درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:29   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 118صفحه نخست » مقالات روابط عمومیچهارشنبه، 10 اسفند 1390 - 14:11
جای خالی رادیوی سرگرم کننده در ایران
  

دکتر علی اصغر کیا کارشناس رسانه درباره جایگاه و کارکرد رادیو در دنیای مدرن با توجه به رشد روزافزون فناوری های ارتباطی و گسترش شبکه های تلویزیونی گفت: به نظر من، رادیو جایگاهش را از دست نداده و به خاطر قابلیت هایی که دارد، هنوز مخاطبانش را حفظ کرده است. حتی فناوری های جدید هم به رادیو کمک کرده است، رادیو اینترنتی راه اندازی شده و این رشد فناوری در مسائلی مثل تقویت امواج به رادیو کمک کرده است.
 وی ادامه داد: اما از لحاظ محتوایی باید روی رادیو بازنگری شود. در کشور ما رادیو بیشتر برای مصارف آموزشی مدنظر قرار گرفته و به کارکردهای آموزشی آن توجه ویژه شده است در حالی که باید به بعد سرگرمی آن هم توجه شود، خیلی از رادیوهای مطرح دنیا فقط به ابعاد سرگرمی و تفریحی توجه می کنند به عنوان مثال، شبکه های رادیویی ای در جهان وجود دارند که در طول شبانه روز، تنها موسیقی پخش می کنند. این استاد دانشگاه افزود: بنابراین می توان گفت که رادیو از دو بعد مورد توجه قرار می گیرد، یکی تکنولوژی هایی است که به گسترش فنی رادیو و سهل الوصول بودن دسترسی به آن کمک می کند و دیگری، برنامه های رادیو هستند که به اعتقاد من، محتوا باید همراه با بحث فنی رادیو تغییر کند. خیلی بهتر می شود اگر تغییر در محتوا و تغییرات تکنولوژیکی و فنی رادیو همزمان با یکدیگر صورت گیرد. اما این که فقط فرم برنامه های رادیویی را ببینیم و همه شبکه های رادیویی فارغ از محتوا و موضوعی که دارند فرم کلی یکسانی داشته باشند، نتیجه مطلوبی نخواهد داشت.
 وی با اشاره به تنوع مخاطبان رادیو و سلیقه های متنوع آن ها تاکید کرد: از طرف دیگر، تعدد مخاطبان رادیو بسیار بالاست و به همین دلیل نمی توان برنامه ای را تولید کرد که همه از آن راضی باشند. اما شبکه های تخصصی مثل اقتصاد، ورزش و معارف، ایجاد شده اند تا بتوانند به نیاز مخاطب جامعه امروز پاسخ دهند. درست است که ما شبکه های متنوع و متعددی داریم، اما باید طوری باشد که برنامه ها با کارشناسی تولید شوند. تولید محتوا، به کارشناس، نویسنده و مجری قوی نیاز دارد. اما توان مالی رادیو مثل تلویزیون نیست که بتواند با آن رقابت کند.
 دکتر کیا ادامه داد: باید روی این مسئله برنامه ریزی شود. نیروهای متخصص در رادیو وجود دارند اما به دلیل مسائل مالی، خیلی از آنها در رادیو باقی نمی مانند. مثلاً خیلی از مجری های خوب تلویزیون از رادیو آمده اند چون در رادیو به آنها توجه نشده است؛ فقر اقتصادی هم به همین دلیل در رادیو بیشتر است.
 این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: ما در رادیو بیشتر به دنبال کارکرد آموزشی هستیم و مسائل آموزشی و راهنمایی را تقویت می کنیم. اما رادیو کارکردهای دیگری مثل پخش موسیقی و ورزش هم دارد و پر کردن اوقات فراغت، کمتر مطرح می شود. رادیو می تواند رسانه موفقی باشد اما باید از قالب شبکه های تخصصی بیرون بیاید و یک سری شبکه های عمومی هم داشته باشد تا بتواند مخاطب بیشتری جذب کند.
 
  روزنامه ایران، شماره 5021 به تاریخ 8/12/90، صفحه 18 (سینما و تلویزیون)

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد