درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 14:53   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1780صفحه نخست » مقالات روابط عمومییکشنبه، 27 مهر 1399 - 03:34
مسوولیت اجتماعی شرکتی
مترجم: مریم رضایی - هر شرکتی منابع محدودی در اختیار دارد که می‌تواند با آن ماموریت خود را پیگیری کند. برای کسانی که در کار مسوولیت اجتماعی شرکتی هستند، این احتمال وجود دارد که به صورت غیرعمدی از مسوولیت‌های اصلی شرکت – یعنی توسعه منافع سازمان - غافل شوند.
  

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط‌عمومی ایران (شارا)-|| در اقتصادهای بحران زده، اولویت مسئولیت اجتماعی شرکت‌ باید حفظ شغل مردم کشور باشد یا ایجاد شغل برای مردم فقیر کشورهای در حال توسعه؟ جلوگیری از تولید غذاهای اصلاح شده ژنتیک یا جلوگیری از بروز سوء تغذیه؟ تامین سوخت برای کشتی‌های جنگی یا استفاده از برق تولید شده با ذغال‌سنگ؟ در این شرایط، قضاوت کردن در مورد انتخاب درست کار سختی است، زیرا مسوولیت اجتماعی شرکتی مانند تجارت مشروع و عدالت اجتماعی، مفهومی بدون قطعیت و انعطاف‌پذیر است.
 

آیا تمایل دارید کسب و کار شما به دلیل تعهد به مسوولیت اجتماعی شرکتی شناخته شود؟ اگر چنین است، باید سعی کنید در مدیریت مبادلات، ایجاد توازن بین منافع کوتاه مدت و بلند مدت و ارزیابی عواقب غیرارادی احتمالی، متفکرانه عمل کنید. مخاطب‌های گوناگون (یا گروه‌های ذینفع) بر اساس چشم اندازهای متفاوت خود، در مورد انتخاب‌هایی که شما دارید قضاوت می‌کنند. وظیفه شما این است که مسائل را دسته بندی کرده و بهترین روش کار را برای سازمان خود تعیین کنید.


هر شرکتی منابع محدودی در اختیار دارد که می‌تواند با آن ماموریت خود را پیگیری کند. برای کسانی که در کار مسوولیت اجتماعی شرکتی هستند، این احتمال وجود دارد که به صورت غیرعمدی از مسوولیت‌های اصلی شرکت – یعنی توسعه منافع سازمان - غافل شوند.


تعریف اولیه مفهوم شرکت را در نظر بگیرید: مجموعه‌ای از افراد که گرد هم جمع می‌شوند تا یک بنگاه اقتصادی تعریف شده را راه‌اندازی کنند. به عنوان رهبر یک شرکت، اولین مسوولیت شما در قبال سازمان و سهام‌داران آن است؛ سرمایه‌گذارانی که منابع خود را به امانت گذارده اند تا به رشد و شکوفایی شرکت کمک کنند و کارمندانی که وقت و اعتبار حرفه‌ای خود را در شرکت سرمایه‌گذاری می‌کنند. انتظارات آنان این است که شما همه توانایی خود را به کار گیرید تا اهداف شرکت را تحقق بخشید.


این یعنی، کلیه رهبران کسب و کار باید همیشه تحلیل‌های واضحی از نقش شرکت هایشان در جهان و اثرات آن بر جامعه ارائه کنند. فعالیت‌های یک شرکت، دیدگاه، رفتار و رفاه مشتریان آن و به طور کلی جامعه را به طور گسترده تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و بر سلامت خود شرکت و همچنین دنیای اطراف آن اثر می‌گذارد. به عنوان یک کارآفرین


وظیفه‌شناس، شما مسوولیت دارید بر ضرورت هر تصمیمی که در مورد کسب و کار و اعتبار شرکت‌تان می‌گیرید، دقت کنید. مسوولیت جلوگیری از به خطر افتادن دارایی سهام داران نیز بر عهده شما است، شما بدون توجه به اینکه آنها در مفهوم گسترده‌تر اجتماعی چقدر شایستگی دارند، باید به مسوولیت خود بپردازید. با اینکه


هیچ‌کس از گرسنگی در جهان حمایت نمی کند یا مخالفتی با کشاورزی خانوادگی ندارد، اما همین مسائل عمومی می‌توانند دردسرساز شوند. به عنوان یک قانون کلی، هر چقدر یک موضوع رابطه مستقیم کمتری با منافع یا تخصص اصلی یک شرکت داشته باشد، آن شرکت تمایل کمتری به پذیرش آن دارد.


چندین مثال می‌تواند فرق بین تلاش‌های مسوولیت اجتماعی شرکتی اصلی و غیرواقعی را تشریح کند:


شرکت تامز شوز بر اساس یک ماموریت اجتماعی تاسیس شده که طبق آن در ازای هر جفت کفشی که فروخته می‌شود، یک جفت کفش جدید به کودکان نیازمند جهان اهدا می‌شود. در مورد تامز، ماموریت اجتماعی شرکت همراستای ماموریت کاری آن است. به طور مشابه، شرکت نیومنز اون، طبق اصولی تاسیس شد که 100 درصد سود حاصل از فروش خود را به امور خیریه اختصاص دهد و تاکنون این کار را انجام داده است. اینها شرکت‌هایی هستند که برنامه‌های مسوولیت اجتماعی شرکتی‌شان بخشی جدا نشدنی از ماموریت اصلی شرکت است و آن را به درستی دنبال می‌کنند.


در مقابل، چند سال قبل شرکت پپسی بیشتر بودجه بازاریابی خود را به «پروژه نیروبخش» اختصاص داد. این، پروژه تلاشی بلند پروازانه بود که براساس آن به هر سازمانی که ایده‌های تازه برای تغییر جهان ارائه می‌کرد، 20 میلیون دلار واگذار می‌شد. با اینکه مدیریت شرکت شیفته این تلاش شده بود، اما میزان فروش آن در 9 ماه نخست سال 2010 نزدیک به 10 درصد کاهش یافت و پپسی سهم بزرگی از بازار را از دست داد. این شرکت برای نزدیک به 300 هزار خانوار شغل فراهم می‌کند و منابع بیش از 50 میلیون سهام دار را مدیریت می‌کند. اگر من به جای یکی از آنها بودم، فکر می‌کنم پیشنهاد می‌دادم که بهترین کار نیک، موفقیت در انجام کار است.

 

تحقیقات گسترده من در میان شرکت‌هایی که در این راستا تلاش می‌کنند، چهار نکته کلیدی را برای رشد سالم نشان داده است: اتحاد داخلی، تمرکز واضح، بازاریابی سلطه جویانه و ثبات بدون دردسر. اجرای این مسائل حتی در مورد ماموریت بازرگانی یک شرکت کار مشکلی است، چه برسد به ماموریت‌های اجتماعی که ممکن است اختلافات داخلی هم ایجاد کنند.


قبل از اینکه به سرمایه‌گذاری در منابع یا اعتبار شرکتی در یک اقدام اجتماعی فکر کنید، به یاد داشته باشید که اولین مسوولیت شما طرفداری از سهام‌داران شرکت است. مواجه شدن با اهداف آنها را با نیاز به ایجاد شکلی دیگر از مسوولیت اجتماعی اشتباه نگیرید.

 

تا زمانی که یک شرکت مسوولانه رفتار می‌کند، سودآوری – یعنی ایجاد شغل، افزایش سرمایه و افزایش سلامت اقتصادی – بزرگ‌ترین مسوولیت اجتماعی است که می‌تواند انجام دهد. متمرکز ماندن نیز کمک می‌کند، مطمئن شوید تلاش‌های شما برای ایجاد آگاهی از کاری که انجام می‌دهید و چرا این کار به جامعه کمک می‌کند، نادیده گرفته نشود.


http://www.donya-e-eqtesad.com/Default_view.asp?@=323109

منبع: Business Week

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد