درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 12:12   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16089صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیشنبه، 23 اسفند 1393 - 19:53
پول بدهید خبر منفی نرویم
متولیان امر در وزارت ارشاد دقت بیشتری به خرج دهند و مسائل و موضوعات این حوزه را به دقت رصد کنند. قوانین باید سختگیرانه تر باشد و از همه مهم تر مدیران عامل بانک ها و بیمه ها دست روابط عمومی ها را در برخورد با این پدیده زشت بازگذارند و به جاب منکوب و شماتت نیروهای خود، با آنها در رسوا کردن افکار شوم و نیت ناصواب برخی خبرنگاران سودجو هم آوا شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مدتی است که در فضای مجازی با پدیده ای به نام سایت های خبری – تحلیلی مواجهیم که بار اطلاع رسانی اخبار و وقایع کشور را به دوش می کشند. اخبار این سایت ها عموما تکراری و در بسیاری از آنها مدیرمسئول، خبرنگار، ویراستار و کارگزار فنی یک نفر، نهایتا دو نفر است. بسیاری از آنها تولیدات روزنامه ها و بیشتر، خبرگزاری ها را خیلی آسان و بدون تحمل هزینه درج می کنند و در فضای خاکستری رسانه ای کشور به کسی هم پاسخگو نیستند. اما در کنار اینها که مجال این نوشته پرداختن به آن نیست، سایت هایی هم با همان لشکر یک یا دو نفره در حوزه بانک و بیمه پا گرفته اند که این بار مسیر را درست برگزیده و همه مرارت حقوق ناچیز ایام خبرنگاری خود را، با درج فلش های رنگارنگ تبلیغاتی از نهادهای پولدار کشور نظیر بانک ها و بیمه ها، یک شبه جبران کرده و با شمارش رقمی که از فلش ها به دست می آورند، اغراق نیست اگر بگوییم بعضا ماهانه بالغ بر 10 تا 20 میلیون تومان درامد دارند.


شگرد درامد زایی بسیار ساده است: درج خبری منفی از یک بانک، تماس مسئولان روابط عمومی آن بانک با سایت و قول مساعد نپرداختن به موضوعات منفی در قبال بارگذاری فلش تبلیغاتی برای مدتی نامحدود! جالب اینجاست برخی از مدیران این سایت ها خود کارمند روابط عمومی بانکی هستند و به اعتبار سابقه پیشین خبری، به راحتی مجوز سایت خبری در حوزه بانک و بیمه را گرفته و به طرز عجیبی از یک کار شرافتمند و پر مسئولیت نظیر خبرنگاری، درامد بالا و بعضا نامشروعی کسب می کنند. موضع روابط عمومیها هم به دلیل تحکم از بالا و جلوگیری از اسیب رسیدن به برند بانک و بیمه خود، حضور تبلیغاتی در این دسته سایت هاست و بر این عقیده اند رقمی که پرداخت می شود در قبال جلوگیری از خسارتی جبران ناپذیر که ممکن است این دسته سایت ها ایجاد کنند، ناچیز است.


این سبک کار کردن حقیقتا مفسده برانگیز است و با روح کار رسانه ای به هیچ عنوان سازگار نیست. نباید شرافت یک کار ارزشمند که قرار است دیده بان افکار عمومی بوده و بدون غرض ورزی پیگیر مطالبات مردم جامعه باشد، چنین دامنش به درامد سوء الوده شود.


بهتر است متولیان امر در وزارت ارشاد دقت بیشتری به خرج دهند و مسائل و موضوعات این حوزه را به دقت رصد کنند. قوانین باید سختگیرانه تر باشد و از همه مهم تر مدیران عامل بانک ها و بیمه ها دست روابط عمومی ها را در برخورد با این پدیده زشت بازگذارند و به جاب منکوب و شماتت نیروهای خود، با آنها در رسوا کردن افکار شوم و نیت ناصواب برخی خبرنگاران سودجو هم آوا شوند. شاید این اولین نوشته جدی در خصوص این موضوع است و امید است دوستان خبرنگار و روابط عمومی دامنه های بیشتری از این مساله مذموم را با هدف جلوگیری از نشت و گسترش آن، در معرض قضاوت عموم قرار دهند. اسامی بسیاری از این سایت ها و خبرنگاران پس پرده آنها که برخی زن و شوهر و از یک خانواده اند (!) آشکار و در اختیار اکثر روابط عمومی های بانک هاست و در صورت لزوم می توان مورد به مورد به آنها پرداخت.

 

حسن شاهمرادی

کارشناس روابط عمومی و خبرنگار
 

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 2 نظر (فعال: 2 ، در صف انتشار: 0، غیر قابل انتشار: 0)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
ناشناس
| 1393/12/24 - 07:12 |     2     0     |
بسیار مطلب دقیقی بیان کردید
برخی از خبرنگاران حوزه اقتصادی به این شیوه عمل می کنند و یا اینکه تا تبلیغ ندهی خبری کار نمی کنند. وضع بدیه
البته همه خبرنگارها اینطور نیستند ولی اگه یک نگاهی به سرویس های اقتصادی در سایت ها و خبرگزاری ها کنید، می بینید که سر سرویس و حوزه های خبری دعواست.

ناشناس
| 1393/12/24 - 08:16 |     2     0     |
بسیار عالی و متاسفانه یک واقعیت تلخ موجود .ممنون از شهامت شما جناب شاهمرادی


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد