بررسی دو دیدگاه در خصوص مسئولیت اجتماعی
شیوه مواجهه کسب و کارها و شرکتهای مختلف با مسئولیتهای اجتماعی خویش ریشه در شیوه کار سرمایهداری دارد. همچنین دلیل آنکه سیاستهای مسئولیت اجتماعی به نتایج دلخواه نمیرسد را باید در کاستیهای نسخه معاصر سیستم سرمایهداری جستوجو کرد.
|
جمعه، 19 اسفند 1401 - 09:26
|
مسئولیت اجتماعی و روابطعمومی دو روی یک سکه
امروزه در تمام دنیا سازمانهای موفق سازمانهایی هستند که مدیران و کارکنان روابطعمومی آنها بدانند که چگونه باید به شکلی شفاف و آگاهانه به تجزیه و تحلیل امور سازمان خود و رفع و رجوع مسائل بپردازند و نقش مهم خود را در تعیین سمت و سوی سیاستهای همگانی ایفا کنند.
|
شنبه، 29 اردیبهشت 1403 - 11:39
|
۵ ضعف سرمایهداری و مسوولیتپذیری اجتماعی
به طور کلی میتوان کاستیهای سیستم سرمایهداری را به پنج دسته تقسیم کرد که هرکدام از آنها نوعی آسیب به سیاستها و برنامههای مسئولیت اجتماعی شرکتها میزنند.
|
چهارشنبه، 17 اسفند 1401 - 09:18
|
فرصت بزرگ ایاسجی برای روابطعمومی
«ایاسجی» (ESG) چارچوبی است که به ذینفعان هر شرکت و سازمانی کمک میکند بفهمند یک سازمان چگونه در حال مدیریت ریسکها و فرصتهای مرتبط با محیطزیست، جامعه و اقدامهای حاکمیتی است. «ایاسجی به ما یادآور میشود که مسایل مرتبط با توسعه پایدار و متوازن فقط به موضوعهای زیستمحیطی محدود نمیشود و علاوه بر مسایل مرتبط با محیطزیست و جامعه به موضوعها و دغدغههای رایج بین مشتریان، تامینکنندگان و کارکنان نیز ارتباط پیدا میکند»
|
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 - 07:31
|
راهکارهای مسئولیت اجتماعی
با توجه به کاستیهای پنجگانه سیستم سرمایهداری که آثار آن به برنامههای مسئولیت اجتماعی هم رسیده است، میتوان راهکارهای جایگزینی معرفی کرد:
|
پنجشنبه، 18 اسفند 1401 - 09:23
|
رهبری سازمانی پایدار در شرایط بحران و عدمقطعیت
رهبران سازمانی پایدار میتوانند به ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. هنگامی که هر کس یک صدا و سهم در آینده داشته باشد، بیشتر احتمال دارد بتوان جامعه یا سازمانی ایجاد کرد که برای همه کار میکند. یادمان باشد رهبری سازمانی پایدار در همه شرایط بهویژه در زمان بحران و عدماطمینان ضروری است. آنها میتوانند به ما در ایجاد اعتماد، ترویج نوآوری و ایجاد یک جامعه عادلانهتر کمک کنند. اگر میخواهیم آیندهای بهتر برای همه ایجاد کنیم، باید با توسعه رهبران سازمانی پایدار شروع کنیم.
|
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 - 09:36
|
شش مرحله کلیدی در توسعه سفر ایاسجی
صنعت ما دارای بهترین دستورالعملها در جهان برای محیطزیست، بهداشت و ایمنی است. اما ESG آن را یک گام دیگر جلو میبرد. در این ویدیو، بنیانگذار ما، دان ریس، گامهای عملی و قابل اجرا را معرفی میکند که شما و سازمانتان میتوانید در مسیر اجرای ESG طی کنید. ما به طور خلاصه درباره ESG توضیح خواهیم داد. اینکه چه معنایی دارد، چرا مهم است و از کجا شروع کنید. امیدواریم این ویدیو برایتان مفید باشد.
|
یکشنبه، 20 اسفند 1402 - 11:18
|
صنعت روابطعمومی در مقابله با شستشوی سبز ناکام مانده است
این گزارش به وضوح نشان میدهد که صنعت روابطعمومی در مقابله با بحران آب و هوا کوتاهی میکند. این موضوع نه تنها به ضرر محیط زیست است، بلکه به اعتبار و آینده این صنعت نیز آسیب میرساند.
|
پنجشنبه، 16 فروردین 1403 - 10:27
|
سیستان و بلوچستان، مسئولیت اجتماعی و همافزایی ملی
وظیفه انسانی و میهنی همه ما این است که در شرایطی که در آستانه فصل بهار قرار داریم با همافزایی و تصمیم گریهای به هنگام شرایطی را فراهم کنیم که مردم این استان با کمترین کمبود سال جدید را آغاز کنند. این در حالی است که امسال آغاز فصل بهار با ماه مبارک رمضان نیز همراه شده و به همین دلیل وظیفه دینی و انسانی ما حکم میکند توجه ویژهای به وضعیت زندگی مردم سیلزده در این استان داشته باشیم.
|
جمعه، 25 اسفند 1402 - 15:05
|
نقش روابطعمومی و ارتباطات در گسترش ایاسجی
جنبش ایاسجی و پایداری برای تبدیل شدن به یک عامل مهم در تصمیمگیریها به برنامهریزی، تشویق همکاری باز و اعتمادسازی نیاز دارد. با این وجود، دیدن این که متخصصان روابطعمومی در حال برداشتن گامهای مهمی برای تعریف و تنظیم یک استراتژی ارتباطی یکپارچه هستند، دلگرم کننده است.
|
دوشنبه، 14 اسفند 1402 - 13:31
|
روابطعمومی ها واسطه سازمان و جامعه در زمینه مسئولیت اجتماعی
همراهی و همگرایی در سازمانها از طریق روابطعمومی های متخصص، با تجربه، کارآمد و تاثیرگذار شکل می گیرد و ایجاد ارتباط با مخاطبان، جامعه و مجریان و ذینفعان و گروه مرجع از مهم ترین وظایف روابطعمومی سازمانهاست.
|
دوشنبه، 16 مرداد 1402 - 07:38
|
گزارش نشست علمی بسط مفهومی و نظری مسئولیت اجتماعی
در فضای کنونی که بر حوزه مسئولیت اجتماعی در کشور حاکم شده است، توجه و شناخت بیشتر و دقیقتر بسترهای شکل گیری مبانی تئوریک مسئولیت اجتماعی، بسط مفهومی آن، امری مهم و ضروری است. د
|
جمعه، 30 تیر 1402 - 13:57
|
مسئولیت اجتماعی شرکت ها در قبال ذینفعـان
مسئولیت اجتماعی شـرکت ها (CSR) به ارائه روش هایی می پردازد که سازمانها در فضاهای کسب و کار خود به آن عمل کنند و پاسخگوی توقعات جامعه، انتظارات تجاری، قانونی و اخلاقی اجتماعی آنان باشد چرا که سازمانها مسئولیت های بزرگـی در زمینه اجتماعی، اقتصادی و محیطی در قبال کارکنـــان، سهامداران، مشتریان، دولت، تامیـن کنندگان و سایر ذینفعان خود بر عهده دارند.
|
یکشنبه، 28 خرداد 1402 - 12:15
|
اوبر ایتس: نماینده جدید تغییر در مسوولیت اجتماعی شرکتی
بازیگران موجود باید به دنبال روشهای جدیدی برای ارائه ارزش به مشتریان خود باشند. مسائل و مشکلات سیستمی مثل ضایعات مواد غذایی، در صورت عدممشارکت و مسوولیتپذیری طرفهای درگیر مثل پلتفرمهای شخص سوم، شدیدتر و بدتر میشوند. نمونههایی مثل مشارکت اوبر ایتس با کرنرشاپ، این پلتفرمها را در موقعیت منحصر به فردی قرار میدهد تا برنامه توزیع مجدد غذا را با همکاری خواربارفروشیها پیش ببرند و حسن نیت این شرکتها را در پایبندی به مسوولیت اجتماعی شرکتی به اثبات برسانند.
|
شنبه، 13 خرداد 1402 - 10:45
|
رابطه بازاریابی سبز و مسئولیت اجتماعی شرکتها
در عصر کنونی بازاریابی بر اساس برخی ملاحظات محیطی و اجتماعی به عنوان یکی از مهم ترین فعالیت های شرکت های تولید کالا و خدمات مطرح است و یکی از حیطه های بازاریابی که در مسائل محیطی مباحث زیادی به این موضوع اختصاص یافته، بازاریابی سبز یا بازاریابی اجتماعی است. بازاریابی سبز در واقع به معنای بازاریابی برای کالاها و خدماتی است که استفاده از آنها از نظر سازگاری با محیط زیست مطلوب تر است.
|
دوشنبه، 8 اسفند 1401 - 18:16
|
مسئولیت اجتماعی شرکتی در سال 2023
آمارها اهمیت فزاینده مسئولیت اجتماعی شرکتی را نشان میدهد که بدون شک با شیوع همهگیری تسریع شده است. 77 درصد از مصرفکنندگان انگیزه بیشتری برای خرید از شرکتهایی دارند که متعهد به مسئولیت اجتماعی هستند. بهعلاوه، اکثریت سرمایهگذاران (73%) تایید میکنند که تلاش برای بهبود محیط زیست و جامعه بر تصمیمات سرمایهگذاری آنها تاثیر دارد.
|
سه شنبه، 1 فروردین 1402 - 23:57
|
مراحل مدیریت مسئولیت اجتماعی
با توجه به شاخصهای بهدستآمده، نتایج حاصل از پروژه ها اندازه گیری شده و با خط مشی مسئولیت اجتماعی تطبیق داده میشود و در نهایت میتوان با ارزیابی آن با استانداردهای موجود جهانی از صحت حرکت در این مسیر اطمینان حاصل نمود.»
|
سه شنبه، 11 بهمن 1401 - 07:28
|
موقعیت شغلی و مسئولیت اجتماعی
اعتماد عمومی به موسسات و شرکتها هرگز پایین نبوده است. با کاهش ذخایر "سرمایه شهرت" شرکت، برآورده ساختن انتظارات ذینفعان در مورد مسئولیت اجتماعی برای بسیاری از شرکتها به مهمترین هدف کسبوکار تبدیل شده که به شرکت این امکان را میدهد تا در کسبوکار باقی مانده، مستقل باشد یا سهم بازار را حفظ کند.
|
دوشنبه، 10 بهمن 1401 - 08:26
|
رد نظاممند و سیستماتیک اقدامات نادرست
«یک تناقض مربوط به مسأله تعریف مسئولیت اجتماعی شرکت، مسأله «رد و طرد» است. هیچ مدیر امور شرکتی اعتراف نمیکند که شرکتش از نظر اجتماعی غیرمتعهد و مسئولیتناپذیر است. شرکتی که نمیتواند بپذیرد که هر چیزی که انجام میدهد بدتر و کمتر از عملکرد یک شهروند شرکتی خوب است و اینکه وقتی قوانین رفتاری خود را نقض میکند به آنها اعتراف نمیکند، نمیتواند از مکانیسمهای لازم برای یادگیری، آموختن و پیشرفت برخوردار باشد.
|
یکشنبه، 9 بهمن 1401 - 09:24
|
روابطعمومی و مفهوم مسئولیت اجتماعی
مسئولیت اجتماعی شرکت برابر است با «اقدامات شرکت به منظور توسعه اقتصادی پایدار، مشارکت و همکاری با پرسنل، خانواده آنها و جامعه محلی و کل جامعه برای بهبود کیفیت زندگی
|
شنبه، 8 بهمن 1401 - 11:23
|