درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 20:08   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15848صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 4 اسفند 1393 - 15:28
روابط عمومی استراتژیک
بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی استراتژیک، روابط عمومی است که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان دخالت داشته باشد و برای این کار مدیر روابط عمومی باید از لحاظ احراز شغل در حد مدیرعامل و معاون دستگاه باشد و دوم برای خود طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد.


در بحث مدیریت استراتژیک تاکید بر این است که هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید؛ حال روابط عمومی در راستای تحقق اهداف سازمان باید طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد یعنی باید بگوید که در برنامه 5 ساله سوم توسعه، سازمان فوق چه ماموریت‌ها و چه اهدافی دارد و من به عنوان روابط عمومی چه فعالیتی می‌توانم انجام دهم تا سازمان به اهدافش دست یابد.


حال اگر بخواهیم به مدیریت با نگرشی استراتژیک نگاه کنیم مدیر روابط عمومی در سازمان نه در زیرمجموعه بلکه باید یک مجموعه باشد در کنار رئیس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای، تیم کاری که انواع خدماتی که لازم می‌باشد را انجام دهد. اگر جایگاه مدیر روابط عمومی در کنار رئیس سازمان باشد و شرایط احراز این پست در حد معاونین سازمان‌ها باشد او می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان شریک باشد یعنی در واقع مدیر روابط عمومی این نیست که تصمیم گرفته شده را اجرا کند بلکه باید خود در تصمیم‌گیری‌های سازمان حضور داشته باشد چرا که وقتی حضور داشته باشد پتانسیل‌های روابط عمومی را مطرح می‌کند، نارسایی،‌ ناتوانی‌ها را بررسی می‌نماید.


بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.


روابط عمومی تنها چشم و گوش سازمان نیست بلکه وسیله‌ای موثر برای تحقق هدف‌های سازمان نیز هست. البته با شناخت محیط بیرون و درون سازمان (تهدید و فرصت‌ها) حس‌گر خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات است. پس در روابط عمومی است که باید تصمیم‌گیری‌های استراتژیک صورت گیرد چرا که کلیه اطلاعات دست اول در روابط عمومی است که با شناخت محیط و تعیین وضعیت رقابتی باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد