شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- پروفسور سید محمد اعرابی، رییس پژوهشکده مدیریت سما نوشته است: این کتاب تلاش کرده است از تمام تئوریها و الگوهای مطرح در حوزه روانشناسی به شیوهای دقیق تر و روان استفاده کند تا در همه مقطع تحصیلی در دانشگاهها و دورههای آموزشی تخصصی به کار رود.
دکتر طهمورث حسنقلیپور، رییس دانشکده بازرگانی دانشگاه تهران نیز در یادداشت خود درباره «روانشناسی تبلیغات» نوشته است: در شرایطی که در دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور به اهمیت استفاده مطلوب از تبلیغات پی بردهاند و تلاش به منظور توسعه این حوزه به عنوان رشته و گروه آموزشی مطرح است، وجود کتابهایی که با نگرش مبنایی به حوزه تبلیغات پرداختهاند بسیار مفید است که میتوان در این زمینه به کتاب«روانشناسی تبلیغات» اشاره کرد.
دکتر شهناز هاشمی، استادیار دانشگاه و رییس منابع درسی دانشگاه هیات علمی و نیز دکتر ماهیار آذر، روانپزشک و دکتر زهره دهدشتی، استادیار مدیریت دانشگاه علامهطباطبایی در یادداشت های جداگانهای کتاب«روانشناسی تبلیغات» اثر محسن شاهینپور و سمیه اولی را بهعنوان منبع دانشگاهی در دانشگاههای ایران اثری در خور توجه دانستهاند.
یادآور می شود که محسن شاهینپور پس از چاپ نخست این کتاب با اشاره به اینکه بیش از 108 سال از تاسیس رشته مدیریت بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا میگذرد، گفته بود: با وجود اینکه در ایران به این حوزه بیش از پنج سال است که بهعنوان یک رشته دانشگاهی پرداخته میشود اما همچنان دارای خلاءهای علمی وسیع این رشته در دانشگاههای کشور هستیم.
گفتوگوی مشروح خبرگزاری کتاب ایران با محسن شاهین پور درباره این کتاب را در زیر بخوانید:
شاهینپور: گنجاندن مبحث مدیریت بازاریابی در کتابهای علمی ضروری است
محسن شاهینپور، محقق حوزه بازاریابی معتقد است، مدیریت بازاریابی با رویکرد روانشناسی باید در کتابهای علمی گنجانده شود.
شاهینپور با اشاره به اینکه بیش از 108 سال از تاسیس رشته مدیریت بازاریابی در دانشگاه پنسیلوانیا میگذرد گفت: با وجود اینکه در ایران به این حوزه بیش از پنج سال است که بهعنوان یک رشته دانشگاهی پرداخته میشود اما همچنان دارای خلاءهای علمی وسیع این رشته در دانشگاههای کشور هستیم.
وی از ترجمه کتاب جدید خود با عنوان «روانشناسی تبلیغات» خبر داد و افزود: کسانیکه فارغالتحصیل این رشته از دانشگاه هستند و بازاریابان به طور عام واسطههای بین تولیدکننده و مصرفکننده محسوب میشوند که راهنمایی و هدایت مصرفکنندگان بر عهده آنها است و این امر لزوم توجه مطلوب به مباحث بازاریابی و روانشناسی در این زمینه را دو چندان میکند.
شاهینپور با تاکید بر اینکه گروههای دانشگاهی نیز در این زمینه دارای تمرکز لازم نیستند، گفت: پس از تحقیقات فراوان در این زمینه و باتوجه به نبود تمرکز در دانشگاههای کشور و کتاب علمی در این زمینه تصمیم به ترجمه این کتاب گرفته شد.
شاهینپور با اشاره به اینکه این کتاب تلفیق علم ارتباطات و روانشناسی و بازاریابی است، افزود: کتاب روانشناسی تبلیغات برای اولین بار در کشور ترجمه و چاپ شده است و حاوی آخرین نظریههای و یافتههای حوزه اجتماعی و بازاریابی است و به عنوان یک منبع دانشگاهی برای تدریس در دانشگاههای کشور تایید شده است.
وی با اشاره به اینکه نقش بازاریابان، به صورت غیرمستقیم در اقتصاد کشور تاثیر گذار است، اظهار کرد: لزوم تاکید بر این موضوع به عنوان علم در کتابها و دانشگاهها درآن است که افراد آکادمیک در آن رشته به خوبی میتوانند رقبای بازار را شناسایی کرده و نیازهای جامعه مصرفکننده را نیز به تولیدکنندگان منتقل کنند و نبض بازار داخلی را در دست داشته باشند.
شاهینپور، ادامه داد: توجه نویسندگان به این موضوع به صورت علمی علاوه بر تاثیر مثبت در روند اقتصادی کشور، میتواند نقش دلالان را در این میان کمرنگ و فضای فروش کالاهای ایرانی را نیز فراهم کند.
محسن شاهینپور کتاب «روانشناسی تبلیغات» را به تازگی با همت نشر سوره مهر به چاپ رسانده است.
منبع: خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)
|