|
- اندازه متن: + -
| کد خبر: 6173 | صفحه نخست » | جمعه، 26 مهر 1392 - 06:58 |
|
|
اثربخشی در آگهی های محیطی؛ هرچه کوتاهتر بهتر |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- |
|
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آگهی محیطی جشنواره خدمات الکترونیکی بانک صادرات ایران تغییر می کند.
این یک اتفاق خوش است. به عقیده من، این تغییر به درستی رخ داد و دست اندرکارانش، آگهی را نجات دادند.
آگهی اول، که بر روی عرشه پل نصب شده بود، حدود 50 کلمه را در خود جای داده بود و فرصت خواندن تمامی مطالبش را به مخاطب نمی داد. اما در آگهی دوم، تعداد کلمات به 12 کلمه تقلیل یافت و کار را برای مخاطب راحت کرد.
در آگهی اول، نشانه ی بانک لابلای این ازدحام و در بعیدترین جا (گوشه پایین سمت چپ)، مخفی شده بود. اما در آگهی دوم، به راحتی و در محلی مناسب، پیدایش می کردی.
آگهی اول- از فاصله دور
دغدغه: 50 کلمه شد 12 کلمه
آگهی دوم- از فاصله دور
دغدغه: 50 کلمه شد 12 کلمه
در آگهی اول، انگار همه چیز بر روی چند سطر چیدمان شده بود و برای پیدا کردن پیام بایستی از ابتدای سطر (سمت راست- ابتدای تابلو) را می گرفتی تا به آخرش (سمت چپ- انتهای تابلو) برسی. اما در آگهی دوم، با دو کادر روبرو هستی که در هرکدام همه چیز به راحتی قابل رویت است.
در آگهی اول، خبری از کاراکتر بانک (خوب یا بد، مخاطب آن را می شناسد) نبود. اما در آگهی دوم، به خوبی دیده شد.
آگهی اول- از فاصله نزدیک
دغدغه: 50 کلمه شد 12 کلمه
آگهی دوم- از فاصله نزدیک
دغدغه: 50 کلمه شد 12 کلمه
در آگهی اول، عبارات و جملات اضافی همچون: (و انبوهی از جوایز نقدی و غیر نقدی) یا (امیدواریم شما هم یکی از برنده ها باشید) که مناسب این رسانه نبود، به چشم می خورد. ولی در آگهی دوم از آنها صرف نظر شد.
در آگهی اول، نام جایزه ها را هم با عکس شان نمایش دادند. اما در آگهی دوم، از اعلام اسامی جوایز چشم پوشی شد و تصویرشان بزرگتر و بهتر رویت شد.
خواننده محترم؛
قبول دارم که این آگهی در زمره آگهی های خلاق قرار نمی گیرد. اما قبول کنیم، از حداقل های یک آگهی محیطی برخوردار است.
چشم را اذیت نمی کند و خوانده می شود. بعضی وقت ها، خلاقیت همین تغییر رویه ای است که بانک صادرات آن را به خوبی انجام داد.
|
|
|
اخبار مرتبط:
اضافه نمودن به:
|
|