درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 01:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 14817صفحه نخست » مقالات روابط عمومیسه شنبه، 25 آذر 1393 - 23:12
اهداف و ضرورت های ارتباطات مردمی در سازمان
عنصر اصلی و پایه ای روابط عمومی هر سازمان نگرش و نوع نگاه عموم و مخاطبان ویژه آن سازمان است. برای دستیابی به یک طرز تلقی و برداشت درست و مثبت از سازمان مهمترین وظایف روابط عمومی ها برقراری و توسعه شبکه های ارتباطی از جامعه به مدیریت و بالعکس به منظور رسیدن به اهداف زیر است:
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-  عنصر اصلی و پایه ای روابط عمومی هر سازمان نگرش و نوع نگاه عموم و مخاطبان ویژه آن سازمان است. برای دستیابی به یک طرز تلقی و برداشت درست و مثبت از سازمان مهمترین وظایف روابط عمومی ها برقراری و توسعه شبکه های ارتباطی از جامعه به مدیریت و بالعکس به منظور رسیدن به اهداف زیر است:


1 . پی بردن به خواست ها, میزان توقعات و انتظارات مردم و مشخص ساختن اولویت ها.
2 . پی بردن به انتقادات مردم از برنامه ها و عملکردها و تجزیه و تحلیل اطلاعات دریافتی به منظور ارائه به مسئولان به منظور تصمیم گیری های درست و انجام اقدامات مقتضی.
3 . بهره گیری از نظرات و راه حل های پیشنهادی مردم به منظور حل مشکلات و نارسایی های موجود.
4 . شناخت و پیگیری شایعات و تجزیه و تحلیل علت پیدایش آنها و شناسایی راه های مقابله با آن.
5 . ارزیابی میزان موفقیت عملکردها در رابطه با مشارکت مردم.
6. تکمیل فرایند اطلاع رسانی به مردم و کارکنان از طریق ایجاد شبکه های ارتباطی میان فردی, گروهی, محلی و منطقه ای.
7 . ایجاد و توسعه شبکه های دریافت پیشنهادها و شبکه های پاسخگویی به سئوالات عموم و مخاطبان ویژه.


مسئله ارتباطات مردمی یک سازمان بر اساس وسعت, ماهیت کار و فعالیت آن متفاوت است. ارتباطات مردمی داروخانه مرکزی یک شهر به اهالی و اقشار گوناگون همان شهر و ارتباطات مردمی سازمانی که در سطح ملی به فعالیت مشغول است, ارتباط با شهروندان و موسسات آن کشور است.


به طور کلی کسب مقبولیت عامه, داشتن اعتبار و احترام در جامعه, به دنبال آن جلب حمایت و پشتیبانی شهروندان و موسسات کار ساده و آسانی نیست و نیازمند سیاست گذاری درست و تهیه و تدوین برنامه های مشخص و معین است.


جامعه از هر سازمان انتظار دارد که گذشته از ارائه کالا و خدمات مورد نیاز, سودمند و با کیفیت خوب به جامعه که کارکرد اصلی آن است, کارکردهای عمومی و همگانی دیگری نیز به شرح زیر داشته باشند:
1 . حضوری مثبت و سازنده در جامعه نه حضوری غیر کارآ, غیر ضروری و بی اعتنای به ارزشرهای جامعه, خود محور, حریص گونه و هدر دهنده منابع مادی و معنوی جامعه.


2 . انجام تعهدات و رسالت های شهروندی خود در جامعه از قبیل مشارکت در امور عمومی و کمک به حل مسائل عمده و حمایت و پشتیبانی از نهادهای ضروری جامعه از قبیل نهادهای دولتی, مذهبی و اجتماعی.


3 . یاری رساندن در حفظ ثبات, آرامش و امنیت جامعه و تلاش و همکاری در عدم جلوگیری از تغییرات شدید و ناگهانی و کمک در تخفیف مصائب و بلایای طبیعی در هنگام وقوع آن


4 . افزایش افتخارات و غرور شهر, استان و کشور از طریق اعمال مدیریت پیشرو و سازندگی و کسب افتخارات در رقابت با موسسات مشابه داخلی و خارجی.

ارتباطات مردمی و مخاطبان سازمان
اصطلاح روابط عمومی را می توان ارتباط با مخاطبان سازمان هم نامید. شاید این به معنی اصلی نزدیکتر باشد. کارگزاران روابط عمومی باید با گروه ها و مخاطبان عام و ویژه که هر کدام نیازها, خواست, توقعات و انتظارات ویژه ای دارند و در نتیجه هر یک شکل ارتباطی خاص خودشان را می طلبند, ارتباط برقرار کنند.
مخاطبان یک سازمان را می توان به گروه های زیر که دارای همپوشی نیز هستند طبقه بندی کرد:
1 . مخاطبان درون و بیرون سازمانی
2 . مخاطبان اصلی, فرعی و حاشیه ای
3 . مخاطبان کنونی و آینده
4 . مخاطبان موافق, مخالف و بی طرف
رهبران فکری جامعه, مقامات دولتی, رسانه ها, گروه های اجتماعی دارای منافع ویژه, محققان و پژوهشگران, دانشگاهیان, دانشجویان, معلمان و دانش آموزان, بازرگانان و صاحبان صنایع و گروه ها و سازمان های خارجی ذینغع در رشته فعالیت سازمان همه مخاطبان یک سازمان به حساب می آیند که تنها از نظر اهمیت و اولویت در مراتب گوناگون قرار دارند.


همه مصرف کنندگان انتظار کیفیت, مرغوبیت, قیمت های رقابتی پیرامون کالا و خدمات دریافتی و همه مراجعه کنندگان متوقع رفتار مسئولانه, دلسوزانه و راه گشا هستند. در عرصه صنعت و تولید, مصرف کنندگان هدایت کننده و تعیین کننده موقعیت, پیشرفت, اعتبار و حس شهرت موسسات هستند. همه مدیران, برنامه ریزان, مسئولان و دست اندرکاران باید از این واقعیت مهم که ناظر بر پیشرفت و توسعه موسسه آنها است, آگاهی داشته و نسبت به آثار و پی آمد های خود در عرصه تولید و پاسخگویی به مراجعان مطلع باشند.


روابط عمومی مشاطه گر, بزرگ کننده و معجزه گر نیست و نمی تواند نارسایی ها را زیبا کند و فاقد آن قدرت جادویی است که بتواند مصرف کنندگان, بهره گیران و مراجعه کنندگان ناراضی سازمان را راضی, خشنود و حامی موسسه کند.


مصرف کنندگان و مراجعه کنندگان به موسسات از حقوق و امتیازاتی برخوردار هستند که آگاهی از آن ها برای تک تک دست اندرکاران موسسات ضروری است. ترویج چنین حقوقی باعث افزایش انگیزه و مسئولیت پذیری همه کارگزاران می شود.
علی میر سعید قاضی

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد