درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 10 خرداد 1403 - 20:35   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد

  گوگل در تلاشی برای خرید هاب‌اسپات در بزرگترین معامله خود، مایکروسافت را به چالش می‌کشد


ادامه ادامه مطلب دو

ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند

  ربات‌ها در استارباکس ناور 1784: 100 ربات به مشتریان خدمات ارائه می‌دهند


ادامه ادامه مطلب سه

زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی

  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  استراتژی‌های روابط‌عمومی برای رسیدن به نسل Z
  چگونه یک برند شخصی قوی بسازیم: نکات کلیدی از کارشناسان
  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید
  نرخ تبدیل آزمایش رایگان چقدر است؟
  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟
  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد
  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود
  هنر جنگ روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9933صفحه نخست » گزارشپنجشنبه، 21 فروردین 1393 - 12:03
شارا/ مرکز تحقیقات "پیو": نسل جوان از پیگیری اخبار لذت نمی برد
مترجم: یاسر رضازاده تلوکلایی-حمید رضا یار محمدی - بیش از یک دهه است که سازمان های خبری به دنبال راهی برای جلوگیری ازکاهش مخاطبان خود هستند اما این روند به مرور زمان در حال بدتر شدن است, بنظر می رسد امروزه مخاطبان جوان و میانسال اشتیاق چندانی به اخبار مورد علاقه نسل هایی که جایگزین شان شده اند ندارند و اینترنت را مشتاقانه بعنوان منبع اصلی اخبارشان برگزیده اند.
  

پژوهش مرکز تحقیقات "پیو" در رابطه با عادات مخاطبان, مبین آینده مخاطره آمیزی برای اخبار است
 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیش از یک دهه است که سازمان های خبری به دنبال راهی برای جلوگیری ازکاهش مخاطبان خود هستند اما این روند به مرور زمان در حال بدتر شدن است, بنظر می رسد امروزه مخاطبان جوان و میانسال اشتیاق چندانی به اخبار مورد علاقه نسل هایی که جایگزین شان شده اند ندارند و اینترنت را مشتاقانه بعنوان منبع اصلی اخبارشان برگزیده اند.

 

تحقیقات "پیو" نشان می دهد که گروه سنی میانسال (47-33) و گروه سنی جوان (31- 18) در آغاز دوران بلوغ خود نسبت به افراد مسن زمان کمتری برای دنبال کردن اخبار صرف کرده و وقتی پا به سن می گذارند اخبار را بیشتر پیگیری می کنند.

 

جوانان

میا نسالان

مسن ها

کهنسالان

سال

43 دقیقه

63 دقیقه

75 دقیقه

88 دقیقه

2004

45 دقیقه

63 دقیقه

71 دقیقه

80 دقیقه

2006

43 دقیقه

64 دقیقه

72 دقیقه

82 دقیقه

2008

45 دقیقه

71 دقیقه

79 دقیقه

83 دقیقه

2010

46 دقیقه

66 دقیقه

77 دقیقه

84 دقیقه

2012

 

روز قبل از پژوهش  

مرکز تحقیقات "پیو"  

 مرکز تحقیقات "پیو" در سال 2012 روز قبل از پژوهش نظر سنجی ملی انجام داد و بر اساس آن دریافت، گروه سنی کهنسال (84-67) هشتادو چهار دقیقه, گروه سنی مسن (66- 48) هفتادوهفت دقیقه اما میانسالان و جوانان کمتر از این مقدار یعنی بترتیب 66 و 46 دقیقه را صرف دیدن, خواندن یا شنیدن اخبار کرده اند.

 

پژوهش مرکز تحقیقات "پیو" مبین روند واقعا نگران کننده ای برای رسانه ها است و نشان میدهد که گروه های سنی جوانتر وقتی پا به سن می گذارند گرایش بیشتری به پیگیری اخبار پیدا می کنند برای مثال در گزارش سال 2004 گروه سنی میانسال (47- 32) میزان پیگیری اخبارشان نسبت به سال 2012 اختلاف چندانی را نشان نمی داد و این مقدار بترتیب 63 و66 دقیقه بود, چنین چیزی در مورد گروه سنی جوان (31- 18) نیز صدق می کرد بطوریکه در یک روند 8 ساله این مقدار بترتیب 43 و46 دقیقه بود.


نسل جوان از پیگیری اخبار لذت نمی برد

 فعالیت های زیادی که با پیگیری اخبار رقابت می کنند، رویدادهای بزرگ تاریخی دوران بچگی و بلوغ و سایر فاکتورها  از جمله عواملی هستند که می تواند موجب پیگیری نسبتا کم اخبار درنسل های جوان شود اما عامل مهمی که در این پژوهش پدیدار شد اینست که افراد مسن بیشتر از جوانان از اخبار لذت می برند.

 

براساس آخرین پژوهش های مرکز تحقیقات "پیو" 58 درصد از کهنسالان و افراد مسن اظهار می کنند که از اخبار بسیار لذت می برند و در مقایسه 45 درصد از میانسالان و فقط 29 درصد از جوانان اظهارات مشابهی دارند و این اختلاف میان نسل ها سال هاست که بطور مداوم وجود دارد.


گرایش جوانان آمریکایی به روزنامه ها  در آغاز دوران بلوغشان متعادل بوده است و تا زمان بلوغشان افزایشی ندارد در حقیقت وقتی آنها به سن جوانی و میانسالی می رسند تمایلشان به روزنامه خوانی کمتر می شود.

  

گروه سنی میانسال (47- 32): درصدی که از منابع اخباراستفاده کرده اند



 

مرکز تحقیقات "پیو"

  گروه سنی جوان گرایش بالقوه ای به روزنامه خوانی توسط دستگاه های الکترونیکی نظیر آیفون, آی پد و کیندلز(نوعی کتابخوان الکترونیکی) دارند.

تنها 8 درصد جوانان و 6 درصد میانسالان به این طریق روزنامه می خوانند این در حالی است که روزنامه خوان ها نیز در این دو گروه سنی طی سال های اخیر کمی کاهش یافته اند.

گروه های سنی جوان در مقایسه با افراد مسن اخبار تلویزیون را کمتر مشاهده می کنند و براساس این پژوهش هیچ نشانی مبنی بر افزایش تعداد مخاطبان اخبار تلویزیون در میان جوانان و میانسالان وجود ندارد به هر حال بر خلاف روزنامه ها, سن بینندگان اخبار تلویزیونی رو به کاهش است.


 

مرکز تحقیقات "پیو"

 در یک تضاد آشکار, میزان استفاده از اینترنت برای مطالعه اخبار در مخاطبان جوان و میانسال با افزایش سن بطور چشمگیری افزایش یافته است.

طی سال های 2004 تا 2012 مخاطبان اخبار اینترنتی در میانسالان از 29درصد به 49 درصد افزایش یافته است این موضوع با کاهش20درصدی مخاطبان اخبار تلویزیونی مطابقت دارد چنین الگویی در میان جوانان به میزان بیشتری وجود دارد.

 

43 درصد متولدین سال های 1982 تا 1995 به اخبار اینترنتی و 35 درصد به اخبار تلویزیونی گرایش دارند.

رادیو به عنوان یک منبع خبری سنتی بهترین جایگاه را در میان گروه سنی جوان تا وقتی پا به سن می گذارند دارد.

38 درصد میانسالان اظهار داشتند,روز گذشته اخبارشان را از رادیو دریافت کردند و 27 درصد از جوانان نیز اظهارات مشابهی داشتند.هردو این مقادیر از اواسط دهه گذشته اندکی تغییر یافته است


 تغییرات اندک در عادت های آمریکایی های مسن

یافته ها در ابتدای این پژوهش نشان می دهد از اواسط دهه 1990 درصد افراد کهنسال و مسن که به اخبار تلویزیونی گرایش داشتند کاهش یافته است درحقیقت با افزایش سن, درصد گرایش آنها به اخبار تلویزیونی نیز رشد یافته است و عده کمی از افراد مسن و کهنسال اخبار خود را مانند اواسط دهه 1990 از طریق رادیو دنبال می کردند.


 

گروه سنی کهنسال(84- 67): درصدی که از منابع اخباراستفاده کرده اند


 

 

مرکز تحقیقات "پیو"

 این پژوهش تغییرات بیشتری را در ارتباط با روزنامه خوان ها مشخص می کند. بر این اساس درصد خوانندگان مسن روزنامه از اواسط دهه 1990 به بعد کاهش یافته بنحوی که از 49 درصد در سال 1996 به 36 درصد در سال 2012 رسیده است.


تنها 6 درصد افراد مسن و 3 درصد از افراد کهنسال,خواننده روزنامه های دیجیتالی هستند اما عمده خوانندگان روزنامه ها مانند اواسط دهه 1990 کهنسالان هستند.


 

گروه سنی مسن(66- 48): درصدی که از منابع اخباراستفاده کرده اند

 


مرکز تحقیقات "پیو"

 23 درصد از افراد مسن و 35 درصد از افراد کهنسال به مرور زمان اینترنت را به عنوان منبع خبری خود انتخاب کردند.

نسل جوان تا کنون یکی ازطرفداران بالقوه اخبار بد در رسانه های خبری سنتی و اجتماعی بوده است. در نظر سنجی انجام شده از سوی مرکز تحقیقات "پیو" در سال 2012 یک سوم از افراد میانسال و 20 درصد جوانان اظهار داشتند اخبار یا سر خط خبرها را بطور منظم از طریق سایت های شبکه های اجتماعی دنبال می کنند. به هر حال فقط حدود 35 درصد از کسانی که اخبار را از سایت های شبکه های اجتماعی دریافت می کنند مشروح اخبار را پیگیری و دنبال می کنند.


سازمان های خبری خوانندگان رسانه های دیجیتالی را برای آینده خود بسیار حیاتی تلقی می کنند اما این اطلاعات نشان می دهد که نباید انتظار چندانی داشت که مخاطبان زیادی از این رسانه ها یعنی رسانه های دیجیتالی بهره مند شوند.زیرا اطلاعات خام و اخبار سطح بالایی که نسل های جوان با آن سر و کار دارند دست کم تا کنون در این رسانه ها وجود نداشته است.


مترجم: یاسر رضازاده تلوکلایی-حمید رضا یار محمدی


 


 


 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ارزشیابی ارتباطات: یک چک‌لیست برای سنجش ارتباطات


  زندگی شاد بدون رسانه‌های اجتماعی


  هنر جنگ روابط‌عمومی


  مرتبه استادی، عنوانی که برازنده او بود


  چرا بسیاری از مدیران قادر به رهبری موثر نیستند؟


  اپل هوش مصنوعی مولد را به ایموجی‌ها اضافه می‌کند: چه معنایی دارد؟


  آنچه در مورد اطلاعات نادرست به شما می‌گویند را باور نکنید


  چگونه روزنامه‌نگاران و متخصصان روابط‌عمومی می‌توانند برای تقویت صداهای مختلف با یکدیگر همکاری کنند


  اطلاع‌رسانی پولی: چالش‌ها و فرصت‌ها


  کانوا: ابزارهای طراحی خود را برای تسلط بر فضای کاری حرفه‌ای ارتقا می‌دهد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد