شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: 5 اشتباه رايج در روابط‌عمومي كه بايد از آنها اجتناب كنيد
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 05:30     کد خبر: 53480

اولين و مهم‌ترين اشتباه در روابط‌عمومي، عدم برنامه‌ريزي است. قبل از هر اقدامي، بايد يك برنامه‌ريزي دقيق داشته باشيد. اين برنامه بايد شامل اهداف، پيام‌ها، مخاطبان و كانال‌هاي توزيع باشد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || در اين مطلب، پنج اشتباه رايج در روابط‌عمومي را بررسي مي‌كنيم كه بايد از آنها اجتناب كنيد:


اشتباه اول: عدم برنامه‌ريزي


اولين و مهم‌ترين اشتباه در روابط‌عمومي، عدم برنامه‌ريزي است. قبل از هر اقدامي، بايد يك برنامه‌ريزي دقيق داشته باشيد. اين برنامه بايد شامل اهداف، پيام‌ها، مخاطبان و كانال‌هاي توزيع باشد.


اشتباه دوم: تمركز بيش از حد بر رسانه‌هاي سنتي


در دنياي امروز، رسانه‌هاي اجتماعي نقش مهمي در روابط‌عمومي ايفا مي‌كنند. اگر تمركز بيش از حد بر رسانه‌هاي سنتي داشته باشيد، از مخاطبان خود عقب خواهيد ماند.


اشتباه سوم: استفاده از زبان فني


روابط‌عمومي بايد براي مخاطبان عمومي قابل فهم باشد. از استفاده از زبان فني و اصطلاحات تخصصي خودداري كنيد.


اشتباه چهارم: عدم اندازه‌گيري نتايج


مهم است كه نتايج روابط‌عمومي خود را اندازه‌گيري كنيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا متوجه شويد كه كدام استراتژي‌ها موثر هستند و كدام استراتژي‌ها نياز به بهبود دارند.


اشتباه پنجم: عدم پاسخگويي


به ياد داشته باشيد كه روابط‌عمومي يك خيابان دو طرفه است. بايد به سوالات و نظرات مخاطبان خود پاسخ دهيد.


نتيجه گيري


با اجتناب از اين پنج اشتباه رايج، مي‌توانيد روابط‌عمومي خود را بهبود بخشيد و پيام خود را به طور موثرتري به مخاطبان خود منتقل كنيد.

نكات كليدي


- قبل از هر اقدامي، يك برنامه‌ريزي دقيق داشته باشيد.
- به رسانه‌هاي اجتماعي اهميت دهيد.
- از زبان فني و اصطلاحات تخصصي خودداري كنيد.
- نتايج روابط‌عمومي خود را اندازه‌گيري كنيد.
- به سوالات و نظرات مخاطبان خود پاسخ دهيد.

 

 

انتهاي پيام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها