درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
چهارشنبه، 16 خرداد 1403 - 00:00   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

کم بازده‌ترین کشور جهان

  کم بازده‌ترین کشور جهان


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کم بازده‌ترین کشور جهان
  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد
  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است
  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی
  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع
  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور
  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟
  کاهش توهم هوش مصنوعی
  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی
  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 8677صفحه نخست » تبلیغات و بازاریابیسه شنبه، 8 بهمن 1392 - 10:18
ارتباط پایدار
بشیر آبنیکی کارشناس روابط عمومی - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هرسازمانی برای بقا، تداوم فعالیت و ماندگاری بجز فروش محصولات و ارایه خدمات، نیازمند برقراری نوعی رابطه و پیوند پایدار با مشتریان است که نتیجه ی آن تعهد و وفاداری مشتری نسبت به سازمان خواهد بود.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  هرسازمانی برای بقا، تداوم فعالیت و ماندگاری بجز فروش محصولات و ارایه خدمات، نیازمند برقراری نوعی رابطه و پیوند پایدار با مشتریان است که نتیجه ی آن تعهد و وفاداری مشتری نسبت به سازمان خواهد بود.


با توجه به روند گسترش بانک ها و موسسات مالی و اعتباری و وجود فضای رقابتی، تنها راهی که در چنین محیطی می تواند توجه مشتریان را به سازمان جلب کند، برقراری ارتباطی پایدار و مطلوب با آنان است، در این راه توجه و تامین خواسته ها و جلب رضایت آنها عامل مهمی برای حفظ و بقای مجموعه خواهد بود.


نقش مدیران و کارکنان شعب بانک به عنوان خط مقدم خدمت رسانی در برقراری ارتباطات موثر با مشتریان حائز اهمیت فراوان است. اولین قدم اینکه؛ برای بهبود ارتباط با مشتریان و پی بردن به نیاز آنان باید به حرف های آنها به دقت گوش فرا دهیم. دوم اینکه؛ همواره خود را به جای مشتری بگذاریم وآنگاه از خود بپرسیم:" آیا این شعبه از ورود من استقبال به عمل خواهد آورد؟." نحوه برخورد کارکنان و مسئول شعبه چگونه خواهد بود؟" آیا کارکنان این بانک می توانند خدمات سریعتری نسبت به بانک های دیگر ارایه دهند." و "آیا فضای فیزیکی و رفتار اخلاقی کارکنان آن می تواند من را نسبت به بانک شیفته و علاقمند سازد؟ "و...


اگر چنین تفکری داشته باشیم، آن وقت در پی یافتن پاسخ های صحیح تئوری و عملی در جهت ایجاد رضایت مشتریان برخواهیم آمد و تلاش و جدیت بیشتری برای ارایه خدمات خواهیم داشت.


نکته حائز اهمیت دیگر اینکه؛ گاهی اوقات در لابلای درخواست های منطقی و صحیح مشتریان انتظاراتی مطرح می شود که اجرا و پذیرش آن امکان پذیر نیست. اینجاست که مدیریت شعبه و کارکنانی که بطور مستقیم با مشتریان در ارتباطند باید بتوانند با تجربه و تدبیر آن مسئله را حل کنند و به مشتری تفهیم کنند که خواسته او خارج از مقررات است و غیرعملی و به گونه ای او را راهنمایی و قانع کنند که بداند اگر او هم در جایگاه ایشان باشد قادر به اجابت خواسته ای غیر قانونی نیست.


در هنگام بروز مشکل اگر مدیریت وکارکنان شعبه بتوانند ثابت کنند که در برابر مشتری پاسخگو هستند و برای او ارزش قائلند در آن صورت شکایت تبدیل به رضایت و ابراز نظر مثبت و نهایتا موجب افزایش وفاداری مشتری به سازمان خواهد شد.


مشتری رییس است. او حقوق ما را می پردازد و سود نصیب مان می کند. او به ما در درون سازمان اعتبار سازمانی و زمینه پیشرفت می دهد. آنهایی که این واقعیت را درک کرده اند، تلاش می کنند همه ی کارها را به بهترین شکل انجام بدهند، حتی زمانی که شرایط سخت تر و سخت تر می شود.


بنابراین با صداقت با مشتریان خود رفتار کنیم، با دقت مساله را برای آنها مطرح کنیم و در اولین مواجهه خاطره ای خوش در ذهن آنان ایجاد کنیم و در رویارویی های بعدی راهکارها را به صورت خیلی ساده برای ایشان بیان کنیم و همواره "ارتباطی پایدار" را شکل دهیم.


 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۴ نکته آموزش رسانه‌ای برای مدیران سطح بالا


  چرا رسانه‌های اجتماعی "گلوله نقره‌ای" برای بازاریابی نیستند؟


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  کم بازده‌ترین کشور جهان


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد