شارا - شبكه اطلاع رساني روابط عمومي ايران: تفكر خارج از چارچوب سنتي روابط‌عمومي
شنبه، 8 اردیبهشت 1403 - 04:30     کد خبر: 53615

تفكر خارج از چارچوب يك مهارت ضروري براي متخصصان روابط‌عمومي است. با تفكر خارج از چارچوب، مي‌توانيد ارزش بيشتري را براي مخاطبان خود ارايه دهيد، نوآورانه‌تر باشيد و به منابع جديد دسترسي پيدا كنيد.

شبكه اطلاع‌رساني روابط‌عمومي‌ ايران (شارا) || در دنياي امروز، روابط‌عمومي سنتي ديگر كافي نيست. متخصصان روابط‌عمومي بايد قادر به ارايه مشاوره و خدمات تخصصي در زمينه‌هاي مختلف باشند. تفكر خارج از چارچوب يك راه موثر براي انجام اين كار است.

 

روابط‌عمومي سنتي اغلب بر روي توسعه و اجراي كمپين‌هاي رسانه‌اي متمركز است. با اين حال، در دنياي امروز، روابط‌عمومي بايد فراتر از اين باشد. متخصصان روابط‌عمومي بايد قادر به ارايه مشاوره و خدمات تخصصي در زمينه‌هاي مختلف باشند.


يكي از راه‌هاي انجام اين كار تفكر خارج از چارچوب سنتي روابط‌عمومي است. اين بدان معناست كه فراتر از تخصص روابط‌عمومي سنتي نگاه كنيد و با متخصصان از ساير زمينه‌ها همكاري كنيد.


مزاياي تفكر خارج از چارچوب


تفكر خارج از چارچوب مزاياي زيادي براي متخصصان روابط‌عمومي و كسب‌وكارها به همراه دارد. اين مزايا عبارتند از:


ارزش افزوده: تفكر خارج از چارچوب مي‌تواند به متخصصان و كسب‌وكارها كمك كند تا ارزش بيشتري را براي مشتريان خود ارايه دهند.
نوآوري: تفكر خارج از چارچوب مي‌تواند به متخصصان و كسب‌وكارها كمك كند تا نوآورانه‌تر باشند و راه‌حل‌هاي جديدي را براي مشكلات ايجاد كنند.
دسترسي به منابع جديد: تفكر خارج از چارچوب مي‌تواند به متخصصان و كسب‌وكارها كمك كند تا به منابع جديد دسترسي پيدا كنند.


نمونه‌هاي تفكر خارج از چارچوب

- يك متخصص روابط‌عمومي مي‌تواند با يك تيم طراحي گرافيك براي توليد محتواي بصري چشمگير همكاري كند.
- يك متخصص روابط‌عمومي مي‌تواند با يك متخصص سئو براي بهبود رتبه‌بندي وب‌سايت مشتري در موتورهاي جستجو همكاري كند.
يك متخصص روابط‌عمومي مي‌تواند با يك متخصص رسانه‌هاي اجتماعي براي ايجاد و مديريت كمپين‌هاي رسانه‌هاي اجتماعي مشتري همكاري كند.

 

يك نمونه


در پادكست PRGN Presents، ديويد فوسكوس از Strategies Xenophon نمونه‌اي از اين كه چگونه شركتش يك كارآفرين فناوري را براي كمك به تيمش جذب كرد، به اشتراك گذاشت. اين كارآفرين تجربه روابط‌عمومي قوي نداشت، اما تخصص او در فناوري ارزش زيادي را براي تيم به ارمغان آورد.

 

HMA همچنين با شركاي مختلفي كار مي‌كند كه منابعي را براي مشتريان آن به ارمغان مي آورند. اين شركا شامل طراحان گرافيك، متخصصان سئو، عكاسان و فيلمبرداران هستند.  همكاري با اين متخصصان به HMA كمك مي‌كند تا ارزش پيشنهادي خود را براي مشتريان بهبود بخشد و به آنها كمك كند تا به اهداف خود دست يابند.

چگونه تفكر خارج از چارچوب را انجام دهيد


براي تفكر خارج از چارچوب، بايد فراتر از تخصص روابط‌عمومي سنتي نگاه كنيد و با متخصصان از ساير زمينه‌ها همكاري كنيد.

 

در ادامه چند نكته براي كمك به شما در شروع كار آورده شده است:
 با متخصصان از ساير زمينه‌ها ارتباط برقرار كنيد. به دنبال افرادي باشيد كه تخصص و تجربه‌اي دارند كه مي‌تواند به شما در بهبود خدمات خود كمك كند.
 باز و انعطاف‌پذير باشيد. آماده باشيد تا از رويكردهاي سنتي خارج شويد و راه‌حل‌هاي جديد را امتحان كنيد.
خلاق باشيد. از تخيل خود استفاده كنيد و راه‌هاي جديدي براي رسيدن به اهداف خود بيابيد.


دعوت به عمل


تفكر خارج از چارچوب يك مهارت ضروري براي متخصصان روابط‌عمومي است. با تفكر خارج از چارچوب، مي‌توانيد ارزش بيشتري را براي مخاطبان خود ارايه دهيد، نوآورانه‌تر باشيد و به منابع جديد دسترسي پيدا كنيد.

 

روابط‌عمومي سنتي ديگر كافي نيست. متخصصان روابط‌عمومي بايد قادر به ارايه مشاوره و خدمات تخصصي در زمينه‌هاي مختلف باشند. تفكر خارج از چارچوب يك راه موثر براي انجام اين كار است.


 

انتهاي پيام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 


پیامک - فیس بوک - تویتر
نسخه اصلی - برگشت به خبرها