درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
یکشنبه، 30 اردیبهشت 1403 - 02:27   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  بازسازی اعتماد عمومی با بازشناسی کارکرد روابط‌عمومی
  آینده روابط‌عمومی با وجود هوش مصنوعی: همزیستی انسان و ماشین
  رقص گوگل با ریتم خودش: پاسخ ساندار پیچای به ساتیا نادلا
  روابط‌عمومی‌ها نقش مهمی در انعکاس خدمات دولت در دستگاه‌های اجرایی دارند
  روابط‌عمومی مدیر مدار یا روابط‌عمومی مردم‌دار؟
  چالش‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای کوچک در سال ۲۰۲۴: گزارش اضطراب را نشان می‌دهد
  مسئولیت اجتماعی و روابط‌عمومی دو روی یک سکه
  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی
  هوش مصنوعی مولد توسعه ربات‌های انسان‌نما را سرعت می‌بخشد: این برای مشاغل چه معنایی دارد؟
  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55070صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 15 اردیبهشت 1403 - 03:45
عوامل کلیدی شکل‌دهنده صنعت روابط‌عمومی
تهیه و تنظیم: علیرضا شواخی زواره، کارشناس روابط‌عمومی - پیش‌بینی می‌شود که صنعت روابط عمومی در سال‌های آینده نقشی اساسی در ارتباطات ایفا کند. اهمیت روابط عمومی در هر آمیخته بازاریابی افزایش خواهد یافت و این صنعت به رشد خود ادامه خواهد داد.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || صنعت روابط‌عمومی در طول تاریخ تکامل یافته و تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار گرفته است. در این یادداشت، به برخی از کلیدی‌ترین عواملی که شکل‌دهنده این صنعت بوده‌اند، می‌پردازیم.

عوامل کلیدی

1. روزنامه‌نگاری:

روزنامه‌نگاران و خبرنگاران نقشی اساسی در رشد صنعت روابط‌عمومی ایفا کرده‌اند. سبک‌های گزارش‌دهی آنها و افزایش تمرکز بر بخش‌های تخصصی در رسانه‌ها، نیاز به گزارش‌های تخصصی‌تر را افزایش داده است. این امر منجر به همکاری نزدیک‌تر بین متخصصان روابط‌عمومی و روزنامه‌نگاران شده است.

2. انواع رسانه‌ها:

در دو دهه گذشته، شاهد انفجار در تعداد و تنوع انواع رسانه‌ها بوده‌ایم. این تنوع شامل رسانه‌های چاپی، تصویری، صوتی و آنلاین می‌شود. با گسترش این تنوع، متخصصان روابط‌عمومی باید در استفاده از کانال‌های مختلف رسانه‌ای مهارت داشته باشند.

3. مصرف اینترنت و اخبار:

رشد اینترنت انقلابی در نحوه مصرف اخبار ایجاد کرده است. مردم می‌توانند در هر لحظه و از هر نقطه به اخبار دسترسی داشته باشند. این امر منجر به تغییر در نحوه ارتباط متخصصان روابط‌عمومی با مخاطبان شده است.

4. افزایش رقابت:

رقابت در دنیای تجارت به شدت افزایش یافته است. شرکت‌ها برای متمایز شدن از رقبا، به دنبال راه‌های جدیدی برای ارتباط با مخاطبان خود هستند. روابط‌عمومی می‌تواند در این زمینه به شرکت‌ها کمک کند.

5. کالایی‌سازی و تمایز:

در دنیای امروز، تمایز برای برندها بسیار حائز اهمیت است. روابط‌عمومی می‌تواند به برندها در شناسایی و برجسته کردن نقاط قوت خود کمک کند.

6. اهمیت پیام‌رسانی:

پیام‌رسانی مؤثر برای برندها از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط‌عمومی می‌تواند به برندها در تدوین و اجرای استراتژی‌های پیام‌رسانی موثر کمک کند.

7. تعامل با رسانه‌ها:

رسانه‌ها ذینفعان کلیدی در جامعه هستند و می‌توانند به برندها در دسترسی به مخاطبان خود کمک کنند. روابط‌عمومی می‌تواند به برندها در ایجاد و حفظ روابط مثبت با رسانه‌ها کمک کند.

8. ارتباطات 360 درجه‌ای:

امروزه برندها باید از کانال‌های ارتباطی مختلف برای برقراری ارتباط با مخاطبان خود استفاده کنند. روابط‌عمومی می‌تواند به برندها در ادغام کانال‌های مختلف ارتباطی در یک استراتژی جامع کمک کند.

9. رسانه‌های پولی، مالکانه و درآمدی:

با ظهور رسانه‌های دیجیتال، مفاهیم جدیدی مانند رسانه‌های پولی، مالکانه و درآمدی مطرح شده‌اند. روابط‌عمومی باید در استفاده از این پلتفرم‌ها برای رسیدن به اهداف خود مهارت داشته باشد.

10. دسترسی 24/7:

مشتریان انتظار دارند که برندها به صورت شبانه‌روزی در دسترس باشند. روابط‌عمومی باید برای پاسخگویی به این نیاز، برنامه‌ریزی کند.

نقش روابط‌عمومی در آینده:

با توجه به عواملی که ذکر شد، پیش‌بینی می‌شود که صنعت روابط‌عمومی در سال‌های آینده نقشی اساسی در ارتباطات ایفا کند. اهمیت روابط‌عمومی در هر آمیخته بازاریابی افزایش خواهد یافت و این صنعت به رشد خود ادامه خواهد داد.

 

انتهای پیام/

 

 


 

 


 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  ۵ ضعف سرمایه‌‌‌داری و مسوولیت‌‌‌پذیری اجتماعی


  مرجعیت رسانه‌ای


  7 کلید برای به دست آوردن بیشترین بهره از هوش مصنوعی مولد


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  شیفتگی جمعی


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  چگونه اخبار جعلی را در طول جنگ تشخیص دهیم؟


  چگونه مدیران می‌توانند از بازاریابی دیجیتال استفاده کنند؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد