درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 9 خرداد 1403 - 21:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها
  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟
  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5867صفحه نخست » ادامه مطلب یکسه شنبه، 16 مهر 1392 - 19:17
بانوی کارگزار روابط‌عمومی شایسته‌ترین فرد جهت انتقال مفاهیم به بانوان مخاطب
سیّد محمّدرضا مدّاح مدیر امور حوزه مدیریت و روابط‌عمومی بانک شهر
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- به روابط‌عمومی که می‌نگریم، آمیخته‌ای است از فن، هنر و علم که بی‌هیچ تردیدی این سه مقوله، دایر بر گستره وسیع این رشته و حرفه می‌باشد و در این اقیانوس وسیع و حوزه گسترده، به طور حتم انواع اندوخته‌ها از حیث نرم‌افزار، سخت‌افزار و البته فردافزار، مورد لزوم و نیاز است.
چنانچه به روابط‌عمومی از دیدگاه و دریچه منابع انسانی در هر سازمانی ورود کنیم، با این پیش‌زمینه که مقوله روابط‌عمومی به مثابه مهندسی انسانی عمل می‌نماید، آنگاه باید بپذیریم که به منظور تحقق آرمان تعامل دوسویه هم‌سنگ با مخاطبان از یک سو و لزوم برقراری کانال ارتباطی مبتنی بر وجود مشابهت بین فرستنده و گیرنده پیام از دیگر سوی و قدر مسلم با در نظر گرفتن حجم گسترده بانوان در بین اقشار مختلف مخاطبان روابط‌عمومی‌ها، آنگاه لزوم و ضرورت حضور هم‌نوعان آنان در بین کارگزاران روابط‌عمومی، بیش از پیش تبیین خواهد شد.
حال آنکه به خوبی می‌دانیم، بهترین فرستنده هر پیام آن کسی است که مقبولیت و پذیرش بیشتری نزد مخاطبان پیام داشته و بتواند برگرفته از نقطه‌نظرات، باورها، نیازها و اندیشه‌ورزی مخاطب خود با وی آغاز کلام نموده و در نهایت نیز بر منتهی اقناع و ترغیب در اذهان آنان فائق آید. بنابراین چه گزینه‌ای بهتر از بانوی کارگزار روابط‌عمومی به منظور تحقق این تعامل متعادل در ارتباطات بیرون و درون سازمانی در روابط‌عمومی‌ها می‌توان یافت؟
بدون تردید یک بانوی کارگزار روابط‌عمومی، شایسته‌ترین فرد جهت انتقال مفاهیم مدنظر هر روابط‌عمومی به عموم بانوان طرف خطاب و توجه بوده و از سویی نیز به دلیل آشنایی و اشراف کافی و وافی با دیدگاه‌های این بخش گسترده از جامعه این بانوی کارگزار روابط‌عمومی است که می‌تواند پیام‌آور متناسبی نیز در بخش انتقال مفاهیم و خواسته‌های این گروه از مخاطبان به روابط‌عمومی باشد تا دوسویگی تعامل ارتباطی، هرچه بهتر و متوازن‌تر تحقق و صورت ظاهر یابد.
البته این نکته نیز حائز اهمیت است که در مجموعه‌ها و روابط‌عمومی‌هایی که بانوان، بخش گسترده‌تری از مخاطبان آنان را به خود اختصاص می‌دهند، این چنین تفسیر و دیدگاهی در بهره‌مندی از حضور و توان بانوان کارگزار در ساختار روابط‌عمومی و البته در پیشانی تعامل با بانوان مخاطب از اولویت و اهمیت به مراتب بالاتر و وافری برخوردار بوده و حتی می‌توان این گونه ابراز داشت که بر همین اساس و با چنین دید بلندی نسبت به اهمیت حضور و فعالیت بانوان در مجموعه روابط‌عمومی‌ها و از طرفی اهمیت مقوله مخاطب‌شناسی در فرایندهای ارتباطی، دیدگاه یادشده با تایید بر انتشار پیام برای بانوان مخاطب توسط بانوان کارگزار روابط‌عمومی می‌تواند در صدر ترسیم ماموریت و در نتیجه زمینه‌ساز دستیابی به آرمان و چشم‌انداز سازمان‌هایی این چنین قرار گیرد که در صف مخاطبان خود خیل وسیعی از بانوان جامعه را داشته و دستیابی به میزان قابل قبولی از پذیرش و همراهی از سوی این گروه برای آنان نقشی حیاتی، کلیدی و راهبردی دارد.
با این اوصاف و با عنایت به گرایش بانوان کشور به ظهور و بروز هرچه بیشتر در عرصه فعالیت‌های اجتماعی و همچنین با توجه به نیاز روابط‌عمومی به حضور بانوان به منظور تلطیف فضای ارتباطی و البته دستیابی به توانمندی و ظرافت‌های این بزرگواران در مقوله حساس و تاثیرگذار اطلاع‌یابی و اطلاع‌رسانی، امید است تا هر چه بیشتر شاهد تبلور اندیشه و عمل بانوان در عرصه خدمت به جامعه روابط‌عمومی و پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی مخاطبان باشیم.

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


  جستجوی هوش مصنوعی گوگل خشم آنلاین را برمی‌انگیزد


  سه نکته برای بازسازی گذشته خود


  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


  طوفان رسانه‌ای چیست؟


  چرا ثبات در بازاریابی ویدیویی و تناسب اندام مهم است؟


  ارتباطات بحران: وجه اشتراک جنجال‌های تبلیغاتی اپل، بامبل و سوئل


  هوش مصنوعی صنعت بزرگسالان را تکان می‌دهد، اما برخی سازندگان نگران فرار مخاطبان هستند


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد