درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 00:17   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: فراتر از انتشارات مطبوعاتی - بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
  چرا داشتن یک موسیقی متن در محل کار می‌تواند بهره‌وری شما را افزایش دهد
  فناوری، پایان شکست فتوشاپ
  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی
  ۷ اصل حمایتی در روابط
  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5924صفحه نخست » خبر یکشنبه، 20 مهر 1392 - 19:41
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:  راه ورود زنان متخصص روابط عمومی به رده‌های عالی مدیریت باید هموار باشد
زنان در جهان یک بخش غیرقابل تفکیک از حیات بشری هستند که در همه ابعاد زندگی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند بویژه در عرصه‌های روابط عمومی نقش موثری را ایفا می‌کنند.
  

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: نبودن توازن جنسیتی در سطوح عالی مدیریت به نحو بارزی در کشور ما مشاهده می‌شود اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سعی شده به زن توجه بیشتری شود.

به گزارش شارا، دکتر عبدالرضا عزیزی در نخستین همایش ملی زن و روابط عمومی که توسط موسسه کارگزار روابط عمومی برگزار شد، افزود: زنان در جهان یک بخش غیرقابل تفکیک از حیات بشری هستند که در همه ابعاد زندگی می‌توانند نقش‌آفرینی کنند بویژه در عرصه‌های روابط عمومی نقش موثری را ایفا می‌کنند. وی تصریح کرد: براساس آمار موجود بیش از 60 درصد از افراد دانشگاهی را زنان تشکیل می‌دهند و این نشان‌دهنده بالا بودن پتانسیل و توانمندی آنها است.
وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد حضور زنان در سطوح مدیریتی به نفع سازمان‌ها است چراکه براساس آمار، کارآیی زنان 25 درصد بیشتر از مردان است. از این رو ما باید به سمتی حرکت کنیم که زنان در سطوح عالی مدیریتی نقش داشته باشند.. عزیزی با اشاره به این که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل می‌دهند، گفت: 50 درصد از شرکت کنندگان در انتخابات را زنان تشکیل می‌دهند. بنابراین زنانی که در عرصه روابط عمومی موانع فردی و نهادی دارند، باید بر آنها غلبه کرده و تصاویر و ریشه این موانع را دور بریزند و خود را برای ورود به سطوح مدیریتی آماده کنند. به اعتقاد وی، مشاغل باید براساس شایستگی و دانش تخصصی و قابلیت‌های فردی باشد نه نگاه جنسیتی.
از این رو راه برای ورود زنان متخصص بویژه در روابط عمومی باید هموار باشد. در ادامه این همایش، دکتر حلیمه عالی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید خودمان را قبول داشته باشیم و تا زمانی که همت نکنیم، اتفاقی رخ نمی‌دهد. وی افزود: همه ما به توانمندی‌های زنان ایمان و اعتقاد داریم چون هم وظیفه مادری و همسری دارند و هم در اجتماع حضور دارند. به گفته وی، زنان ما فعال‌تر از مردان ما هستند. مسأله‌ای که وجود دارد، این است که زنان مظلوم واقع شده و به توانمندی‌های آنها توجه نشده است. فرحناز رافع، رئیس جمعیت داوطلبان هلال احمر نیز گفت: در قرآن وقتی از انسان‌های مؤمن یاد می‌شود، به زنان اشاره می‌شود. از منظر رهبر معظم و امام راحل نیز زنان حق انتخاب شدن و مشارکت در سازندگی را دارند. اما باید دید چقدر ما در سازندگی نقش داشته و اجازه ورود به مسائل را داریم. وی افزود: در مسائل سیاسی زنان می‌توانند انتخاب کنند ولی حق انتخاب شدن را ندارند از این رو باید کمک کنیم تا از این حصار خارج شده و به عنوان عنصر توانمند در جامعه نقش داشته باشیم.
منبع: روزنامه ایران

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  واکاوی ورود داده‌نگاری به یک روزنامه شاخص محلی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد