درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 21:47   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11810صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیپنجشنبه، 12 تیر 1393 - 15:44
نحوۀ استفاده از رسانه‌ای اجتماعی و شبکۀ دو در ارتباطات
معرفی کتاب: روابط عمومی و شبکۀ اجتماعی
هرگز فکر نمی‌کردم کتابی دربارۀ روابط عمومی بنویسم، امّا بعد ابداً متوجّه نبودم روابط عمومی چقدر تغییر خواهد کرد. این کتابی است در این باره که روابط عمومی چقدر ریشه‌ای در حال تغییر است. این کتاب از لحاظی، به همان اندازۀ روابط عمومی دربارۀ دموکراسی هم هست. دربارۀ دموکراتیک کردن ارتباطات است که آن نیز در موکراتیزه کردن کار و تجارت مؤثّر است.
  

مهرفی کتاب: روابط عمومی و شبکۀ اجتماعی
نحوۀ استفاده از رسانه‌ای اجتماعی و شبکۀ دو در ارتباطات
نویسنده: راب براون

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- تأثیر اینترنت بر نحوۀ زندگی ما از اولین دفعه‌ای که از وجودش آگاه شدم مرا مجذوب خود ساخت. چند سال پیش به ذهنم خطور کرد که همۀ ما از امتیاز زیستن در یکی از اعصار زرین ارتباطات، دوران تحول عمده، برخورداریم. این کتاب بخش کوچک اما با اهمیت از آن را تحت پوشش قرار می‌دهد. وقتی شروع به کار در روابط عمومی نمودم، واژۀ "عمومی" به نظر می‌رسید که با آنچه انجام می‌دادیم چندان ربطی ندارد؛ در واقع عبارت "روابط رسانه‌ای" به نحوی صحیح‌تر مبین مجموعه فعالیتی بود که متصدیان روابط عمومی انجام می‌دادند. تغییرات عمده‌ای که در شبکۀ اینترنتی صورت گرفته اکنون متصدیان روابط عمومی را مستقیماً در تماس با عموم قرار داده است.


دو سال بعد از فارغ‌التحصیلی، برای مؤسسۀ روابط عمومی جدیدی که به آینده می‌اندیشید به نام میسون ویلیامز (Mason Williams) کار می‌کردم که در دفتر کارش رایانه‌ها را با هم شبکه می‌کرد. این بدان معنی بود که می‌توانستیم ایمیل داخلی بفرستیم. مطمئن نیستم آیا آن را ای‌میل می‌نامیدیم یا خیر؛ این اندیشه که بتوانید ایمیل برای دیگران در هر جا که باشند بفرستید، چند سال بعد مطرح شد اما امکانات موجود هیجان‌انگیز و گاهی هراس‌انگیز بود. از قضا، مؤسسۀ مزبور در واژه‌پرداز خود اولین کنترل کنندۀ حجی را که تا آن موقع دیده بودم، نصب کرده بود. من و همکارانم همه اسامی خود (یا حالت تحریف شده‌ای از آن) را وارد کردیم و مجموعه‌ای از اسامی خودمانی و لقب فوری پدید آوردیم؛ نام من Rubble Brain [مغز خاکی] بود. هنوز گاهی اوقات دوستان قدیم من مرا Rubble صدا می‌زنند.


چند سال بعد وقتی مؤسسۀ تجاری خودم را اداره می‌کردم، اولین جستجوگر اینترنتم را روی دیسکی از روی جلد مجله‌ای دریافت کردم و اسیر و معتاد آن شدم. می‌توانستم به سراسر جهان سفر کنم. در سایت دانشگاه سیدنی به ساعت نگاه کردم؛ مات و مبهوت ماندم و امکانات بی‌شماری را که اینترنت می‌توانست فراهم آورد از همان موقع در نظر گرفتم. جستجوگر موزائیک (Mosaic) پیشگام و مقدم بر Netscape Navigator بود که، اگرچه مایکروسافت اینترنت اکسپلورر (Microsoft Internet Explorer) آن را در هم شکست اما، مبنای رمزگذاری را برای موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox) فراهم آورد. چقدر جذاب است که ببینیم با راه‌اندازی گوگل کروم (Google Chrome) جنگ جستجوگرها ادامه می‌یابد و ما با این احتمال روبرو می‌شویم که جستجوگر از سیستم عامل اهمیتی بیشتر می‌یابد.


از من دعوت شد که در دانشگاه منچستر متروپولیتن (Manchester Metropolitan University) و دانشگاه سنترال لنکاشایر (Central Lancashire) دربارۀ روابط عمومی و اینترنت سخنرانی کنم. در آن روزها فقط می شد حدس زد که چه اتفاقی خواهد افتاد اما از همان وقت تأثیراتش در خصوص راهی که در خصوص شغل مان در پیش رو داشتیم محسوس بود و از آن زمان به بعد این حالت تداوم یافته است. ابتدا موضوع این بود که یک کار را چگونه به شیوه‌های مختلف انجام دهیم، مانند مخابره تصاویر به جای فرستادن آنها. اکنون روی هم رفته شیوه‌های جدید انجام دادن کارها و امور جدیدی را که می‌توانیم انجام دهیم، مشاهده می‌کنیم.


معدودی از افراد از من پرسیدند که چرا، به جای وبلاگ‌نویسی یا انتشار کتاب اینترنتی خودم، کتابی دربارۀ این موضوع می‌نویسم. چند دلیل وجود دارد. یکی از موانع محتوای تولید شده توسط کاربر فقدان ویراستار یا ناشر است. احساس می‌کردم اگر کتاب قرار است ارزشی واقعی داشته باشد، باید جریانی را طی کند. در کتاب به بحث دربارۀ مفهوم "مرجعیت" می‌پردازم. کتابها، تا حدی به دلیلی که همین الآن مطرح کردم، دارای مرجعیت ذاتی هستند؛ گو این که بعضی از آنها دارای مرجعیتی بیش از سایر کتب هستند. دلیل مهم دیگری هم وجود دارد. دقیقاً بدان علت که شکل جدیدی از ارتباطات به وجود می‌آید بدان معنی نیست که شکل‌های قدیمی از صحنه خارج می‌شوند. همواره مایلیم کتاب بخوانیم. کیفیت مادی و ملموس بودن آن را دوست داریم. گاهی وبلاگ می‌نویسیم و شما می‌توانید در تویتر پی مرا بگیرید. به شما نخواهم گفت که اینها را چگونه بیابید؛ اگر نمی‌دانید چگونه به جستجو و یافتن آنها بپردازید وقتی کتاب را بخوانید باید این کار را انجام دهید.


ساختار کتابم به نحوی است که نوعی سیر تاریخی دارد و اگر شما از از آغاز بخوانید و به طور کامل پیش بروید، به احتمال قوی عمدۀ مطلب را در می‌یابید. ضمناً مطالبی هست که می‌توانید از آن نقل قول کنید یا به آن ارجاع دهید بنابراین اگر در آن کاملاً غوطه‌ور شوید این کار بهتر انجام خواهد شد.


هرگز فکر نمی‌کردم کتابی دربارۀ روابط عمومی بنویسم، اما بعد ابداً متوجه نبودم روابط عمومی چقدر تغییر خواهد کرد. این کتابی است در این باره که روابط عمومی چقدر ریشه‌ای در حال تغییر است. این کتاب از لحاظی، به همان اندازۀ روابط عمومی دربارۀ دموکراسی هم هست. دربارۀ دموکراتیک کردن ارتباطات است که آن نیز در موکراتیزه کردن کار و تجارت مؤثر است.

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد