درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 03:34   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند
  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند
  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید
  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است
  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است
  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد
  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15848صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 4 اسفند 1393 - 15:28
روابط عمومی استراتژیک
بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی استراتژیک، روابط عمومی است که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان دخالت داشته باشد و برای این کار مدیر روابط عمومی باید از لحاظ احراز شغل در حد مدیرعامل و معاون دستگاه باشد و دوم برای خود طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد.


در بحث مدیریت استراتژیک تاکید بر این است که هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید؛ حال روابط عمومی در راستای تحقق اهداف سازمان باید طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد یعنی باید بگوید که در برنامه 5 ساله سوم توسعه، سازمان فوق چه ماموریت‌ها و چه اهدافی دارد و من به عنوان روابط عمومی چه فعالیتی می‌توانم انجام دهم تا سازمان به اهدافش دست یابد.


حال اگر بخواهیم به مدیریت با نگرشی استراتژیک نگاه کنیم مدیر روابط عمومی در سازمان نه در زیرمجموعه بلکه باید یک مجموعه باشد در کنار رئیس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای، تیم کاری که انواع خدماتی که لازم می‌باشد را انجام دهد. اگر جایگاه مدیر روابط عمومی در کنار رئیس سازمان باشد و شرایط احراز این پست در حد معاونین سازمان‌ها باشد او می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان شریک باشد یعنی در واقع مدیر روابط عمومی این نیست که تصمیم گرفته شده را اجرا کند بلکه باید خود در تصمیم‌گیری‌های سازمان حضور داشته باشد چرا که وقتی حضور داشته باشد پتانسیل‌های روابط عمومی را مطرح می‌کند، نارسایی،‌ ناتوانی‌ها را بررسی می‌نماید.


بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.


روابط عمومی تنها چشم و گوش سازمان نیست بلکه وسیله‌ای موثر برای تحقق هدف‌های سازمان نیز هست. البته با شناخت محیط بیرون و درون سازمان (تهدید و فرصت‌ها) حس‌گر خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات است. پس در روابط عمومی است که باید تصمیم‌گیری‌های استراتژیک صورت گیرد چرا که کلیه اطلاعات دست اول در روابط عمومی است که با شناخت محیط و تعیین وضعیت رقابتی باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  ایجاد بینش مشتری


  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد


  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها


  روابط‌عمومی‌های عزیز…


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد