درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 06:08   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود
  آینده روابط‌عمومی: سفری به دنیای فناوری، محتوا و تعامل
  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1320صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 18 مرداد 1391 - 15:18
انتشار کتاب ژئوپلتیک و افکار عمومی
مولف کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی"، ادامه داد: در حقیقت، ژئوپلتیک به مسائل مربوط به قدرت پرداخته و قدرت نیز به مجموعه ای از توانایی های مرئی و نامرئی اطلاق می شود.
  

شارا- کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی" توسط مدرس دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در کشور تالیف و منتشر شد.
 
 مهدی مینایی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی(واحدهای تهران مرکزی، شمال و کرج)در گفتگو با خبرنگار علمی پژوهشی خبرگزاری آنا، تحولات گوناگون در تمام شئون زندگی اجتماعی و لایه های زیست بشر را امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد این تحولات، علوم انسانی نیز نیازمند تولید و بازتولید مستمر مفاهیم و ادبیات نوینی است تا افراد را برای کسب بالاترین میزان موفقیت در تحلیل و توضیح دهندگی تحولات اجتماعی توانمند سازد.
 
 عضو هیئت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرتبه استادیار، بازکاوی و استخراج گنجینه های ادبی موجود در فرهنگ ها و بهره گیری از واژگان ترکیبی و استعاره ها را به منظور زایش مفاهیم نوین، از جمله این اقدامات در حوزه تولید ادبیات نظری دانست و افزود: از این رو، سبب و حسب درک هرچه بهتر ویژگیهای عصر و دوره حاضر، شناخت عناصر ناپیدا و غیر مادی قدرت، موجب اشراف بر توانایی های موجود و تقویت آن در جامعه شده و منجر به کشف راه های غلبه بر نظام سلطه خواهد شد.
 
 مدرس دانشگاه های تهران، شاهد، افسری امام علی (ع) و دانشکده خبر در ادامه، "افکار عمومی" را به عنوان یک پدیده اجتماعی- روانی، یکی از مهمترین عناصر نامحسوس و بسیار تاثیرگذار در تبیین قدرت ملی هر کشوری خواند و افزود: قدرت ملی به مفهوم ژئوپلتیکی آن، ویژگی و صفت برجسته جمعی آحاد یک ملت را منعکس ساخته و همزمان به صورت صفتی فردی در رابطه با یک کشور و دولت تجلی پیدا می کند.
 
 مولف کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی"، ادامه داد: در حقیقت، ژئوپلتیک به مسائل مربوط به قدرت پرداخته و قدرت نیز به مجموعه ای از توانایی های مرئی و نامرئی اطلاق می شود. به طور کلی، مکتب ژئوپلتیک بر پایه تولید قدرت است و امروزه "تفکرات و ترجیهات انسانی" را مهمترین عامل تولید قدرت میدانند؛ به طوریکه در عصر ما، جذب و جهت دادن به ترجیهات ملت ها از طریق "اقناع افکار عمومی" یکی از منابع نامحسوس قدرت محسوب شده و برخورداری از آن توانایی غیرقابل انکاری را برای هر بازیگری در سطح نظام بین الملل ایجاد خواهد نمود.
 
 مینایی که از سابقه ای رسانه ای، بویژه تجربه اجرای برنامه های زنده سیاسی در شبکه جهانی جام جم برخوردار است، در خاتمه افزود: کتاب حاضر، با هدف واکاوی و تبیین یکی از مهمترین عوامل و مولفه های اثربخش قدرت نرم (افکار عمومی) و با درنظر گرفتن نقش این عامل اساسی در تولید قدرت، درصدد یافتن رابطه معنادار میان دو مقوله ژئوپلتیک و افکار عمومی، در جهت برهم زدم معادلات سنتی قدرت می باشد.
 
 گفتنی است کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی" که در 137 صفحه توسط نشر آسیم منتشر شده است در هشت فصل مستقل به بررسی مفهوم ژئوپولیتیک، بینش جدی و فراگیر از ژئوپولیتیک، شناخت افکار عمومی و ابعاد مفهومی آن، نقش افکار عمومی در تولید قدرت، افکار عمومی و امنیت، افکار عمومی و دیپلماسی عمومی، افکار عمومی و جنگ روانی و افکار عمومی و جنگهای مدرن نسل چهارم می پردازد. این کتاب بعنوان منبع اصلی و فرعی قابل استفاده جهت تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته های روابط عمومی، ارتباطات اجتماعی، جغرافیای سیاسی، علوم سیاسی و ارتباطات بین الملل می باشد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  کاهش توهم هوش مصنوعی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  مینیمال نویسی در روابط‌عمومی


  چه چیزی یک رهبر عالی در تغییر ایجاد می‌کند؟


  روابط‌عمومی مبتنی بر داده: فراتر از معیارهای غرور


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد