درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 12:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

نابینایان و هوش مصنوعی

  نابینایان و هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب دو

مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر

  مروری بر هوش مصنوعی گوگل: جستجوهای بیشتر، رضایت کمتر


ادامه ادامه مطلب سه

چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی

  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سایدر 4V هوش مصنوعی در خدمت روابط‌عمومی
  کتاب "برنامه‌ریزی ارتباطات بحران" منتشر شد
  جمینی: ابزار هوش مصنوعی همه کاره برای روابط‌عمومی
  دیکتاتوری‌ها در جنگ اطلاعاتی پیروز می‌شوند
  جایگزینی متن: افزایش بهره‌وری و ارتقای روابط‌عمومی
  حرکت از برند شخصی به تجاری
  فرهنگ دیجیتال در روابط‌عمومی
  4 راه برای تصمیم‌گیری موثرتر
  روابط‌عمومی چگونه «هنر هشتم» لقب گرفت؟
  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 10109صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 31 فروردین 1393 - 06:57
انجمن های خبرگی در روابط عمومی
عادل میرشاهی (سردبیر شارا) - شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- انجمن های خبرگی گروه هایی از افراد هستند که در یک موضوع مشخص، تخصص، علاقمندی ها، دغدغه ها و مسئله های خود را به اشتراک می گذارند.
  

انجمن های خبرگی در روابط عمومی

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)، این انجمن ها که خلاء آن در حوزه روابط عمومی کشور به شدت احساس می شود، گروهی از افراد هستند که میزان درک خود از موضوع محوری انجمن را به صورت مستمر، با پرسیدن و پاسخ دادن سوال ها، به اشتراک گذاری اطلاعات، استفاده مجدد از ایده های خوب، حل مساله های یکدیگر و ایجاد روش های جدیدتر و بهتر برای انجام فعالیت ها بالا می برند.


این نوشتار که از نوشته خشایار جهانیان گرفته شده است به موضوع مهم انجمن های خبرگی در روابط عمومی می پردازد.


ده اصل برای انجمن های خبرگی در روابط عمومی

1. انجمن های خبرگی روابط عمومی باید از ساختار سازمان مستقل باشند؛ مهمترین نکته در انجمن ها این است که افراد نیاز دارند درباره چه موضوعی با یکدیگر تعامل کنند.


2. انجمن ها با تیم ها متفاوتند؛ محور انجمن موضوع آن است، نه وظیفه یا ماموریت.


3. انجمن ها نه جلسه هستند نه وبسایت یا فروم یا ویکی؛ محوریت انجمن تعامل افراد بر مبنای تمایل قلبی و اراده شخصی آنهاست که می تواند به صورت رو در رو با استفاده از ابزارهای IT باشد. در واقع انجمن ها هیچ محدودیتی برای حضوری و غیر حضوری بودن ندارند.


4. رهبری و عضویت در انجمن خبرگی داوطلبانه است؛ می توان افراد را به مشارکت در انجمن ها تشویق کرد اما اجبار نه. اینکه روابط عمومی ها می توانند بدون پرداخت حق عضویت در انجمن های خبرگی عضو شوند. زیرا اساس این انجمن ها پول نیست، بلکه دانایی می باشد.


5. انجمن خبرگی باید بتواند در مرزهای سازمان گسترده شود، فراتر از واحدهای سازمان، پروژه ها، فرآیندها و محدودیت های جغرافیایی. اگرچه شاید در بسیاری از سازمان ها این حس وجود داشته باشد که به عنوان مثال انجمن خبرگی برای روابط عمومی های X تشکیل داده شود، اما این کار به معنای بسته شدن انجمن خبرگی روابط عمومی می باشد و نمی تواند نتایج شایسته این انجمن ها را به همراه داشته باشد.


6. انجمن های خبرگی نباید دوباره کاری کنند، قبل از ایجاد یک انجمن جدید باید دقت کرد انجمن های پیشین در موضوع محوری آن وجود نداشته باشد. به این منظور می توان با توجه به موضوعات تخصصی که در حوزه روابط عمومی وجود دارد، انجمن های خبرگی را شکل داد و آن را به گونه ای مناسب معرفی کرد. بهتر است این معرفی در فضای اینترنت صورت بگیرد، تا از شکل گیری انجمن های موازی جلوگیری شود.


7. انجمن های خبرگی نیاز به حجم مناسبی از اعضا دارند تا کارکردهای مورد انتظار را برآورده کنند، باید راهکارهای مناسبی برای جذب اعضا اندیشیده شود. امروز در کشور بالغ بر 24 هزار کارگزار روابط عمومی وجود دارد که اگرچه اکثرا در رشته های غیر مرتبط تحصیل کرده اند، اما حضور آنها می تواند باعث رونق این انجمن ها شود.


8. انجمن های خبرگی روابط عمومی در زمان تولد باید تا حد امکان، موضوعات خود را عمومیت ببخشند و با موضوعات ریز و خاص شروع نکنند؛ یک انجمن خوب می تواند در طول زمان، انجمن های زایشی (Spin-Off) داشته باشد. عناوینی مثل: مدیریت روابط عمومی، روابط عمومی اینترنتی، سئو پی آر و ...


9. انجمن های خبرگی روابط عمومی باید با دقت و به صورت فعال پرورش یابند و بسته بر مرحله آن ها در چرخه حیات انجمن، مدیریت شوند.


10. انجمن های خبرگی روابط عمومی را باید به وسیله دستکاری در شش عنصر زیر حمایت و هدایت کرد: نوع انجمن، فعالیت های انجمن، نیازمندی های انجمن، اهداف انجمن، انتظاراتی که از انجمن می رود و ابزارها.


شکل دهی انجمن های خبرگی می تواند توسط دلسوزان و دانایان حوزه روابط عمومی انجام شود. وظیفه ای که می تواند آینده ای روشن را فراروی دانش روابط عمومی در ایران بگشاید.
مطلب انجمن های خبرگی در روابط عمومی نخستین بار در سایت شارا دیده شده است.

نویسنده: عادل میرشاهی (سردبیر شارا)

 منبع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  مزایای کلیدی تحول دیجیتال چیست؟


  چگونه یک رییس ناامن را شناسایی و مدیریت کنیم


  بازگشت یا عدم بازگشت به دفتر


  5 استراتژی رفتاری برای جذاب‌تر کردن محتوای شما


  هرچه من را تأیید کند، درست است!


  خبرنگاران دانشجو با طوفان اطلاعات نادرست در اعتراضات پردیس روبرو هستند


  نابینایان و هوش مصنوعی


  چالش‌‌های اتحادیه اروپا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی


  روابط‌عمومی یعنی "مردم‌داری"


  اهمیت مشارکت روابط عمومی‌ها در تصمیمات سازمان تأمین‌اجتماعی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد