درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 08:25   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 16565صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیسه شنبه، 15 اردیبهشت 1394 - 17:54
به مناسبت انتشار کتاب استانداردهای روابط عمومی - جلد دوم
استانداردسازی، راهگشای رشد و اعتلای روابط عمومی
«روابط عمومی» نیز بدون ضوابط و قواعد مشخص و معین نمی‌تواند نظام کارا و اثربخشی داشته باشد. بنابراین تهیه و تدوین استانداردهای روابط عمومی می تواند موجب کاهش منابع مصرفی و افزایش کیفیت و بهره وری در کارها شود. از این رو باید تدبیری اندیشیده شود تا فرآیند استانداردسازی از نظر محتوا و روند اجرایی، راه رسیدن به هدف را تسهیل کرده و به سادگی و به دور از هرگونه پیچیدگی قابل ارائه باشد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199


شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- آفریننده جهان برای برقراری نظام خلقت برای هر چیزی حد، مقدار، معیار و اندازه ای را مقرر کرده است که امروزه به آن «استاندارد» گفته می شود. «استاندارد» همان «نظم» موجود میان اجزا و ضوابط حاکم بر روابط است که از طریق تامین و نگهداری اطلاعات، تضمین کیفیت، سلامت محصولات و خدمات، موجب پویایی و بالندگی هر سیستمی می شود.


«روابط عمومی» نیز بدون ضوابط و قواعد مشخص و معین نمی‌تواند نظام کارا و اثربخشی داشته باشد. بنابراین تهیه و تدوین استانداردهای روابط عمومی می تواند موجب کاهش منابع مصرفی و افزایش کیفیت و بهره وری در کارها شود. از این رو باید تدبیری اندیشیده شود تا فرآیند استانداردسازی از نظر محتوا و روند اجرایی، راه رسیدن به هدف را تسهیل کرده و به سادگی و به دور از هرگونه پیچیدگی قابل ارائه باشد.
برای پرهیز از مباحث تئوریک به یک نمونه کوچک از تدوین استانداردها و تاثیر مثبت آن در کسب موفقیت و گشایش فصلی تازه در حیات روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس در سال 1391 اشاره می شود که استانداردهای کاری در زمینه:
• دستورالعمل گزارش دهی از روند توسعه و فعالیت ها و ارائه و اطلاع رسانی آن در شرکت
• دستورالعمل فعالیت های سمعی بصری
• دستورالعمل ارتباط با رسانه ها و تهیه بریده جراید
• دستورالعمل خدمات طراحی گرافیکی
• دستورالعمل انتشار آگهی
• دستورالعمل کدگذاری محصولات روابط عمومی
• فرآیند برگزاری مراسم
• روش اجرایی برگزاری مراسم


با این هدف که تغییرات احتمالی مدیران و کارشناسان این حوزه نتواند مانع اجرای دقیق و سریع برنامه ها شده و استانداردها بتوانند روش های اجرای برنامه ها را از دسترس تغییر سلیقه ها دور نگاه دارند در سند راهبردی روابط عمومی گنجانده شد. تهیه و تنظیم این فرآیندها، دستورالعمل‌ها و روش های اجرایی توانست سهم به سزایی در پویایی و چابکسازی اقدامات این مجموعه داشته و با وجود نیروهای محدود، بسترساز کسب موفقیت های پرشماری چون دریافت «جایزه طلایی روابط عمومی» در یازدهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (1393)، کسب «مدیر برتر روابط عمومی» در دهمین کنفرانس بین المللی روابط عمومی ایران (1392) و دهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (1393)، «روابط عمومی برتر ملی» در نهمین سمپوزیوم بین المللی روابط عمومی (1392) و «روابط عمومی ممتاز ملی» در هشتمین جشنواره ملی انتشارات روابط عمومی (1392) شد و البته ناگفته پیداست که پشتیبانی و حمایت جناب آقای مهندس شمس؛ مدیرعامل محترم گروه پتروپارس و سایر مدیران و همکاران این مجموعه، به عنوان مکمل این استانداردهای مدون، توانست موفقیت های مذکور را در دسترس قرار دهد.


اکنون نیز پس از چاپ و انتشار موفق جلد نخست کتاب ارزشمند "استانداردهای روابط عمومی" به عنوان گامی مثبت در جهت تحقق آرمان روابط عمومی یکپارچه و کارآمد، جلد دوم این کتاب با مشارکت موثر انجمن متخصصان روابط عمومی و موسسه کارگزار روابط عمومی و با بهره گیری از تجارب و دانش جمعی از متخصصان و اساتید این حوزه، تالیف و تدوین شده است که امید است ضمن این که اقدامی کوچک در مسیر ارتقا و رشد دانش روابط عمومی در کشور عزیزمان باشد، توجه نظر ناقدان و خوانندگان گرانقدر و بویژه اصحاب رسانه و روابط عمومی را جلب نموده و در عین حال نظرات راهگشای ایشان را به دنبال داشته و طعم شیرین نقد سازنده را در کام پدیدآورندگان این اثر جاری نماید.

و من الله توفیق و علیه التکلان
سیدهادی میرباقری
مدیر روابط عمومی و امور بین الملل و
مدیر پیگیری پروژه های گروه پتروپارس
 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد