درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 22:32   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14514صفحه نخست » روابط عمومی ایرانییکشنبه، 9 آذر 1393 - 16:42
چرایی همایش های تخصصی روابط عمومی
هر چیزی را می توان با نگاهی منتقدانه و از دیدگاهی زیر سوال برد. حتی چیزهایی که حقیقتا مفید هستند نیز از منظری می توانند زیر سوال باشند به عنوان مثال یک سایت تخصصی فضایی برای توسعه دیالوگ و دانش است، اما همین سایت می تواند زیر سوال برده شود که چرا بدون رعایت حق مولف محتوایی را منتشر می کند که دیگران بدون اینکه هزینه ای برای آن پرداخت کنند، از آن استفاده کنند.
  

 


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- هر چیزی را می توان با نگاهی منتقدانه و از دیدگاهی زیر سوال برد. حتی چیزهایی که حقیقتا مفید هستند نیز از منظری می توانند زیر سوال باشند
به عنوان مثال یک سایت تخصصی فضایی برای توسعه دیالوگ و دانش است، اما همین سایت می تواند زیر سوال برده شود که چرا بدون رعایت حق مولف
محتوایی را منتشر می کند که دیگران بدون اینکه هزینه ای برای آن پرداخت کنند، از آن استفاده کنند.


توسعه روابط عمومی در دهه های بعد از انقلاب اسلامی ایران با فراز و فرود زیادی همراه بوده است. بسیاری از متخصصان روابط عمومی در این سال ها در دانشگاه های کشور دانش آموخته شده اند و به توسعه فضای علمی کمک کرده اند. اما همچنان عمده کارگزاران روابط عمومی در بخش های مختلف روابط عمومی های کشور در رشته های نامرتبط درس خوانده اند.


مشکلات ساختاری در روابط عمومی همچنان وجود دارد و اگرچه رایزنی هایی برای تاسیس نهادهای نظارتی در حال وقوع است اما تا به انجام رسیدن آن راهی طولانی در پیش است.


در این میان تنها فضایی که می تواند به نوعی به توسعه دانش کارگزاران روابط عمومی کمک کند، همایش ها و گردهم آیی های این حوزه است که در سال های اخیر از رونق قابل توجهی برخوردار شده است.


اگرچه همه همایش ها و گردهم آیی ها در کشور گاهی اوقات کارایی باید و شاید را ندارند اما بدون این گردهم آیی ها نیز، داستان بسیار بدتر از آنچه است به پیش می رود.


به گونه ای که بسیاری از اساتید برجسته حوزه روابط عمومی اذعان دارند که فضای علمی امروز در نهادهای اجرایی تنها توسط چند انجمن و موسسه خصوصی ایجاد می شود. همچنین گفته می شود که اگر این نهادها نبودند به دلیل شرایط ارتباط میان دانشگاه ها و صنایع در ایران، اساسا هیچ حضور علمی در نهادهای مختلف وجود ندارد.


یکی دیگر از فرصت های این همایش ها و گردهم آیی ها، فرصت شبکه شدن است. در این همایش ها اساتید مختلفی برنامه هایی برگزار می کنند که این برنامه ها توسط کارگزاران و مدیران شنیده می شوند و مدیران می توانند از میان این اساتید، عده ای را برای فرصت های پژوهشی فراخوانی کنند و در ادامه کارهای بزرگتری را در حوزه روابط عمومی انجام دهند.


در واقع قرار نیست که در فرصت یک یا دو روزه یک همایش با برنامه های متنوع آن اتفاق خاصی برای روابط عمومی ها بیافتد، بلکه این فرصت ها تنها باب هایی از همکاری های دیگر را باز می کند که در نتیجه آن همکاری ها می تواند نهاد روابط عمومی به یک نهاد پویا و سازنده تبدیل شود.


کما اینکه در سال های گذشته نیز شرکت ها و سازمان های زیادی پژوهش های خود را به اساتید مطرح دانشگاه ها و مجریان سپرده اند و حتی از آنها برای برگزاری دوره های کارگاهی چند روزه برای حوزه تخصصی خودشان دعوت کرده اند.


نوع بهتر و برگزیده تری از این همایش ها، همایش های تخصصی روابط عمومی در یک حوزه خاص است. به عنوان مثال در حوزه بانک و بیمه همایشی به زودی برگزار می شود که فرصت بی بدیل دیگری را در اختیار شرکت کنندگان در این همایش قرار می دهد.


همایش ها وقتی به صورت تخصصی برگزار می شوند، دستاوردهای ملموس تری برای آن حوزه دارند. به ویژه در حوزه روابط عمومی که به صورت میان رشته ای است و بسیار وابسته به سیاستگذاری های کلان سازمان می باشد. عملکرد روابط عمومی ها با اقتضائات سازمان به طور قابل توجهی تغییر می کنند.


به عنوان مثال در سازمان های صنعتی، روابط عمومی صنعتی کاربرد دارد و در سازمان های اقتصادی روابط عمومی شکل دیگری به خود می گیرد که در صنعت بانک و بیمه این شکل تقریبا مشابه است. بنابراین شرکت در چنین همایش هایی می تواند فرصت های بی بدیلی را برای یادگیری فراهم کند. ضمن اینکه بانک ها و شرکت های بیمه می توانند با یکدیگر شبکه شده و فعالیت های خودشان را با پیشرفت های اخیر صنعت روابط عمومی در جهان همسو کنند. این مساله نقطه قوت این همایش ها برای بانک ها و بیمه هاست که در صورت برگزاری همایش های داخلی به دست نمی آید.


خوشبختانه در سال های اخیر، با خصوصی سازی شرکت ها و سازمان ها، تلاش های بیشتری برای برقراری روابط موثر با مشتریان و مشتری مداری انجام شده است و این باعث شده که کارگزاران روابط عمومی از رخوتی که در چند سال گذشته فضای روابط عمومی را فرا گرفته بود اندکی بیرون بیایند.


توسعه ابزارهای اطلاعاتی و ارتباطی نیز مزید بر علت شده است. حضور در شبکه های اجتماعی، و استفاده از رسانه های اجتماعی علاوه بر سایت سازمانی و استفاده از سئو پی آر به عنوان جدید ترین حوزه روابط عمومی اینترنتی در ایران مسائل جدیدی هستند که روابط عمومی ها در ایران دنبال می کنند.


بنابراین در این شرایط جریان به گونه ای پیش می رود که سازمان های حاضر در این گردهم آیی ها برگ برنده را در بسیاری از موارد در دست دارند. آن ها می توانند علاوه بر شرکت در کارگاه ها، گروه هایی از افراد علاقه مند و توانمند را شناسایی کرده و پروژه هایی را برای توسعه واحد روابط عمومی خود و استاندارد سازی آن برون سپاری کنند؛ فرهنگی که به نظر می رسد هرچه به پیش می رویم بیشتر مورد توجه قرار می گیرد. سطح تخصص های مورد نیاز واحدهای روابط عمومی بسیار گسترده شده اند و حتی حوزه های جدیدی نظیر مطالعات فرهنگی و رسانه نیز به بخش هایی نظیر پژوهشگری در روابط عمومی کمک می کنند تا اهداف روابط عمومی در فضای رقابتی رسانه ای تسهیل شود.


در چنین شرایطی حضور و برگزاری این همایش ها و گردهمایی های تخصصی نه تنها اتلاف بودجه و هزینه نیست بلکه خلق فرصتی بی بدیل است که می تواند به توسعه روابط عمومی در این نهادها کمک کند و آینده ای قابل قبول را برای این حوزه میان رشته ای فراهم نماید.


با این حال ضرب المثلی چینی وجود دارد که می گوید:
شما می توانید یک اسب را به کنار جوی آب ببرید، اما نمی توانید او را وادار سازید که از آن آب بیاشامد. بنابراین چنانچه افراد انگیزه های کافی را برای استفاده از این فضا داشته باشند، بدون شک، تاثیرات آن را در واحدهای روابط عمومی به صورت ملموس می توانید مشاهده کنید.


منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد