درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 12:07   

دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
  اطلاعیه هیات نظارت بر مطبوعات در خصوص انتخابات ریاست جمهوری
  نوآوری در هولوگرام‌ها پتانسیل‌های هیجان‌انگیزی را به ارمغان می‌آورد
  چالش بازاریابی: از رقابت پیشی بگیرید
  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14543صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 11 آذر 1393 - 11:28
(مطالعه موردی: مشتریان بانک ملی در شهرستان بابل)
بررسی تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی رابطه، اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتری
افزایش روز افزون رقابت در بین بانک ها واهمیت حفظ مشتریان موجب شده تا آن ها به تدریج به سمت ایجاد، حفظ و ارتقای رابطه با مشتریان گام بردارند و براساس یافته های پژوهشگران، هدف این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی رابطه، اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتری و ادغام مفاهیم کیفیت خدمات (محصول)، رضایتمندی از رابطه ی مشتری، اعتماد و تعهد بر وفاداری در یک الگوی منسجم و بررسی تجربی مبنای نظری آن است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، افزایش روز افزون رقابت در بین بانک ها واهمیت حفظ مشتریان موجب شده تا آن ها به تدریج به سمت ایجاد، حفظ و ارتقای رابطه با مشتریان گام بردارند و براساس یافته های پژوهشگران، هدف این تحقیق بررسی تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی رابطه، اعتماد و تعهد بر وفاداری مشتری و ادغام مفاهیم کیفیت خدمات (محصول)، رضایتمندی از رابطه ی مشتری، اعتماد و تعهد بر وفاداری در یک الگوی منسجم و بررسی تجربی مبنای نظری آن است.

جامعه آماری این تحقیق 150 نفرازمشتریان بانک ملی درمناطق مختلف شهرستان بابل می باشد، اطلاعات لازم با استفاده از پرسشنامه گردآوری شد، ابزاری که در این تحقیق مورد استفاده قرار می گیرد شامل: مدل کیفیت خدمات گرونروز و مدل SERVQUAL (برای ارزیابی کیفیت خدمات) و تحلیل عاملی تأییدی با استفاده از نرم افزار spss می باشد.

واژگان کلیدی: اعتماد - بازارایابی رابطه - وفاداری مشتری

مقدمه:
در طول 15 سال گذشته ،تغییرات عمده ای در راه سازمان ها و صنایع خدماتی از جمله بانک ها در برخورد با مشتریان و تأمین کنندگان خود رخ داده است (کریستوفر و همکاران1991،الرام1995، هان و همکاران1993، اونیل 1989).

این تغییرات در مورد سازمان ها و شرکت های شناخته شده ای است که برای تبدیل آنها به سازمان ها و شرکت های مورد اعتماد در شبکه های مختلف و یا مجموعه واحدی از استراتژیک به طور فزاینده ای نیازمند به یک مزیت رقابتی پایدار در اقتصادجهانی می باشند(مورگان و هانت 1994).

بازاریابی رابطه ای رویکرد جدیدیدر صنعت بانکداری است که هدف اصلی آن ایجاد روابط نزدیک و بلندمدت به منظور درک و شناخت کامل از مشتری و تأمین رضایت اوست. (دوبیسی و واه 543: 2005 )

با توجه به رقابت فزاینده در میان بانک ها در سطح جهانی، بازاریابی رابطه مند به عنوان روش بسیار مناسبی برای ایجاد و حفظ رابطه بلند مدت با مشتریان مدنظر قرار گرفته است زیرا خدمات قابل ارائه بانک های تجاری نسبتاً یک شکل می باشد و متمایز کردن خدمات نسبتاً مشکل است،بنابراین شمار زیادی از بانک ها به سمت رویکرد بازاریابی رابطه مند و پیاده سازی بنیان های آن گرایش یافته اند. (سوو اسپیس ، 315:2000)

اصول اساسی که بازاریابی برآن استوار می باشد عبارتند از ارزش دو جانبه ی خلاقیت، اعتماد و تعهد؛یعنی هرچقدر که سطح رضایت مندی مشتری از ارتباط- نه فقط محصول یا خدمات - بیشتر باشد، احتمال وفاداری مشتری ، مشروط بر ارائه خدمات یا محصول، بیشترخواهد بود.

این تحقیق حول محور رضایت مندی رابطه و پیامدهای رضایت مندی رابطه متمرکز می باشد.

مسئله اصلی در این تحقیق عبارت است از ادغام مفاهیم کیفیت خدمات/ محصول، رضایتمندی از رابطه ی مشتری، اعتماد و تعهد به وفاداری در یک الگوی منسجم وآزمایش تجربی این الگو.

این تحقیق از این رو به بررسی تأثیر سه متغیر رضایتمندی از رابطه، اعتماد و تعهد بر روی وفاداری به عنوان نتایج رابطه می پردازد.


این تحقیق، به مقاله بازاریابی رابطه درسه جنبه ی حائز اهمیت، کمک می کند.

اولاً: این تحقیق به مفاهیم کیفیت خدمت/ محصول، رضایت مندی روابط، اعتماد و تعهد را در یک الگوی وفاداری به شرکت (کار) انسجام می بخشد. تحقیقات قبلی، بندرت به بررسی نقش استنباط ها از کیفیت خدمات / محصول در شکل دهی روابط تجاری می پرداختند.

دوماً : این تحقیق ،مزایای سرمایه گذاری در روابط را براساس اعتماد و تعهد اثبات می کند.
این مقاله از طریق نشان دادن اثر کیفیت روابط (و عوامل تعیین کننده ی آن ) بر روی وفاداری به شرکت، به این امر دست می یابد.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

مریم غلامی - دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دکتر کامبیز انصاری - دکتری مدیریت

 

 

 

 

 

 

 


 

   
  

فايل ها الصاقي:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  کم بازده‌ترین کشور جهان


  چگونه جنگ گوگل علیه مشاغل کوچک منجر به یک بحران روابط‌عمومی شد


  روایت‌های مستبدانه


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد