درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 20:50   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9549صفحه نخست » فروشگاه آنلاین کتاب‌های روابط‌عمومیشنبه، 24 اسفند 1392 - 11:54
مدیریت ارتباط با مشتری
نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان در بازار مالی (کارگزاری های بندرعباس)
در این مقاله به بررسی نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان و جایگاه آنان در توسعه ی بازارهای مالی،در بورس و اوراق بهادار بندر عباس پرداخته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،

نویسندگان :

بیژن عابدینی

دکتری حسابداری،رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم،استاد راهنما
محمد حسین رنجبر

دکتری مالی،معاونت دانشگاه آزاد واحد قشم،استاد مشاور
زهرا حاجبی

miss.hajebi@yahoo.com
دانشجوی مدیریت بازرگانی گرایش مالی،دانشگاه آزاد واحد قشم،

 

چکیده :
در این مقاله به بررسی نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان و جایگاه آنان در توسعه ی بازارهای مالی،در بورس و اوراق بهادار بندر عباس پرداخته شده است. اهداف این تحقیق عبارتند از:1.تبیین نقش کارگزاران درحفظ مشتریان در بازار مالی2. تبیین نقش کارگزاران در رضایت مشتریان در بازار مالی .در این  تحقیق از روش بررسی میدانی و تجربی در جهت به دست آوردن اطلاعات از پرسشنامه و مصاحبه استفاده می شود. بدین ترتیب که جامعه ی آماری این تحقیق شامل کارگزاری های بندر عباس می باشد .نتایج بدست آمد ه حاکی از آن است که بین نقش کارگزاران در حفظ و رضایت تاثیر معناداری وجود دارد.


واژگان کلیدی: کارگزاران، سرمایه گذاران،بورس اوارق بهادار،بازار مالی

 

 

مقدمه:
امروزه اطلاعات کمی در مورد عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاران وجود دارد.به خصوص در بورس اوراق بهادار بر طبق تحقیقات به عمل آمده حدود  41 درصد از مردم کشورهای پیشرفته،سرمایه گذاری مستقیم در سهام دارند.امروزه سرمایه گذاران برای انتخاب سرمایه گذاری دامنه بسیار وسیعی دارند،امّا تا به حال تحقیقات محدودی دربارۀ روش انتخاب از بین سرمایه گذاری های مختلف انجام شده است.تصمیمات مالی مردم روز به روز پیچیده تر و پر مخاتره تر می شود در حالی که نتایج این تصمیمات بر شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر است.
با توجه به نیازی که مشتریان در بازارهای مالی به خصوص بازار بورس اوراق بهادار تهران به شناسایی سهام و انتخاب درست سرمایه گذاری در این بازار دارند.نیاز و نقش کارگزاران در بورس اوراق بهادار بیشتر ملزم خواهد شد و خود را نشان خواهد داد.( محمد علی آقایی،امید مختاریان،بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس اوراق  بهادار تهران، تابستان 83)
کارگزاران اشخاصی حقیقی یا حقوقی هستند که نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را در بازار بورس بازی می‌کنند. آنها در این نقش وظیفه یافتن خریدار برای فروشنده و فروشنده برای خریدار را بر عهده دارند. به عبارتی آنها عامل تطابق عرضه و تقاضا هستند و به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی در بازار، فقط توسط کارگزاران رسمی سازمان بورس اوراق بهادار امکان پذیر است؛ و این مسئله موجب شفافیت معاملات بازار می‌شود. چرا‌ که به این ترتیب اطلاعات مربوط به معاملات مانند تعداد سهام، قیمت مورد معامله و تعداد خریدار و فروشنده هر روز در دسترس قرار می‌گیرد. کارگزاران طی تشریفات و آزمون‌های متعدد و خاصی انتخاب می‌شوند و مجوز تأسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت می‌کنند، بنابراین درکار خود صلاحیت، مهارت و دانش لازم را دارا می‌باشند. کارگزاران به حساب مشتری خود وارد بازار می‌شوند و به وکالت از سوی وی اقدام به معامله به نفع او می‌کنند. از این رو با توجه به ماهیت کارکرد کارگزاران، این افراد باید علاوه بر دارا بودن تخصص، تجربه و هوشمندی، الزامات اخلاقی مانند صداقت و امانتداری را نیز رعایت کنند.

منبع: TMBA

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد