درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 13:48   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 17945صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیدوشنبه، 5 مرداد 1394 - 08:01
چاپ دوم کتاب «حقوق بین‌الملل ارتباطات» منتشر شد
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چاپ دوم کتاب «حقوق بین‌الملل ارتباطات» تألیف میثم آرایی درونکلا از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- چاپ دوم کتاب «حقوق بین‌الملل ارتباطات» تألیف میثم آرایی درونکلا از سوی انتشارات سروش وارد بازار نشر شد.

 

به گزارش شارا به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، اطلاعات و ارتباطات از اولین پدیده‌هایی است که انسان از بدو زندگی اجتماعی خود از آن بهره جسته و حتی استمرار و توسعه زندگی اجتماعی او نیز نیازمند ارتباطات و اطلاعات است. موارد استفاده از تکنولوژی ارتباطات و اطلاعات در سیر زندگی انسان گسترده بوده و در هر نوع رابطه اجتماعی میان انسان ها، جایگاه اطلاعات و ارتباطات کاملاً مشهود است. علم حقوق نیز برحسب وظیفه‌ای که در جامعه دارد، سعی در ایفای نقش اجتماعی خود در مورد این پدیده داشته است.

اصلی‌ترین موضوعاتی که در این اثر مورد بررسی قرار می‌گیرد موضوعات مربوط به عناصر ارتباط (عنصر منتشره، عنصر دریافت کننده و عنصر ناظر) است. توجه به این نکته نیز مهم است که در هر دو حوزه حقوق بین الملل و حقوق بین‌الملل ارتباطات قواعدی بر عناصر ارتباط تحمیل می‌شود که بی ارتباط با هم نیستند.

عمده‌ترین علتی که باعث گردآوری کتاب «حقوق بین الملل ارتباطات» می‌شود، وضعیت فعلی ارتباطات در سطح کره خاکی است که نه تنها از قواعد و اصول حقوقی متابعت نمی‌کند بلکه کاملاً وابسته به قدرت‌های سیاسی و تکنیکی کشورها و یا اشخاصی است که از امکانات پیشرفته تر و گسترده تر ارتباطی برخوردارند و هرگاه سازمان ملل متحد و یا ارگان های تخصصی آن خواسته‌اند قواعدی را بر این حوزه وضع و یا قواعد پراکنده آن را در چارچوبی بخصوص گردآوری کنند با مقاومت شدید کشورهای مختلف روبرو شده‌اند. از این رو، یافتن و بررسی قواعد مربوط به ارتباطات می تواند وضعیت بسیار مناسبی را برای توسعه این شاخه از حقوق بین‌الملل فراهم کرده و باعث هماهنگی هرچه بیشتر حقوق داخلی با قواعد حقوقی بین‌المللی مربوط به این حوزه شود.

کتاب حاضر سعی دارد به این سوال که چرا باید ارتباطات قاعده‌مند شود و اینکه حقوق و تکالیف عناصر ارتباط در فرایند ارتباطات چگونه است، پاسخ گوید. این کتاب در سه بخش تدوین شده است. بخش نخست معنا و مفهوم ارتباطات، تعریف و تبیین حقوق ارتباطات و تاریخچه حقوق ارتباطات را بیان کرده و زوایای مختلف آن را بررسی می‌کند. بخش دوم کتاب با عنوان ارتباطات بین‌المللی، شخصیت حقوقی عناصر ارتباط ، مباحثی چون عنصر ناظر، عنصر منتشره، عنصر دریافت کننده و اصول حاکم بر حقوق بین الملل ارتباطات را بیان کرده و بخش آخر کتاب در مورد استقلال کشورها، اصل تساوی کشورها و اصل عدم توسل به زور صحبت می‌کند.

چاپ دوم کتاب «حقوق بین‌الملل ارتباطات» در 216 صفحه با قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات سروش منتشر شده است.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  بیانیه انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد