شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- برندها در حال ترکیب تاکتیک های مورد اعتماد روابط عمومی با ابزارهای بازاریابی مدرن هستند.
به گزارش گروه ترجمه شارا، گفتگوهای زیادی پیرامون مرگ روابط عمومی، به ویژه در میان شرکت های نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد. اما آنچه که آنها در این تار و پود روابط عمومی درک نمی کنند این است که ابزارهایی که ساخته اند تنها چیزهایی هستند که از تاکتیک های آزمون و خطای روابط عمومی تاثیر گرفته اند.
انتشارات آیدیا گراو، یک شرکت روابط عمومی و بازاریابی یکپارچه است که به طور تخصصی بر مشتریان شرکت های تکنولوژی کار می کند، این انتشارات اخیر کتابی به نام « جاسازی روابط عمومی در جایگاه پیشرو موتور بازاریابی» را منتشر کرده است. این کتاب رایگان الکترونیکی برخی از اسطوره های پیرامون صنعت روابط عمومی را که بسیاری از استراتژی های بازاریابی مدرن در شیوه های آزمون و خطای روابط عمومی استفاده می کنند، توضیح داده است.
اسکات بارادل، رئیس و موسس آیدیا گراو، می گوید: « گفتگوهای زیادی پیرامون مرگ روابط عمومی، به ویژه در میان شرکت های نرم افزارهای اتوماسیون بازاریابی وجود دارد.» وی می افزاید: «اما آنچه که آنها در این تار و پود روابط عمومی درک نمی کنند این است که ابزارهایی که ساخته اند در واقع از همان تاکتیک هایی اثر پذیرفته اند که روابط عمومی برای سالیان متمادی به صورت آزمون و خطای مورد استفاده قرار داده اند.»
عصر دیجیتال تاثیر گسترده ای بر حوزه روابط عمومی داشته است. گفته می شد، چندین تاکتیک روابط عمومی که با نام های جدید در پورتفولیوهای بازاریابی با نام های جدید ظاهر شده اند، شامل نیوزجکینگ، اندیشه رهبری و پخش رسانه ای می باشند. مهم نیست که آنها چه نامیده می شوند، با این حال، آنها راه هایی فوق العاده هستند که می توانند آگاهی از برند را بسازند و آن را بالا ببرند و اندیشه رهبری را نیز ایجاد کنند.
بارادل گفت: «روابط عمومی در حال مرگ نیست، بلکه دارد تغییراتی را به خود می پذیرد.» وی می افزاید: «در بسیاری از موارد، برندها باید ترکیبی از روندهای بازاریابی چون اتوماسیون و نرخ تبدیل بهینه سازی با استعدادهای روابط عمومی برای داستانسرایی را به کار برند. این فرمولی موثر برای یک استراتژی موثر است.»
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
برگردان: گروه ترجمه شارا
|