شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان که در تاریخ 93/5/27 در ساختمان شورای مرکزی برگزار شد.
مهندس ترکان :روابط عمومی های سازمان های استانی به مردم مطالبه گری از سازمان را بیاموزند
رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی استان ها گفت : روابط عمومی استان ها با روشن ساختن افکار عمومی ، مردم را برای اجرای قانون و ارتقای کیفی ساخت و ساز آگاه کنند.
مهندس ترکان با بیان این مطلب گفت : مهمترین نقش روابط عمومی در سازمان ها ایجاد ارتباط سالم و منطقی بین هسته مدیریت و محیط خارج از سازمان و مخاطبان است.
وی با اشاره به خط مشی سازمان که در هفدهمین اجلاس هیات عمومی در تیرماه به تصویب رسید ،افزود : هدف اصلی تاسیس سازمان نظام مهندسی را تبیین می کند اما نمی توان همه این موارد را به یک مطالبه اجتماعی تبدیل کرد، لذا باید یک مورد را به جامعه معرفی کرده به صورت مطالبه درآوریم تا بقیه موارد نیز محقق شود.
رییس سارمان نظام مهندسی ساختمان اظهار داشت : مسکن در ایران به عنوان یک پس انداز و پس از سال ها تلاش و کوشش و تجمیع سرمایه خانوار عنوان می شود ؛ حال اگر این خانه به جای اینکه 100 سال عمر کند 30 سال دوام داشته باشد ، این سرمایه های مردم است که به خطر می افتد.
وی اذعان داشت : لازم به ذکر است که در کشور ما از همان مصالحی استفاده می شود که در دیگر کشورها مورد استفاده است اما ساختمان های ایران تنها یک سوم متوسط جهانی عمر می کنند و این همان مطالبه ای است که مردم باید در خصوص آن آگاه شوند و سازمان نیز در برابر مطالبه مردم پاسخگو باشد. دفاع از حقوق بهره برداران از وظایف اصلی سازمان نظام مهندسی ساختمان است .
مهندس حجت اله عامری عنوان کرد ؛ همگرایی و وحدت رویه از اصول انکار ناپذیر روابط عمومی های استان هاست
نایب رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان در آغاز به کار چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها با اشاره به جایگاه ویژه و حساس روابط عمومی در سازمان ، از اهتمام شورای مرکزی به ارتقا جایگاه و عملکرد این حوزه خبر داد.
حجت الله عامری با اعلام این که تلاش برای وحدت رویه سازمان ها در کشور از سیاست های مهم شورای مرکزی است افزود : روابط عمومی می تواند با پیشگام شدن در همگرایی ، وحدت رویه را در دیگر بخش های سازمان های استان ها نهادینه کند
نایب رییس اول شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان با اعلام برگزاری کارگاه آموزشی تشریح خط مشی سازمان خواستار مشارکت و تعیین سیاست های روابط عمومی در این باره شد
وی افزود : تاکنون برنامه ریزی مورد قبول در حوزه روابط عمومی اتفاق نیفتاده و انتظار از روابط عمومی ها بسیار بالاتر است لذا باید در این خصوص نگاه تخصصی را تقویت کرد. چرا که روابط عمومی کانال ارتباط با جامعه مخاطبان است و این حوزه است که می تواند دیدگاه های خارج از سازمان را به ما منتقل کند
مهندس عامری در پایان سخنان خود گفت : ضروری است تعامل بیشتر با روسای استان ها و شورای مرکزی در دستور کار روابط عمومی ها قرار گیرد تا شرایطی را فراهم کنیم که برای همگان مطلوب باشد. استان های پیشرو در حوزه روابط عمومی تجربیات خود را به دیگر استان ها منتقل کنند تا از هرگونه اعمال سلیقه شخصی و تصمیم گیری انفرادی جلوگیری شود و استان ها با وحدت رویه در جهت حفظ منافع سازمان گام بردارند.
غلامرضا کاظمی دینان عنوان کرد ؛داشتن یک سازمان پویا در گرو داشتن روابط عمومی فعال و با انگیزه است
رییس انجمن روابط عمومی ایران در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها گفت: ویژگی یک روابط عمومی داشتن انرژی مثبت ، زیبایی و زیبانگری و شادابی است در غیر این صورت نمی توان به آن نام روابط عمومی اطلاق کرد.
غلامرضا کاظمی دینان با بیان اینکه در روابط عمومی باید بشاش بود تا سازمان با انگیزه عمل کرده و در برابر نگاه مخاطبان مثبت باشد ، افزود : در کشور ما مدیران به حوزه روابط عمومی اهمیت می دهند از این رو باید نگاه مثبت مدیران را به عنوان فرصتی برای توسعه روابط عمومی در سازمان تلقی کرد.
وی اظهار داشت: در سازمان نظام مهندسی ساختمان ، روابط عمومی ها باید به سوی ساخت و ساز سالم و بهبود شرایط در این حوزه بروند و جامعه را در خصوص معماری زیبا و ساختمان های مطلوب بی نیاز کنند چرا که ساختمان های زیبا هستند که روح شادابی و انگیزه مضاعف را به جامعه القا و زندگی را زیباتر می کنند.
وی در ادامه گفت: روابط عمومی پل ارتباطی مخاطب و جامعه با سازمان است از این رو می تواند برای مدیریت ، تصمیم سازی درست داشته باشد.
وی جایگاه روابط عمومی را در سازمان ها مطلوب دانست و گفت: توسعه و پیشرفت به عملکرد خود ما بر می گردد و اگر نتوانیم اطلاعات و آگاهی خود را در این زمینه به روز کنیم ممکن است این جایگاه متزلزل شود. روابط عمومی شغل مقدسی است و باید به آن اهمیت ویژه داد.
کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی و ارتباط مؤثر در شورای مرکزی برگزار شد
در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها که در تاریخ 93/5/27 در ساختمان شورای مرکزی برگزار شد ، دکتر محمدسعید کاویانی مدرس دانشگاه و مؤلف اولین کتاب استاندارد ICDL در جمهوری اسلامی ایران در دومین کارگاه آموزشی مهارت های ارتباطی و ارتباط مؤثر را تشریح کرد
کارگاه آموزشی اصول و مبانی روابط عمومی نوین در شورای مرکزی برگزار شد
در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها که در تاریخ 93/5/27 در ساختمان شورای مرکزی برگزار شد، دکتر حسین امامی مدرس دانشگاه و عضو هیأت مدیره انجمن متخصصان روابط عمومی در اولین کارگاه آموزشی مطالبی را با موضوع روابط عمومی دیجیتال بیان نموده و اصول و مبانی روابط عمومی نوین را تشریح کرد .
منشور حرفهای روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان
برای اولین بار منشور حرفهای روابط عمومی سازمان های نظام مهندسی ساختمان در چهارمین گردهمایی مدیران روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استانها که در تاریخ 93/5/27برگزارشدتوسط مهندس اکبر ترکان رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان ارائه ومصوب گردید.
1- صیانت از منافع عمومی و توسعه شفاف سازی
2- توجه به حقوق بهرهبرداران صنعت ساختمان
3- کمک به گسترش و ترویج اصول صحیح ساخت و ساز در جامعه
4- معرفی مستمر فعالیتهای سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو به مردم و مسئولین
5- توجه به آموزش حرفه ای ، کلاسیک و دانشگاهی
6- ایفای نقش سخنگویی و نمایندگی اجتماعی از جانب سازمان نظام مهندسی ساختمان و مهندسان عضو
7- مبادله اطلاعات روابط عمومی سازمان های استانی برای هم ترازی اطلاعات
|