شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- کتاب تبلیغات در صنعت نمایشگاهی تالیف محمد سعادتی پور در سال 138 از سوی انتشارات زیتون سبز منتشر شده است.
در بخشی از مقدمه کتاب آمده است: در حالی که تبلیغات راه بسیار به طول عمر بشر پیموده است، اما به دلیل آمیختگی عمیق آن با علوم انسانی و نیز نیاز به ابزار و تجهیزات، ناگفته های بسیاری را به همراه دارد.
ارتباط تنگاتنگ شاخه های گوناگون علوم انسانی چون روان شناسی، جامعه شناسی، اقتصاد، سیاست و فرهنگ که هر یک انشعابات تخصصی خاص خود را دارا می باشد؛ کارگزاران تبلیغات را بر آن داشت تا غیر از شناخت ابزار، طرح، رنگ و کاربرد تجهیرات فنی جهت القای موضوع تبلیغات خود، به رشته های علوم انسانی نیز توجه ویژه داشته باشند تا مخاطبان را به خرید کالا و یا بهره وری از خدمات ترغیب نمایند.
کتاب حاضر با توجه به شاخه ای از تبلیغ با نام «تبلیغات نمایشگاهی» پایه ریزی شده تا یکی از راه های مهم بازاریابی و توسعه صادرات غیرنفتی را معرفی کند و هم با تصویر کاربردی از تبلیغات نمایشگاهی و ارایه مراحل اجرایی این نوع تبلیغ، برای مخاطبان و به خصوص دانش پژوهان و دانشجویان رشته روابط عمومی که منبع جامعی در این زمینه در دسترس ندارند، راهنمای این عزیزان در بالا بردن سطح آگاهی های علمی باشد. امید است که این توفیق نصیب ما گردد.
تبلیغات در صنعت نمایشگاهی/ مولف: تالیف محمد سعادتی پور/ ناشر: زیتون سبز؛ چاپ اول 1389/قطع رقعی/قیمت:8500/32000 صفحه
فهرست مطالب
بخش اول: درآمدی بر تبلیغات
فصل اول: تعریف تبلیغات
تاریخچه تبلیغات
تبلیغات در ایران
فصل دوم: مبانی ارتباط
فصل سوم: انواع تبلیغات
فصل چهارم: ابزار تبلیغات
تبلیغات چاپی
تبلیغات الکترونیکی
تبلیغات اینترنتی
فصل پنجم: ساختار تبلیغات
فصل ششم: نقش تبلیغات
افکار عمومی
بخش دوم: بازاریابی و تبلیغات
فصل اول: تعاریف
فصل دوم: بازاریابی کاربردی
بررسی عناصر ترکیبی ارتباطات بازاریابی
1- فروش حضوری
2- تبلیغات مستقیم
3- تبلیغات در مرحله خرید
4- مطبوعات تجاری
5- رسانه های گروهی
6- انتشار گزارش های خبری
بخش سوم: نمایشگاه
گردهمایی مشتریان بالقوه
فصل اول: تعاریف
آثار و تبعات برگزاری نمایشگاه ها
1- نمایشگاه های عمومی
2- نمایشگاه های تخصصی
3- نمایشگاه فروش یا عرضه مستقیم
4- نمایشگاه های نمایشی یا اکسپو
5- نمایشگاه تخصصی
6- نمایشگاه های مجازی
فصل دوم: مزایا و اهداف برگزاری نمایشگاه ها
نارسایی ها در شیوه مشارکت در نمایشگاه ها
اهداف شرکت ها و موسسات تولیدی و خدماتی از مشارکت در نمایشگاه ها
فصل سوم: نحوه مشارکت نمایشگاه ها و نقش آن در امور تبلیغاتی
فصل چهارم: نقش روابط عمومی سازمان ها در امور تبلیغاتی
فصل پنجم: روابط عمومی و برپایی نمایشگاه ها
اطلاع رسانی و رسانه ها
بانک اطلاعاتی
روابط عمومی و نظرسنجی
روش ارزیابی
روابط عمومی و نشریه
فصل ششم: تبلیغات نمایشگاهی
امور سمعی بصری در نمایشگاه ها
آگهی تلویزیونی
رایانه
اینترنت
انواع کارکردها
کارکردهای درون سازمانی
نمایشگاه های خارجی
اکسپو و تبلیغات
منابع
تبلیغات در نمایشگاه ها از نگاه دوربین
|