درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 12:34   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند
  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند
  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13019صفحه نخست » ادامه مطلب دودوشنبه، 10 شهریور 1393 - 23:27
صنعت چاپ ایران؛ گفته‌ها و ناگفته‌ها
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در آستانه روز ملی صنعت چاپ (۱۱ شهریورماه) جا دارد نگاهی به وضعیت کنونی صنعت چاپ و اساسی‌ترین مسائل آن به عنوان یک کسب و کار فرهنگی و صنعتی بیندازیم.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- در آستانه روز ملی صنعت چاپ (۱۱ شهریورماه) جا دارد نگاهی به وضعیت کنونی صنعت چاپ و اساسی‌ترین مسائل آن به عنوان یک کسب و کار فرهنگی و صنعتی بیندازیم.


محمود  مختاریان در روزنامه اعتماد نوشت:
صنعت چاپ کشور ما چندین سال سخت را به طور پیاپی پشت سر گذاشته (200 چاپخانه در مدت کوتاهی تعطیل شده است) و اینک با وجود پتانسیل‌های ارزنده‌یی که دارد، از نفس افتاده است و این در حالی است که هنوز با وجود گسترش اینترنت، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در کشور ما صنعت چاپ بار سنگین فرهنگ، آموزش، اطلاع‌رسانی، بسته‌بندی، تبلیغات و حمایت از سایر فعالیت‌های اقتصادی را به دوش می‌کشد. برای ارائه تصویری گویا از وضعیت صنعت چاپ کشور توجه شما را به دو نکته جلب می‌کنم:


1‌- طی دو سال اخیر، ورود ماشین‌های چاپ افست نو به کشور در حد صفر بوده است.
2- دستمزد خدمات چاپ و دریافتی چاپخانه‌ها بابت چاپ فرم‌های مختلف، تقریبا ثابت مانده و در مواردی که افزایش یافته باشد، این افزایش بسیار کمتر از نرخ تورم بوده است.


نتیجه منطقی در گزاره بالا این است:
صنعت چاپ نیاز فوری به نوآوری و توسعه دارد، اما چاپخانه‌داران به خاطر محدودیت منابع مالی امکان سرمایه‌گذاری ندارند. جالب است بدانیم روند کاهشی یا بهتر بگوییم افت شدید سرمایه‌گذاری با بالارفتن نرخ برابری ارزهای خارجی، به مدت کوتاهی پس از نمایشگاه دروپا 2012 رخ داد. یعنی درست پس از معرفی جدیدترین فناوری‌های چاپ. چاپخانه‌داران به دنبال شک تغییر نرخ ارز، چندی به انتظار نشستند تا شاید نرخ ارز متعادل‌تر شود که نشد. سرانجام به?ناچار نرخ‌های جدید را پذیرفتند ولی کیسه آنها خالی‌تر از همیشه شده بود. زیرا در این چند سال، آنها نتوانستند نرخ خدمات چاپ را نه متناسب با افزایش دلار (یعنی سه برابر)، بلکه متناسب با نرخ تورم (یعنی بین 30 تا 40 درصد) بالا ببرند. در حالی که برای خرید مواد مصرفی و قطعات مجبور بودند، همه‌چیز را با نرخ‌های جدید تامین کنند. اما دو کلمه بشنوید از همسایگان ما. کشورهایی مانند ترکیه و امارات پس از دروپا 2012، صنعت چاپ را باز هم نوسازی کردند و گسترش دادند. ماشین‌های چاپ متنوع، سریع‌تر، با ابعاد بزرگ‌تر و قابلیت‌های فراوان برای ارتقای کیفیت در چاپخانه‌های این دو کشور نصب شدند. (فرصت‌های ایران برای جلو افتادن این دو کشور، سریالی دنباله‌دار است که دست کم 30 سال از آن می‌گذرد.)


باز هم جای امیدواری هست
با وجود این وضع دشوار به خاطر پتانسیل‌های پایدار در صنعت چاپ و بیش از هر چیز به?خاطر نیروی انسانی فعال و باتجربه و البته قانع و صبور صنعت چاپ ایران هنوز سرپاست و به?اتکای نیروهای تلاشگر و تحصیلکرده، زمینه را برای رشد فراهم می‌سازند. خوشبختانه با افزایش شمار فارغ‌التحصیلان رشته چاپ، حالا پتانسیل خوبی برای به کارگیری نرم‌افزارهای مدیریت، برنامه‌ریزی تولید و کنترل کیفیت به وجود آمده است. از طرفی، فرصت‌های تجاری آشکاری در کشورهای همسایه، به ویژه عراق، افغانستان و ترکمنستان برای چاپکاران ایرانی به دست آمده است. تقاضای این کشورها به خدمات چاپ ایران محدود نمی‌شود، بلکه آنها از خدمات فنی برخی نمایندگان برای نصب و تعمیرات نیز بهره‌مند می‌شوند. اما باید دانست که این فرصت‌ها نیز همیشگی نخواهند بود و برای حفظ آنها باید تمهیدات هوشمندانه‌یی صورت گیرد.


وظایف ما
با توجه به مطالب بالا چاپکاران و صاحبان چاپخانه‌ها از طرفی و نیز دولت و برنامه‌ریزان کشور از طرف دیگر، هر کدام مسوولیت‌های فوری و درنگ‌ناپذیری دارند. صاحبان صنعت چاپ و مدیران بخش خصوصی باید با برنامه‌ریزی دقیق و برآوردهای روشن، مطالعات بازاریابی دقیقی درباره کسب و کار خود در منطقه صورت دهند و با استانداردهای جهانی به تولید محصولات چاپی همت گمارند. دولت و برنامه‌ریزان و به ویژه بانک‌ها باید تسهیلات لازم را برای نوسازی صنعت چاپ فراهم سازند و به شیوه‌یی معقول، برخی محدودیت‌ها برای ارائه تسهیلات را از میان بردارند.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد