درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 20:44   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 13874صفحه نخست » یکشنبه، 4 آبان 1393 - 10:36
نقش بیمه در توسعه اقتصادی
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیمه یکی از موسسات مالی است که توانایی جمع کردن وجوه برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی را دارد امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته بیمه راعامل مهمی در توسعه کشورها می دانند زیرا متعقد ند بیمه در رشد بخشهای مختلف اقتصادی نقش بر جسته ای را ایفا می کند
  

نقش بیمه در توسعه اقتصادی

نویسندگان:

مریم پورعینی
سید علی فخار

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- بیمه یکی از موسسات مالی است که توانایی جمع کردن وجوه برای سرمایه گذاری در بخش صنعتی را دارد امروزه در تمامی جوامع توسعه یافته بیمه راعامل مهمی در توسعه کشورها می دانند زیرا متعقد ند بیمه در رشد بخشهای مختلف اقتصادی نقش بر جسته ای را ایفا می کند و با پوشش خسارت ناشی از انجام فعالیتهای اقتصادی ،انگیزه های سرمایه گذاری نیز افزایش می لذا توجه به بیمه می تواند اثر چشم گیری در بخش اقتصادی داشته باشد بطوریکه رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور بطور طبیعی تابعی از رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور است که هر چه بر میزان توسعه اقتصادی کشور افزوده شود بر گسترش فعالیت های بیمه ای نیز افزوده می شود. در حال حاضر صنعت بیمه یکی از مهم ترین نهادهای اقتصادی در جوامع پیشرفته و از قوی ترین و مهم ترین نهاد پشتیبانی کننده سایر نهادهای اقتصادی تلقی می شود.

واژگان کلیدی: صنعت بیمه، توسعه اقتصادی ، رشد اقتصادی،مدیریت سرمایه

 

مقدمه:
صنعت بیمه در واقع واسطه های مالی است  که جریان نقدی ورودی آنها همان حق بیمه ها وجریان خروجی آن همان حمایت ها ومزایای بیمه است که به افراد می دهد . بیمه نقش مهم و حساس در رشد و توسعه اقتصادی خصوصا در کشورهای در حال توسعه من جمله ایران ایفا می کند لذا توجه به بیمه می تواند اثر چشم گیری در بخش اقتصادی داشته باشد بطوریکه رشد و توسعه صنعت بیمه در کشور بطور طبیعی تابعی از رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور است که هر چه بر میزان توسعه اقتصادی کشور افزوده شود بر گسترش فعالیت های بیمه ای نیز افزوده می شود .(حسن زاده ،علی ؛عسگری ،محمد مهدی؛کاظم نژاد،مهدی ،89)
یکی از اساسی ترین بحثهای مطرح در اقتصادهرکشور مساله هدایت و مدیریت انبا شت سرمایه است که توسعه اقتصاد کشور به سرمایه گذاری از دو دیدگاه کلان یعنی بهینه سازی بازار سرمایه و دیدگاه موسسات سرمایه گذاری قابل بررسی است با توجه به کامل نبودن بازارها وعدم امکان تخصیص بهینه از طریق مکانیزم بازار ضرورت بهینه سازی فرآیند تخصیص در شرکتهای سرمایه گذاری ملموس است شرکتهای بیمه از طریق جمع آوری سرمایه خردو پر آکنده در سطح جامعه به منظور ایفای  تعهدات ذخایر ی را در حسابهای خود نگهداری میکنند و این ذخایر امکان سرمایه گذاری را برای شرکتهای بیمه فراهم میکنند لذا صنعت بیمه از توان با لقوه برای مشارکت در سرمایه گذاری کلان برخوردار است بطوری که امنیت مالی برای فعالیتهای سرمایه گذاری  است که باعث افزایش کارایی واعتبار بیمه گذار می شود و شرکتهای بیمه بعنوان یکی از ارکان سرمایه گذاری کلان نقش تعیین کننده ای را دارند و عدم حضور آنها در بازار سرمایه روند تحولات سرمایه گذاری و رشد را کند میکند

 

 دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد