملاحظات سود بهتر رشد کند، برنرز لی آن را به عنوان یک پلتفرم منتشر کرد که نوآوری بدون مجوز را نیز امکان‌پذیر می‌کرد.

با این حال، نسل بعدی نوآورانی که از این آزادی بهره‌مند شدند - گوگل، فیس‌بوک، آمازون، مایکروسافت، اپل و همکاران - هیچ دلیلی برای گسترش آن به دیگران ندیدند.

آنها شرکت‌های سودآور شگفت‌انگیزی را بر روی پلتفرمی که برنرز لی ایجاد کرده بود، ساختند. اشتراکات خلاقانه اینترنت به تدریج و به طور اجتناب‌ناپذیری محصور شده است، دقیقاً همان‌طور که زمین کشاورزی توسط قوانین پارلمانی از سال 1600 به بعد در انگلستان محصور شده است.

نتیجه، همان‌طور که ماریا فارل و رابین برژون در مقاله‌ای قابل توجه در مجله Noema بیان کردند، این است که فضاهای آنلاین ما دیگر اکوسیستم‌های باز نیستند. در عوض "آنها مزرعه هستند. محیط‌های بسیار متمرکز و کنترل‌شده، نزدیک‌تر به مزارع صنعتی که موجودات به دام افتاده در آن را دیوانه می‌کند."

اینترنت به یک تک کشت استخراجی و شکننده تبدیل شده است.

و این مزارع صنعتی در یک سری دو قطبی متمرکز شده‌اند. مرورگرهای گوگل و اپل نزدیک به 85 درصد از سهم بازار جهانی را در اختیار دارند. دو سیستم عامل دسکتاپ مایکروسافت و اپل تقریباً 90 درصد دارند.

گوگل حدود 90 درصد از جستجوهای جهانی را اجرا می‌کند. بیش از نیمی از تمام گوشی‌ها متعلق به اپل و سامسونگ هستند، در حالی که 99 درصد سیستم‌عامل‌های موبایل متعلق به گوگل یا اپل هستند. کلاینت های ایمیل اپل و گوگل نزدیک به 90 درصد از ایمیل‌های جهانی را مدیریت می‌کنند. GoDaddy و Cloudflare حدود 50٪ از درخواست‌های سیستم نام دامنه جهانی را ارائه می‌دهند. و غیره.

فارل و برژون می‌گویند یکی از پیامدهای این تمرکز این است که امکانات خلاقانه نوآوری بدون مجوز به طور فزاینده‌ای محدود شده است.
 

نوشته جان ناتون
4 مه 2024
منبع انگلیسی: گاردین
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/


با کلیک روی لینک زیر به کانال تلگرام ما بپیوندید:
https://telegram.me/sharaPR
 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد