درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 11:11   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 18188صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 21 مرداد 1394 - 07:50
چاپ چهارم «تحقیق در رسانه‌های جمعی» منتشر شد
چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» نوشته مشترک راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس سیدامامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» نوشته مشترک راجر دی. ویمر و جوزف آر. دومینیک با ترجمه دکتر کاووس سیدامامی از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.

این اثر که با همکاری مرکز تحقیقات، مطالعات و سنجش برنامه‌ای برای چهارمین بار منتشر می‌شود از جمله منابع معتبر در روش های تحقیق در آمریکا به شمار می‌رود و سال‌ها است که در آمریکا و سایر کشورهای انگلیسی زبان تدریس می‌شود.

نویسندگان کتاب با ذکر مثال‌های متعدد از حوزه پژوهش‌های ارتباطات مباحث کتاب را تشریح می‌کنند. آنان به جای تاکید بر پیچیدگی‌های نظری بر راه حل های پژوهشی عملی تاکید دارند و مناسب‌ترین فنون پژوهشی را برای یافتن راه حل‌های واقعی به خواننده معرفی می‌کنند و به شکلی کاملا واضح و در قالب فرآیندی سه مرحله‌ای که تمرکز آن بیشتر به ارائه‌ راه حل‌هاست، توانسته‌اند به پیچیدگی‌‌های نظری و تشریح تحقیقات ‌بپردازند.

در این اثر علاوه بر روش‌های کمی و آماری مبحثی نیز درباره روش‌های کیفی مطرح شده است. مراحل طراحی پژوهش، اجرای پژوهش، نمونه‌گیری، فرآیندهای پژوهش (روش‌های پژوهش کیفی، تحلیل محتوا، پژوهش پیمایشی، پژوهش طولی، پژوهش آزمایشی)، تحلیل داده‌ها (مقدمه‌ای بر آمار، آزمون فرضیه، روش‌ها آماری پایه)، کاربردهای پژوهش (در رسانه‌های چاپی، در رسانه‌های الکترونیکی، در آگهی بازرگانی و روابط عمومی، در تأثیر رسانه‌ها) و تحلیل داده‌ها و گزارش‌دهی (رایانه در پژوهش و اصول اخلاقی و حمایت مالی در گزارش‌نویسی) فصل‌ها و بخش های اصلی این کتاب‌اند و نویسندگان با ذکر مثال های متعدد از حوزه پژوهش های ارتباطات مباحث و فصول کتاب را برای خواننده بسیار روشن ساخته‌اند.

در تلاش برای فهم هر پدیده، پژوهشگران باید بدانند که چگونه پژوهش کنند و بدانند از یک عملیات پژوهشی چه کارهایی بر می آید. رویکرد عملی که بیش از همه روش‌ها در پژوهش رسانه‌های جمعی کاربرد دارد و مستلزم ارزشیابی نظام‌مند و عینی اطلاعات است یکی از روش‌های پژوهش است که در این اثر به آن پرداخته می‌شود.

پژوهشگر باید تصمیم بگیرد که می‌خواهد رویکرد توصیفی باشد یا تحلیلی؛ هدف مطالعه را تعریف کند، منابع موجود را در زمینه تحقیق خود بررسی کند، رویکرد پژوهش، طرح پرسشنامه و نمونه را انتخاب کند، داده‌ها را تحلیل و تفسیر کند و در آخر تصمیم بگیرد که نتایج را چاپ و منتشر کند یا خیر.

چاپ چهارم کتاب «تحقیق در رسانه‌های جمعی» در 960 صفحه  با قیمت 44 هزار تومان از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقمندان، پژوهشگران و دانشجویان حوزه علوم ارتباطات قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  قدرت گوش دادن فعال


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد