درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 16:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 11946صفحه نخست » شنبه، 21 تیر 1393 - 01:27
گفتگو با عباس ملکی، مولف کتاب «آینده پژوهی و انرژی»
«آینده‌پژوهی و انرژی»، تالیف «عباس ملکی»، از سوی انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف، به چاپ رسیده و شایسته تقدیر در حوزه مدیریت در بیست‌وهفتمین دوره جایزه کتاب فصل، قرار گرفت.
  

گفتگو با عباس ملکی، مولف کتاب «آینده پژوهی و انرژی»

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- «آینده‌پژوهی و انرژی»، تالیف «عباس ملکی»، از سوی انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف، به چاپ رسیده و شایسته تقدیر در حوزه مدیریت در بیست‌وهفتمین دوره جایزه کتاب فصل، قرار گرفت.

از این رو گفتگویی با عباس ملکی، سیاستگذار انرژی و مدرس دانشگاه صنعتی شریف انجام دادیم که در زیر می‌خوانید:

هیچ پروژه وفعالیتی در جهان نیست که به نوعی به آینده‌پژوهی مرتبط نباشد
عباس ملکی در ابتدا به معرفی آینده‌پژوهی پرداخت و گفت: «آینده‌پژوهی علم جدیدی است که مدت زمان زیادی از عمرش نمی‌گذرد، ولی به نظر می‌رسد هیچ پروژه و فعالیتی در جهان نیست که به نوعی به آینده‌پژوهی مرتبط نباشد. هر موضوعی، هر پدیده‌ای، و هر کنش و واکنشی در دنیا به نوعی به آینده مربوط می‌شود که در آینده موقعیت آن موضوع و یا مفهوم در کجا قرار دارد ».

شرکتها، سازمانها و بنگاههای خیلی بزرگ، از روشهای آینده‌پژوهی بیشتر استفاده می کنند
وی اظهار داشت:«علم آینده‌پژوهی خیلی سریع و شتابان گسترش پیدا کرده است و در سالهای اخیر توسعه خوبی در بخشهای مختلف داشته است، به خصوص همانطور که آقای وندل بل در گفتگوی با مجله شما هم گفته، شرکتها، سازمانها و بنگاههای خیلی بزرگ، از روشهای آینده‌پژوهی بیشتر استفاده می کنند. چون در صورتی که به آینده نگاهی نداشته باشیم، مسائلی چون سهم بازار، موقعیت بین‌المللی در دوره‌ی جهانی شدن، مسئله کالاهای جدید، و یا خدمات نو بی‌معنی خواهد شد.»

بازار اسلحه و انرژی، بزرگترین نیش بازار در جهان هستند
ملکی افزود: «بخش انرژی در جهان یکی از پروژه‌های گرانقیمت و بزرگ در جهان محسوب می‌شود. بازار اسلحه و انرژی، به ترتیب اولین و دومین نیش و یا بخش بزرگ بازار در جهان کنونی به شمار می‌روند. به همین دلیل آینده‌پژوهی در انرژی هم نقش بسیار مهمی دارد.»

عباس ملکی در خصوص تالیف کتاب «آینده‌پژوهی و انرژی» گفت: «من درسی در دوره کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه صنعتی شریف با عنوان «آینده‌پژوهی و انرژی» داشتم که به صورت جزوه تدریس می کردم. در سال 1390 در دوره‌ای که در MIT بودم، شبها بر روی این کتاب کار می کردم و موسسه چاپ و انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف آن را در سال 1392 به چاپ رسانید.»

وی در پایان به کتابهایی که در دست تالیف دارد اشاره کرد و گفت: « نگارش کتاب "سیاستگذاری انرژی" سال پیش به پایان رسید و نشر نی آن را در سال جاری به چاپ خواهد رساند».


منبع: مارکتینگ نیوز



 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد