شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدیرعامل بانک تجارت ارائه آموزش و مزایای محصولات به مشتریان را رکن فرهنگی و اجتماعی بانکداری الکترونیک دانست و گفت: اگر نتوانیم رفتار و بینش مشتریان به بانکداری الکترونیک را عوض کنیم نخواهیم توانست بستر مناسب را برای اجرای صحیح بانکداری الکترونیک آماده کنیم.
به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، محمدابراهیم مقدم با ارائه مقالهای بانام quotation mark بانکداری الکترونیک؛ الزامات زیرساختی و ملاحظات فنی quotation mark در میزگرد تخصصی همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت تاکید کرد: سرعت تحولات در عرصه خدمت رسانی بانکها در دیگر کشورها بسیار بالاست و در ایران نیز ، بانکها به عنوان کاربر، از ارگانها و شرکتهای فعال در عرصه زیرساخت الکترونیک انتظار دارند بستر را برای ارائه تازه ترین خدمات بانکی به نحو مطلوب و مورد انتظار مشتریان فراهم کنند.
وی الزامات اجرای فراگیر و کامل بانکداری الکترونیک را مستلزم ایجاد سه زیرساخت quotation mark فنی ارتباطی quotation mark ، quotation mark حقوقی quotation mark و quotation mark فرهنگی اجتماعی quotation mark دانست و یادآور شد: در بخش فنی و ارتباطی ایجاد ارتباط صحیح و بی وقفه بین ارکان و اجزاء ارائه خدمات بسیار مهم است ، البته تاکنون اقدامات خوبی شده است اما به پیشرفتهای بیشتری نیاز داریم.
مقدم در باره زیرساختهای حقوقی نیز اظهار داشت: قانون به عنوان مجموعه مقررات بین روابط اشخاص و بازیگران یک مجموعه به شمار می رود و در زمینه بانکداری الکترونیک قواعد ، تدوین و نوشته شده اما هنوز پیوست قانونی آن فراهم نشده است.
وی خاطرنشان کرد: در بخش ارتباطات الکترونیک هزینه های بسیاری در کشور صرف شده است ، اما در مقایسه با کشورهای دیگر پیشرفت لازم را نداریم.
مدیرعامل بانک تجارت تاکید کرد : تا تولید علم و ایده نو ایجاد نشود حرکتی نخواهد بود و باید آموزش و فرهنگسازی را در سه لایه مدیران، کارکنان و مشتریان با جدیت پیگیری کنیم و از آخرین دستاوردهای علمی سایر کشورهای بهره گیریم.
محمدابراهیم مقدم با اشاره به ابلاغ سیاستهای اجرایی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب، تاکید کرد: چارهای جز گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد مقاومتی نداریم و در این دوره گذار باید تمام ارگانها، سازمانها و البته مردم، اجرای دقیق سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی را در دستور کار قرار دهند.
چهارمین همایش سالانه بانکداری الکترونیک و نظامهای پرداخت به همت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی در روزهای ششم و هفتم بهمن ماه در مرکز همایشهای برج میلاد به بررسی آخرین تحولات و دستاوردهای جهانی و ملی عرصه فناوری های نوین بانکداری و نظام های پرداخت میپردازد.
بانک تجارت در نمایشگاه جانبی این همایش ، با ارائه غرفه مشترک با شرکت سیمرغ تجارت به معرفی آخرین محصولات خود در حوزه بانکداری الکترونیک پرداخت.
|