درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 13:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1136صفحه نخست » گزارششنبه، 24 تیر 1391 - 13:57
شاخص های سنجش و ارزیابی آثار انتشاراتی
آثار ارسالی روابط عمومی ها به هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با شاخص های مدون و مشخصی سنجیده و داوری می شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی (شارا)-  آثار ارسالی روابط عمومی ها به هفتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی با شاخص های مدون و مشخصی سنجیده و داوری می شوند. این شاخص ها معمولا با درجات عالی تا ضعیف و گاهی بسیار ضعیف) و اعداد 1 تا 4  و 5 ارزیابی می شوند. در برخی از شاخص ها مانند کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار و ...- که با مسایل کمی سرو کار دارند- از ارزش های عددی 1 تا 10 استفاده می شود و نهایتا، نتایج ارزیابی در هر رشته که در دو مرحله توسط داور اول و دوم به ثبت رسیده است، جمع بندی و نهایتا رتبه مربوطه مشخص می شود. پس از پایان داوری نهایی، آثار برتر بر اساس ارزیابی های انجام شده اعلام می شود.

 

این شاخص ها در گروه های مختلف عبارتند از:

 * شاخص های ارزیابی بروشور

طراحی جلد، تناسب قطع و اندازه با پیام، طراحی داخلی و صفحه آرایی، انتخاب قلم مناسب، رنگ مناسب، کیفیت چاپ سیاه و سفید، کیفیت چاپ رنگی، انطباق کلی نمونه فعالیت با اهداف سازمان، کیفیت ارایه مطالب (نگارش، درست نویسی و طبقه بندی مناسب)، بهره مندی از تکنیک های آماری ( نمودار، جدول و...)، استقاده از شیوه مقایسه، کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی پوستر؛

کیفیت طرح، انتخاب رنگ مناسب، بهره گیری از فنون گرافیکی، انتخاب قلم مناسب برای متن، انطباق کلی نمونه فعالیت با اهداف سازمان، میزان اطلاع رسانی از فعالیت های سازمان، نوع چاپ، میزان ارتباط با مناسبت انتشار، حجم مطالب و درست نویسی، کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های خبر

انتخاب تیتر، روتیتر و زیر تیتر مناسب، انتخاب لید مناسب، استفاده از سبک مناسب، شیوه نگارش، استفاده از ارزش های خبری، بهره گیری از عناصر خبری، هماهنگی بین تیتر و لید و متن، رعایت درست نویسی.

 

* شاخص های ارزیابی روابط عمومی الکترونیک

محتوای وب سایت (به روز رسانی، سبک نگارش در وب، منبع و لینک)، تعاملی بودن سایت (امکان نظر دهی مخاظب)، نظرسنجی الکترونیکی، پیامک، بهره گیری از فنون چند رسانه ای در سایت (تصویر، صوت و فیلم)، نشر الکترونیک، بریده جراید الکترونیک، بهره گیری از RSS، مالتی مدیا، طراحی و گرافیک سایت، استفاده از خدمات و قابلیت های رسانه های نوین، خلاقیت و نو آوری.

 

* شاخص های ارزیابی سرمقاله

انطباق موضوع با شرایط روز، سبک نگارش، انتخاب تیتر، انسجام مطالب، جذابیت، قدرت تحلیل و تفسیر، قدرت تاتیر بالقوه، رعایت قواعد درست نویسی، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی صفحه آرایی

فضاسازی در صفحات، طرح های گرافیکی، تصاویر و طرح ها، ساختار صفحه، جذابیت، انتقال مطالب به مخاطب، ظرفیت اثرگذاری، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی طرح و برنامه انتشاراتی

مقدمه و ضرورت طرح، هدف ها، تبیین و معرفی مخاطبان انتشارات، معرفی موضوعات، تبیین قالب های انتشاراتی (کتاب، نشریه، بروشور و...)، بودجه بندی و تامین منابع مالی، زمان بندی انتشارات، تفکیک انتشارات ادواری از انتشارات موردی، تشریح فرایند اجرایی انتشارات، پیش بینی فهرست کنترل فرایند، طراحی سامانه ارزیابی و نظارت.

 

* شاخص های ارزیابی عکس

ارتباط و همخوانی عکس با عکس های همان بخش، ارتباط عکس با زیرنویس آن یا تیتر و یا سوتیتر مطالب، ارتباط عکس روی جلد با موضوع خاص یا گزارش ویژه یا تناسب آن با رویدادها و مسایل روز، کیفیت مطلوب چاپ، کادربندی مناسب و در خور موضوع مطرح شده و انتخاب زاویه دید صحیح، خلاقیت و نوآوری در نحوه دید و مواجه شدن با موضوعی که عکس از آن حمایت می کند.

 

* شاخص های ارزیابی کتاب

طراحی جلد، تناسب قطع و اندازه با نوع اثر، طراحی داخلی و صفحه آرایی، انتخاب قلم مناسب، رنگ مناسب، کیفیت چاپ سیاه و سفید، کیفیت چاپ رنگی، انطباق کلی نمونه فعالیت با اهداف سازمان، کیفیت ارائه مطالب ( نگارش، درست نویسی و طبقه بندی مناسب)، کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی گزارش

انتخاب موضوع مناسب، انتخاب تیتر، روتیتروزیرتیتر، شیوه نگارش، استفاده از ارزش های خبری، انتخاب لید مناسب، هماهنگی بین تیتر ومتن، استفاده از سبک مناسب، رعایت درست نویسی، استفاده از تکنیک مقایسه، میان تیتر، سوتیتر، کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی مصاحبه

تناسب موضوع با نیازهای مخاطب و رعایت الویت ها، میزان آگاهی، نوآوری و حضور در ذهن مصاحبه گر، انتخاب شخص یا اشخاص مناسب برای مصاحبه، نقش مصاحبه گر در بکارگیری قواعد علمی و حرفه ای، قدرت و ذکاوت مصاحبه گر در دریافت و تفسیر ارتباطات غیرکلامی در مصاحبه و تنظیم، استفاده از نثر مناسب، استفاده از لید مناسب، استفاده از تیتر، روتیتر، زیرتیتر مناسب، جذابیت و استحکام سئوالات، کمیت و حجم مصاحبه، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی مقاله؛

داشتن مقدمه، استدلال قوی، نگارش روان، رعایت ایجاز، بهره گیری از آمار و جداول، ویرایش مناسب و رعایت قواعد درست نویسی، نتیجه گیری، کمیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی ویژه نامه

کیفیت طرح، انتخاب رنگ مناسب، بهره گیری مناسب از فنون گرافیکی، انتخاب قلم مناسب برای متن، انطباق کلی نمونه فعالیت با اهداف سازمان، میزان اطلاع رسانی از فعالیت های سازمان، نوع چاپ، میزان ارتباط با مناسبت انتشار، کمیت و رعایت قواعد درست نویسی، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی کارشناس انتشارات روابط عمومی

سطح و نوع مدرک تحصیلی مرتبط با علوم ارتباطات، میزان سابقه در حوزه انتشارات، مدارک دال بر داشتن مسئولیت (مدیر مسئول، سردبیر و...)، نمونه آثار کمی و کیفی گزارش نویسی، نمونه آثار کمی وکیفی سرمقاله و یادداشت نویسی، آثار منتشر شده به صورت کتاب، کیفیت، خلاقیت و برجستگی در کار.

 

* شاخص های ارزیابی فرم ارزیابی صفحه خوانندگان

صراحت در طرح مطالب، سبک نگارش، پاسخگویی به درخواست ها، انسجام مطالب، جذابیت، کمیت مطالب، ظرفیت اثرگذاری، خلاقیت و برجستگی در کار.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد