درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 15 خرداد 1403 - 02:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند

  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا
  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی
  بازگشت به مبانی بیان آزاد
  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور
  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است
  واحد ابری گوگل اعلام کرد که این هفته کارمندان خود را اخراج می‌کند
  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات
  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد
  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 55119صفحه نخست » اخبار روابط‌عمومیسه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 14:24
تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
تنزل جایگاه روابط‌عمومی ریشه‌ای عمیق‌تر دارد و به دولت‌های قبل از انقلاب نیز باز می‌گردد. متاسفانه، در طول این سال‌ها، اهمیت ارتباطات و نقش کلیدی روابط‌عمومی در سازمان‌ها به درستی درک نشده و این حوزه با بی‌توجهی و بی‌مهری روبرو بوده است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || تنزل جایگاه روابط‌عمومی ریشه‌ای عمیق‌تر دارد و به دولت‌های قبل از انقلاب نیز باز می‌گردد. متاسفانه، در طول این سال‌ها، اهمیت ارتباطات و نقش کلیدی روابط‌عمومی در سازمان‌ها به درستی درک نشده و این حوزه با بی‌توجهی و بی‌مهری روبرو بوده است.

این بی‌توجهی به تنزل جایگاه روابط‌عمومی در ساختارهای دولتی منجر شده است. در حالی که شعارهای زیادی در مورد اهمیت مردم و ارتباطات داده می‌شود، در عمل شاهد بی‌توجهی به این حوزه حیاتی هستیم.

تا زمانی که جایگاه روابط‌عمومی در نهادهای دولتی به طور اساسی تغییر نکند و به جایگاه واقعی خود ارتقا نیابد، هیچ برنامه‌ای، ولو بسیار ارزشمند، نمی‌تواند تغییری در وضعیت موجود ایجاد کند.

علاوه بر مشکل ساختاری، عوامل دیگری نیز در این زمینه نقش دارند:

عدم وجود درک صحیح از وظایف و نقش روابط‌عمومی: بسیاری از مدیران و مسئولان، وظایف و نقش روابط‌عمومی را به درستی نمی‌شناسند و این حوزه را صرفاً به انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها تقلیل می‌دهند.


کمبود بودجه و منابع: روابط‌عمومی‌ها در بسیاری از سازمان‌ها با کمبود بودجه و منابع مواجه هستند که این امر مانع از انجام فعالیت‌های موثر و کارآمد می‌شود.


فقدان آموزش‌های لازم: بسیاری از فعالان روابط‌عمومی از دانش و مهارت‌های لازم برخوردار نیستند و نیاز به آموزش‌های تخصصی در این زمینه دارند.

برای حل این معضل پیچیده، اقداماتی در سطوح مختلف باید انجام شود:

تغییر نگرش و دیدگاه نسبت به روابط‌عمومی: باید در نگرش مدیران و مسئولان نسبت به روابط‌عمومی تغییر ایجاد شود و این حوزه به عنوان یک بخش حیاتی و استراتژیک در سازمان‌ها شناخته شود.


ارتقای جایگاه روابط‌عمومی در ساختارهای دولتی: باید جایگاه روابط‌عمومی در ساختارهای دولتی ارتقا یابد و از نظر سازمانی و تشکیلاتی تقویت شود.


افزایش بودجه و منابع: باید بودجه و منابع لازم برای فعالیت‌های روابط‌عمومی در نظر گرفته شود تا این حوزه بتواند به طور موثر به وظایف خود عمل کند.


ارائه آموزش‌های تخصصی: باید آموزش‌های تخصصی و مداوم برای فعالان روابط‌عمومی در نظر گرفته شود تا دانش و مهارت‌های لازم را برای انجام وظایف خود به دست آورند.

امیدواریم با اتخاذ تدابیر مناسب و با همت و تلاش فعالان روابط‌عمومی، شاهد تحولات مثبتی در این حوزه باشیم و جایگاه واقعی روابط‌عمومی در نهادهای دولتی احیا شود.

 

انتهای پیام/

<div id="div_eRasanehTrustseal_24429"></div>
<script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
<script>eRasaneh_Trustseal(24429, false);</script>

 


 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  چالش‌های مشارکت مسئولانه در سیاست عمومی


  استراتژی کلیدی برای رشد یک تجارت عکاسی سودآور


  ما تمام چیزی که نیاز داریم عشق است: چگونه فرهنگ و شخصیت، حلقه‌های دوستی ما را شکل می‌دهند


  انتخابات هیات رئیسه شورای هماهنگی روابط‌‌عمومی‌های استان کرمانشاه برگزار شد


  بازگشت به مبانی بیان آزاد


  بازگشت به رفت‌وآمد: چه چیزی تغییر کرده است؟


  ذهن‌های متصل، ارتباطات قدرتمند: رهبری روابط‌عمومی در عصر تحولات


  ال‌جی با ابتکار "خوش‌بینی به فید خود" به دنبال ترویج فضای مثبت در شبکه‌های اجتماعی است


  ۱۰ ایده‌ نوآورانه برای ارتقای روابط‌عمومی


  ظهور معیارهای تبلیغات تجارت الکترونیک


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد