درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 04:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن
  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم
  هفت اشتباه زبان بدن
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16368صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیشنبه، 29 فروردین 1394 - 06:11
رونمایی از «گرافیک خبر و اطلاع‌رسان» در فرهنگ‌سرای رسانه
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- مراسم رونمایی از کتاب «گرافیک خبر و اطلاع رسان: بررسی تحولات گرافیکی پخش اخبار سیما با نکات آموزشی» با حضور مصطفی اسداللهی، عضو هیأت علمی دانشکده هنرهای زیبا، مهدی صادقی استاد گرافیک دانشکده صداسیما و دانشگاه شاهد و نویسنده کتاب در فرهنگ‌سرای رسانه برگزار می‌شود.

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی نشر پویان، کتاب «گرافیک خبر و اطلاع‌رسان» را که جلال عطارزاده، بنیان‌گذار گرافیک خبری رایانه‌ای در تلویزیون و استاد گرافیک دانشکده شریعتی به سفارش اداره کل آموزش و پژوهش معاونت سیاسی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران تالیف و گردآوری شده، روز دوشنبه (۳۱ فروردین) از ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای رسانه رونمایی می‌شود.

این کتاب در دو بخش «تاریخچه گرافیک خبر» و «دانسته‌ها و بایسته‌های گرافیک خبری» به تاریخچه شکل گیری گرافیک خبری در تلویزیون ایران از دهه ۶۰ تا به امروز پرداخته است و همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که سیمای جمهوری اسلامی ایران چگونه از گرافیک سنتی عبور کرده و به گرافیک رایانه‌ای رسیده است.

فصلی از این کتاب به بررسی شیوه‌های گرافیک خبر سیما در زمان «جنگ نفت‌کش‌ها» که به صورت سنتی با مقوا و کاغذ (شیوه کلاژ) انجام می‌شد، اختصاص یافته است و سپس به نمونه‌هایی از شیوه‌های سنتی و «موشن گرافیک» در دهه‌ی ۶۰ اشاره شده است.

در این کتاب ضمن اشاره به زمان دقیق شکل گیری گرافیک رایانه‌ای در تلویزیون (آغاز مجدد پخش اخبار اختصاصی هوا‌شناسی بعد از انقلاب) روند پیشرفت گرافیک خبری در تلوزیون بعد از دهه ۶۰ تا به امروز پرداخته است.

همچنین نویسنده در «گرافیک خبر و اطلاع رسان» مجموعه‌ای از واژگان تخصصی گرافیک تلویزیون را به منظور رسیدن به زبان مشترک میان طراحان گرافیک و سفارش دهندگان ارائه کرده تا گامی در جهت آموزش و اصلاح غلط‌‌هایی رایج برداشته شود.

در فصلی از این کتاب با اشاره به عناصر و معیارهای بومی موثر در گرافیک خبر، به دست اندرکاران گرافیک تلویزیونی توصیه شده است که از عادات بصری ایرانی پیروی کنند چرا که شبکه‌های غربی به دلیل نگارش از چپ به راست، عادات بصری خاص خود دارند، درحالیکه بیننده‌های فارسی زبان به دلیل نگارش راست به چپ از عادت‌های بصری متفاوت تری برخوردار هستند.

در بخش دیگری از این کتاب نویسنده با نقد و ارائه شیوه‌های قرارگیری مجری در برنامه‌های تلویزیونی، خبر و گزارشگر در کادر تلویزیون، استانداردهای جدیدی را با درج نمونه‌های تصویری، عرضه کرده است.

جلال عطارزاده، نویسنده این کتاب و دبیر سابق شورای گرافیک معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما، درباره شباهت عنوان کتابش با تازه‌ترین کتاب یونس شکرخواه، از استادان خبر که چندی پیش با عنوان (گرافیک خبری و اطلاع‌رسان) روانه بازار کتاب شده، اینگونه توضیح می‌دهد: کتاب گرافیک خبر و اطلاع رسان از مدت‌ها پیش و قبل از انتشار کتاب استاد یونس شکرخواه برای چاپ آماده شده بود اما به دلایلی در انتشار آن تعلل شد، همچنین این دو کتاب در دو مقوله جداگانه اما نزدیک به هم تالیف شده و به لحاظ ماهوی تفاوت دارد، یونس شکرخواه در کتاب گرافیک خبری و اطلاع‌رسان به بررسی رابطه بین رسانه و گرافیک، تفاوت بین اطلاع و خبر، مفاهیم و انواع گرافیک‌های اطلاع‌رسان و خبری و الزامات تهیه و تولید گرافیک‌های خبری پرداخته است.

درحالیکه موضوع کتاب من اختصاص به بررسی تحولات گرافیک خبر در تلویزیون دارد و حاصل بیش از دو دهه فعالیت هنری، اجرایی ومدیریتی در بخش‌های مختلف گراافیک پخش اخبار سیما و شبکه خبر بوده؛ این کتاب نخستین منبع پژوهشی مستند در حوزه گرافیک خبر در سیما است که می‌تواند ماخذ خوبی برای مدیران، تهیه کنندگان، سردبیران و دیگر دست اندرکاران خبر تلوزیونی که کارشان با امور گرافیکی ارتباط دارد، باشد.

عضویت در کمیته تخصصی گرافیک سیمای جمهوری اسلامی، مدرس دانشکده شریعتی، مدیریت بخش گرافیک سایت واحد مرکزی، مدیریت سایت فرهنگستان هنر، مدیرمسئولی انتشارات عزیزستان از جمله سوابق عطارزاده است.

گفتنی است، «گرافیک خبر و اطلاع رسان در خبرهای تلویزیونی» در ۱۵۸ صفحه تمام رنگی و با قیمت ۲۳ هزار تومان از سوی نشر پویان منتشر شده است.
 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  کتاب تحول دیجیتال در صنعت روابط‌عمومی رونمایی شد


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  هفت اشتباه زبان بدن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد