درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 26 اردیبهشت 1403 - 13:54   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد

  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند

  سئو چگونه به شما کمک می‌کند تا مشتریان بیشتری پیدا کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پیچیدگی‌های نظام رسانه‌ای
  ایران قوی با روابط عمومی قوی
  آخرین فرصت برای ثبت‌نام در وبینار "فناوری‌های نوین و هوش مصنوعی در روابط‌عمومی"
  10 روش برای استفاده از هوش مصنوعی برای بازاریابی بیش از حد شخصی
  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی
  زنده یاد «بیژن ناهیدی» مدیر اسبق روابط‌عمومی سازمان دامپزشکی به دیار باقی شتافت
  فراخوان جذب کارشناس روابط‌عمومی در اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس منتشر شد
  «جشنواره روابط‌عمومی»؛ بزرگ‌ترین رویداد دانشگاهی کشور
  روابط‌عمومی‌ها عملکرد دستگاه‌ها را صادقانه با مردم درمیان بگذارند
  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 566صفحه نخست » گزارشیکشنبه، 24 اردیبهشت 1391 - 07:59
روزی که بشر گمشده‌اش را پیدا کرد
نگاهی اجمالی به روز جهانی جامعه اطلاعاتی - روز جهانی ارتباطات نیز در راستای همین نیاز جمعی شکل گرفت. بشر از زمانی که دریافت گمشده او ارتباط و هم‌جوششی با همنوعان خویش است، در پی برقراری ارتباطات بود.
  

 گزارش- شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا):

بشر ذاتاً اجتماعی آفریده شده است و نوسان سرنوشت طولانی بین فردیت و اجتماع، حاکی از گرایش شدید او به اجتماعی شدن و زندگی جمعی است. هر چند نگاهی کوتاه بر زندگی وی بر روی کره خاکی نشانگر دوره‌های گوناگونی از سیر تنهایی به جمع‌گرایی است. نشانه‌هایی مانند استخدام دوندگان برای حمل فرمانروایان و ابلاغ پیام آنها برای با همدیگر بودن، استفاده از نور، دود، پرچم و کبوتران نامه‌بر همه حاکی از گرایش بشر برای زندگی اجتماعی است.

روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نیز در راستای همین نیاز جمعی شکل گرفته است. بشر از زمانی که دریافت گمشده او ارتباط و هم‌جوششی با همنوعان خویش است، در پی برقراری ارتباطات و مفاهیم بود.

در هفدهم ماه می 1865 نمایندگان 20 کشور جهان گرد هم آمدند و نخستین اتحادیه بین‌المللی که بر محور ارتباطات شکل گرفته بود با نام «اتحادیه تلگراف» را بنیان نهادند. به همین مناسبت این روز، روز جهانی مخابرات یا ارتباطات نام گرفت و در تاریخ بسیاری از کشورها ثبت شد.

سال های زیادی از آن زمان گذشت تا رؤیای «دهکده جهانی ارتباطات» به وقوع بپیوندد. اما بالاخره این رویا تحقق پیدا کرد و گرچه دیگر دوندگان، کبوتران نامه‌بر، دود و آتش سمبل های ارتباط نبودند ولی دنیای مجازی امکان حضور هر نشانه‌ای را برای برقراری ارتباطات بیشتر و موثرتر فراهم آورده بود.

در کنار آن کسانی که مانع پیش‌روی دوندگان، شکار کبوتران نامه‌بر و خاموش کردن دود و آتش مهر و ارتباط بودند، نیز بیکار ننشسته بودند و متأسفانه آتش جنگ‌های خانمان‌سوز بی‌وقفه ادامه داشت و این موضوع مسئولیت متولیان حوزه‌های ارتباطی و روابط عمومی را صد چندان می‌کرد.

ایران نیز از کشورهای پیشگام در زمینه ارتباطات بین‌المللی بوده است و سابقه حضور آن در اتحادیه تلگراف بین‌المللی بیش از 100 سال است و در همین ارتباط از سال 1386 همراه با روز جهانی جامعه اطلاعاتی، روز 27 اردیبهشت ماه «روز ارتباطات و روابط عمومی» نام گرفته است. با پیشرفت و گسترش دنیای مجازی و توسعه اینترنت در سطح جهان «روز جهانی ارتباطات» به نام «روز جهانی جامعه اطلاعاتی» تغییر یافت.

تعیین نام «روز جهانی جامعه اطلاعاتی» نخستین بار در سال 2005 در «اجلاس جهانی جامعه اطلاعاتی» در کشور تونس پیشنهاد و تصویب شد. پس از آن مجمع عمومی سازمان ملل متحد نیز در ششم فروردین سال 1385 طی مصوبه‌ای، روز 27 اردیبهشت ماه (17 می) را به عنوان «روز جهانی جامعه اطلاعاتی»‌ تعیین کرد.

در همین راستا اتحادیه بین‌المللی مخابرات مسئول توسعه زیرساخت‌های ICT در جهان است تا امکان استفاده از ICT را برای همه افراد در هر زمان و مکانی فراهم آورد.

سخن از جامعه‌ای مبتنی بر اطلاعات از دهه 1940 از سوی اندیشمندان این حوزه مطرح شد که با آغاز دهه 1960، زمینه ایجاد چنین جامعه‌ای را در جهان فراهم و با شکل‌گیری مدرنیته در دهه 1980 و به کارگیری روزافزون ICT در جهان از شدت بیشتری برخوردار شد.

نتیجه این امر برگزاری اجلاس در دو مرحله و با حضور سران کشورها، نمایندگان بخش خصوصی و جامعه مدنی در ژنو و تونس بود که بر اساس آن، درنهایت چندین سند بین‌المللی با توافق جهانی تدوین شد که امروزه الگوی توسعه جامعه اطلاعاتی در تمامی کشورهای جهان محسوب می‌شود.

انتظار این است که با گسترش اطلاعات و بهره‌گیری عموم مردم در یک جامعه اطلاعات محور، امکان استفاده‌ همه‌ افراد از اطلاعات مفید فراهم آید و با اطلاع‌رسانی عادلانه فضایی مناسب برای پیشرفت‌های علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی برای عامه مردم فراهم شود.

قطعاً با شکل‌گیری یک جامعه اطلاعاتی جهانی، می‌توان به تسهیل همگرایی سیاسی در داخل جوامع و بین ملت ها در صحنه بین‌الملل کمک کرد و با توسعه فضاهای باز اطلاعاتی، پیوندهای اجتماعی بین جوامع مختلف را محکم‌تر و مستحکم‌تر کرد تا همه ملت ها بتوانند با افزایش درآمد سرانه و پیشرفت‌های اقتصادی از رفاه بیشتری بهره‌مند شوند.

اطلاعات بدست آمده از تفاهم و تعامل بین‌المللی می‌تواند، فواصل جغرافیایی بین کشورها را حذف و با برقراری تفاهم، همبستگی، همگونگی و همکاری شرایط بهتری را برای زندگی جمعی آنان فراهم آورد.

در حال حاضر همکاری های بین‌المللی، نقش ارتباطات را در جامعه اطلاعاتی انکارناپذیر ساخته است، به نحوی که افزایش بازدهی جامعه از طریق مجموعه شبکه‌های اطلاعاتی و ارتباطی که بار اطلاعاتی و ارزش افزوده دارند، تمامی محل‌های کار را از طریق اتوماسیون اداری به یکدیگر پیوند داده و ایجاد ارتباط بین دولت و واحدهای محلی از طریق شبکه اطلاعاتی و مخابرات را محقق ساخته است.

آنچه کارایی و بهره‌مندی از چنین شبکه‌هایی را به سرعت افزایش داده، توانایی روزافزون بسترهای ارتباطی و اطلاعاتی است که به یاری رایانه‌ها شتافته‌اند و آنها را به صورت ابزاری برای جستجو، جمع‌آوری، دسته‌بندی، تجزیه و تحلیل و انتقال حجم بالایی از اطلاعات درآورده است.

از سوی دیگر سهولت دسترسی به خدمات اطلاعاتی جدیدتر و گسترده‌تر، امکان ایجاد، امکان ارتباط با سایر محققان و سهیم شدن در تجربه‌های آنها نیز به طور مداوم بر مطلوبیت این ابزار در محیط‌های علمی و تحقیقاتی می‌افزاید و نیز با استفاده از این روش می‌توان ضمن بهره‌مندی از فناوری های پیشرفته ارتباطی به جریان جاری و آینده توسعه یافته جهان اطلاعات در جامعه اطلاعاتی پیوست.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  آشنایی با الگوهای رفتاری در ارتباطات


  برداشت‌های کلیدی از یک ابزار هوش مصنوعی ویژه خبرنگاران


  ۱۰ اصل خوب گوش دادن


  روابط‌عمومی خوب یک تجارت خوب است


  روابط‌عمومی


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  چگونه به عنوان یک رهبر سؤالات واقعاً قدرتمند بپرسیم


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد